![]() Festiwal Tkaniny Kraków 2004 2004-05-14 Papierowe obiekty |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
MATERIAL
NIE STANOWI GWARANCJI, ze powstanie praca dobra lub co najmniej interesujaca.
Decyzja o jego wyborze jest czasem wynikiem namyslu lub kalkulacji, a czasem
przypadku. Fascynujacy potencjal tkwiacy w papierze powoduje, ze coraz wiecej
artystów traktuje go jako autonomiczny srodek wyrazu. Wystarczy wspomniec
o jego intymnym charakterze, gdy dokonujemy na nim zapisów lub monumentalnym,
przy realizacji prac quasi-rzezbiarskich, wlasciwie w nieograniczonym wymiarze.
Czesto uzywany jest w instalacjach, performancach i pojmowanej jako obiekt
ksiazce artystycznej. Na wystawie "Papierowe obiekty" 19 artystów
prezentuje 19 róznych mozliwosci uzycia papieru. Odnajdziemy tu prace
zbudowane na sensualnej przyjemnosci obcowania z materia i te, zawierajace
pewne cechy sztuki konceptualnej. Grazyna Brylewska Pedzialek A raw material does not constitute any guarantee that a good or at least an interesting work would be created. A decision about using it is, sometimes, a fruit of reflection or calculation, either accidental. A fascinating potential emanating from paper prompts more and more artists to consider it as an independent means of expression. Lets recall its intimate character when we commit our thoughts to writing or monumental features when quasi-sculptural works of practically unlimited dimensions are executed. It is used often in installations, performances and an artistic book conceived as object. On the « Paper objects » exhibition 19 artists are presenting 19 different ways of using paper. We find here works of art based on a sensual pleasure of being in touch with this material, as well as those bearing certain features of conceptual art. Grazyna Brylewska Pedzialek Translated by Jan Leszek Sobkowicz |