galeria sztukpuk | wydarzenia | galerie | forum-teksty | recenzje | archiwum | linki | kontakt

wydarzenia

Miesiąc forografi

Domowa Atmosfera

Dekada Fotografii

Triennale Grafiki

w Krakowie

Projekt

Konfrontationen /

konfrontacje

MIĘDZYNARODOWY

FESTIWAL

TKANINY

ARTYSTYCZNEJ

WYDARZENIA 2003 - 2004

 

Galeria Faust
Michal Zakrzewski ,

akwarele
2004-01-15

 

fotoreportaż z wernisażu

3 po 3' pub

'Kesher Pe Gimel'

performance art project in Poland

Dariusz Fodczuk, Pawel Gorecki, Artur Grabowski, Peter Grzybowski, Angel Pastor, Jed Speare, Antoni Szoska, Artur Tajber

10.12. -11.12. 2004

 

fotoreportaż z imprezy

Klub Piękny Pies
Izabella "Degardo" Pajonk

VIVERE
fotografia
2 - 27 XII 2004

fotoreportaż z wernisażu

Hotel Pegaz
Andrzej Folfas

malarstwo
od 26.11.2004


fotoreportaż z wernisażu

Sekcja Sztuki Współczesnej
"Ładnie? o ładnym..." oraz na performance

Małgosi Butterwick.

od 18.11.04 do 2.12.2004 (finisaż 18:00)

 

fotoreportaż z wernisażu

Klub Piękny Pies
Ryszard Bobek, Filip Konieczny
"na marginesie sztukpuk" fotografia
pierwsza wystawa związana z pismem sztukpuk
od 11.11.2004

fotoreportaż z wernisażu

Laudacja na trzylecie - i wystawę - sztukpuk.art.pl
W liście do przyjaciela w roku 1960 Marek Hłasko pisał, iż jego zdaniem na Zachodzie jest nie do życia, a w Polsce nie do wytrzyma-nia. Wydaje mi się, że pomimo upływu 43 lat słowa te zupełnie nie stra-ciły na aktualności, szczególnie dotyczące Polski. Kiedy patrzy się na mapę naszego ukochanego kraju wyraźnie widać, jak trzy czwarte jego mieszkańców zapadło w lunatyczny, poniżej mi-nimum socjalnego, letarg, warszawka goni za własnym, teraz orle-nowskim, ogonem, a tylko w Krakowie co mniej więcej czternaście minut odbywa się godna uwagi impreza z gatunku pogranicza kiczu lub prawdziwej Sztuki. Jeżeli coś takiego jeszcze w ogóle istnieje.
Z drugiej strony jest absolutną prawdą, iż trzydziestoośmiomiliono-wy kraj taki jak Polska nie dorósł do tygodnika poświęconego szeroko rozumianej kulturze, więc niewątpliwą zasługą Ryszarda Bobka i Fili-pa Koniecznego jest, że trzy lata temu weszli w tę pustkę – a że czas nie stoi w miejscu – zamiast gazety wymyślili i wprowadzili w życie, gazetę internetową.
Co prawda z początku w większości poświęcona była szeroko rozu-mianej plastyce i fotografii, ale za sprawą Macieja Szybista, profesora Szoska a także trochę i moją ( a w przyszłości Adama Komorowskie-go i Leszka Bugajskiego ) zwróciła się także ku filozofii, literaturze i wszystkiemu, co ma związek z tak zwanym słowem pisanym, a już niedługo poszerzy, i to znacznie, swoje umowne łamy literackie.
W tym miejscu chciałbym podziękować, jak i współczuć, rodzinom naszych dwóch dzisiejszych bohaterów wieczoru, autorów wystawy, ponieważ codzienne bywanie – i zdawanie z tego relacji – na tylu im-prezach mogło doprowadzić ich zdrowie – w szczególności – wątroby – do granic skrajnego wyczerpania.
Ale czego nie robi się dla Sztuki. To Filip i Ryszard wiedzą najlepiej z nas. Z przyjaciółmi jakoś dają sobie rade, ale na szczęście dla siebie wrogów, czyli kicz i ignorancję, olewają.
Roman Wysogląd

Nowa Prowincja
Tomasz Sikora

"ziemia obiecana" fotografia
od 8.11.2004

 

fotoreportaż z wernisażu

Maciej Szybist
Witaj nowy eksponacie,

awangardowa rada miasta Krakowa w osobie prezydenta Majchrowskiego nie skąpi na renowację zabytków  przeszłości; najnowszym i najwartościowszym czynem renowacyjnym jest reaktywacja miesięcznika "Kraków", którego skład redakcyjny też składa się z żywych jeszcze i o dziwo zabytków  byłej młodzieży realnego socjalizmu.. wydaje się, że choć nie mówi się tego głośno, to czasopismo Kraków wraz z redaktorami w zmumifikowanej formie znajdzie się na czele eksponatów muzeum komunizmu które Krystyna Zachwatowicz (bo taka głupia to ja już nie jestem.) od lat proponuje umiejscowić w byłej walcowni  Lenina w Nowej Hucie, wyborcy prezydenta Majchrowskiego zamieszkali w tej dzielnicy województwa małopolskiego zapewne docenia staranie o ich poziom i kierunek kultury i stawią się do urn z właściwa intencja dla reelekcji prezydenta.
życzymy powodzenia!, spodziewany się, że akcja mumifikacji i włączenia w skład eksponatów obejmie nie tylko redaktorów ale także i wydawców oraz sponsorów politycznych tego zjawiska kulturalnego

Małgorzata Markiewicz "Ciepło - zimno"
22 października - 30 listopada
przejscie podziemne "Magda" przy Dworcu Głównym
Goethe-Institut w Krakowie

fotoreportaż z wydarzenia

Wystawa "Ciepło-zimno" jest podwójnym pokazem tworczości młodej krakowskiej artystki Małgorzaty Markiewicz. Prezentowane prace posiadają odmienną temperaturę, zostały też osadzone w dwóch skrajnie różnych przestrzeniach: w przejściu podziemnym Dworca Głównego i w krakowskiej siedzibie Goethe Institut.Budulcem prac Małgorzaty Markiewicz są tkaniny z przeszłością, zużyte i wtórnie wykorzystane. Przerabiane, niszczone, rozbudowywane do rozmiarów, w których zaczynają tracić swoją użteczną funkcję, a także powierzchowny i pospolity charakter. Ubrania to specyficzne medium, bez względu na status społeczny "nosiciela", określają jego miejsce w świecie, potwierdzają jego tożsamości. Papierowa kolekcja autorstwa Markiewicz, pokazywana w przejściu podziemnym, zostala nakreslona za pomoca samych słów (np. Faith Wilding
"waiting", fragmenty "Estetyka i anestetyka" Welsha) Odzież tak jak architektura zmieniaj swoich lokatorów, ulega destrukcji lub odnowie. Miękkie i delikatne materiały, są przeciwieństwem i alternatywą dla obcej i chłodnej architektury. Bezdomni, lokatorzy dworcowych poczekalni za pomocą starych ubrań, kartonów wyznaczają swoją prywatną przestrzeń, konstruują prowizoryczne domostwa, bedące ich jedynym schronieniem.
Wykorzystując te same, ubogie materiały, Markiewicz "ociepli" przed zimą budynek Instytutu Goethego.

Muzeum Historii Fotografii

Wystawa w 100. rocznicę urodzin

Jana Sztaudyngera

"Każda zmarszczka ma historię swą, każda rzeźbiona uśmiechem lub łzą"
od 14.10.2004

fotoreportaż z wernisażu (fot. Wojciech Staszkiewicz)

Galeria Malarstwa ASP w Krakowie
Sławomir Karpowicz

malarstwo
od 05.10.2004

 

 

 

fotoreportaz z wernisazu

Galeria Dom Polonii
Ewa Mann

malarstwo
0d 4.10.2004

 

fotoreportaż wernisażu

Klub Pauza
Anita Andrzejewska

fotografia
od 1 października 2004

 

fotoreportaż z wernisażu

W ramach wstepnej informacji Pawetoly Fedynski i Anatawel Chawirko pragna poinfotmowac, ze 23.09.2004., na Krymie, w jego wschodniej czesci, pomiedzy Morzem Azowskim a Morzem Czarnym odbyl sie performance pod tyt. "Dzieci buduja lotnisko dla Taty". Bylo to otwarcie pomnika Josepha Beuysa, ktorego Junkers Ju 87 rozbil sie w 1943 roku wlasnie w tym miejscu. Tam Beuys, uratowany przez krymskich Tatarów narodzil sie ponownie, lecz juz jako artysta. My, jako w wielu aspektach, jego duchowi spadkobiercy, postanowilismy postawic mu pomnik wlasnie tam. Przygotowalismy lotnisko, aby mial gdzie wyladowac na wypadek, gdyby zechcial wrocic. Projekt jest dlugofalowy. Ten material to tylko jego wizytowka.
fotoreportaż z performance

Centrum Kultury Żydowskiej
Elżbieta Lempp

zaczarowany Kazimierz - fotografia
od 21.09.2004

 

fotoreportaż wernisażu

Nowa Prowincja
Maciej Plewiński

"Notatki z Litwy
od20 IX .2004

 

fotoreportaż z wernisażu

Galeria Hotelu Logos
Mira Skoczek - Wojnicka

Malarstwo
wrzesień - październik 2004 r.

 

fotoreportaż z wernisażu

12 Międzynarodowy Festiwal Sztuki Performance "ZAMEK WYOBRAŹNI"
26- sierpnia - 2 września2004 Ustka / Slupsk, Kraków, Bielsko-Biała
Fabryka Schindlera / Krakow
dzień I fotoreportaż z festiwalu
dzień II fotoreportaż z festiwalu

Artur Grabowski & Maciej Adamczyk / Krakow, Poland . Ewa Rybska & Wladyslaw Kazmierczak / Slupsk, Poland . Antoni Karwowski / Szczecin, Poland . Roberto Rossini / Genoa, Italy . Angel Pastor / Barcelona, Spain . Magda Sowierszenko / Bochum / Slupsk, Poland . Jeffery Byrd, Iova, USA . Karolina Stepniowska / Torun, Poland . Andrzej Pawelczyk / Swinoujscie, Poland . BBB Johannes Deimling / Berlin / Germany . Anthony Padgett / UK
"Zamek Wyobraźni" jest cyklicznym, międzynarodowym festiwalem sztuki performance na Pomorzu i w Polsce. Jest jednym z nielicznych festiwali sztuki w Europie i na świecie. W ciągu 11 lat w festiwalu uczestniczyło 302 artystów z 31 krajów. Z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, Niemiec, Danii, Japonii, Holandii, Słowacji, Estonii, Polski, Francji, Ukrainy, Korei Południowej, Litwy, Portugalii, Węgier, Hong Kongu, Finlandii, Hiszpanii, Singapuru, Szwecji, Czech, Belgii, Północnej Irlandii, Białorusi, Meksyku, Izraela, Jugosławii, Austrii, Kanady i USA. http://www.performance.art.pl

Ilustrowany komentaż Antoniego Szoski: "fotografując performance kątem oka"

Galeria Malarstwa ASP w Krakowie
Sławomir Karpowicz (1952 - 2001)

malarstwo
05.10.2004

 

fotoreportaż z wernisażu

galeria Irsa Fine Art
Beata Sarapata

"ślady przodków" - malarstwo
od 28.06.2004

 

 

fotoreportaż z wystawy

W dniu 02.06.2004. w Kamieńcu Podolskim odbyła się moja wystawa w miejscowym muzeum, oraz performance przygotowany i wykonany przeze mnie i Anatolija Fedirko, artystę z Ukrainy. Performance zatytułowany był: "(Nie)Golgota".

Poprzedni performance wykonaliśmy na cmentarzach: żydowskim i chrześcijańskim w Czerniowcach 28.04.2004.
Oba cmentarze odzielone są ulicą, na środku której rozpoczęliśmy akcję.
Potem przenieśliśmy się na cmentarz żydowski, poczym powtórzyliśmy działanie na cmentarzu chrześcijańskim.
Jeszcze wcześniej w Galerii Majsternia w Kijowie odbyła się moja wystawa, poprzedzona performance w dniu 19.03.2004.

fotoreportaz z performance
Zasadniczą częścią wszystkich trzech performance było pisanie i malowanie wodą na starannie wyselekcjonowanych i przywiezionych przeze mnie z Polski kamieniach.
Wszystkie trzy wydarzenia były częścią Roku Kultury Polskiej na Ukrainie, organizowanego przez Ambasadę RP i Instytut Polski w Kijowie.
W czasie performance „Nie)Golgota” pisaliśmy z Anatolijem Fedirko ten sam tekst jednocześnie na dwóch symetrycznych kamieniach, siedząc po obu stronach krzyża wniesionego przez nas i ustawionego w najwyższym punkcie miasta, na wzgórzu górującym nad fortecą. Tekst tyczył mentalnego fenomenu fortyfikacji.
Występowaliśmy jako

Paweł Chawinski vel Pawetoly Chawirko vel Anatawel Fedynsk

Kraków, 25.06.2004.

Grzegorz Sztwiertnia

Teatr i Film
premiera 25.05.2004 godz.18

fotoreportaż z wydarzenia

Zabłocie ul. Lipowa 4 / tereny dawnej fabryki Schindlera "Emalia" / wystawa czynna w dniach 26-28.05.2004 w godz. 14-18 / scenariusz i reżyseria: Dominik Kuryłek, Małgorzata Tatar / według pomysłu Karoliny Nowak, Magdaleny Szędzielarz / kierownik produkcji: Joanna Ostrowska

Galeria Pod Rejentem
Adam Wsiołkowski

"Felek i ja" malarstwo
od 21.05.2004

 

fotoreportaż z wernisażu

W sobotę 24 kwietnia odbyło się spotkanie zorganizowane przez Domową Inicjatywę Artystyczną. Miejsce: Lublin, ul. Czwartek, mieszkanie prywatne. Czas trwania: dwie godziny od 18. do 20. Udział wzięli: Tomasz Ciecierski, Andrzej Ćwikła, Marek Firek, Sylwia Gruda, Cezary Klimaszewski, Dariusz Kociński, Tomasz Kozak, Agnieszka Kucharz, Robert Kuśmirowski, Katarzyna Lis, Alicja Łukasiak i Grzegorz Drozd (ZOR), Tomasz Malec, Krzysztof Rukasz, Piotr Saran, Grzegorz Sztwiertnia, Sławomir Toman, Marcin Wilk.

fotoreportaż z wydarzenia

Festiwal Tkaniny Kraków 2004 Towarzyszący XI Międzynarodowemu Triennale Tkaniny w Łodzi
Organizator: Zarząd Okręgu Związku Polskich Artystów Plastyków w Krakowie i Rada artystyczna Klubu Twórczego "Struktura"
Współpraca: Muzeum Narodowe w Krakowie, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, Galeria Artemis Janiny Górki-Czarneckiej, Galerie ZPAP „Sukiennice”, „Pryzmat”Patronat honorowy: Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł, Prezydent Miasta Krakowa prof. Jacek Majchrowski
Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie prof. Jan Pamuła
Kilimy i batiki z pracowni krakowskich 1900 – 1930 ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie
Gmach Główny Muzeum Narodowego w Krakowie komisarz dr Beata Biedrońska–Słota
wernisaż: 13 maja 2004 r wystawa otwarta do końca lipca 2004

Papierowe obiekty - Galeria ZPAP Sukiennice
komisarz adi. Grażyna Brylewska - Pędziałek
wernisaż: 14 maja 2004 r.
wystawa czynna od 14 – 30 maja 2004 r.
Splot - mała forma tkacka Galeria Artemis
>komisarz Ewa Rosiek-Buszko
wernisaż: 14 maja 2004 r.
wystawa czynna od 14 - 30 maja 2004 r
Powiązania - Pałac Sztuki - Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie
(udział biorą artyści zaproszeni przez komisarza)
komisarz prof. Lilla Kulka
wernisaż: 14 maja 2004 r
wystawa czynna od 14 - 30 maja 2004 r.

Galeria ZPAP Pryzmat

Odległe powiązania

komisarz Joanna Warchoł
wernisaż: 14 maja 2004 r.
wystawa czynna od 14 - 30 maja 2004 r.

JEWISH & CHRISTIAN CEMETARIES, CZERNIOWCE, (ukraina)
PERFORMANCE WATER PAINTINGS
PAWETOLY CHAWIRKO & ANATOWEL FEDYNSKI
26.04.2004

fotoreportaż

Człowiek w moim wieku musi nieco się chwalić. Niczego nie nałgałem. Zaczęliśmy od akcji na środku ulicy oddzielającej w Czerniowcasch cmentarzżydowski i chrześcijański. Geograficznie jest to sytuacja w Środkowej Europie unikalna. Kamień, ktory pochodzi z Florynki jest tej sytuacji mapą. Czekał 10 lat aby go we właściwy sposób użyc. Leży na szybie pomiędzy bąkami. Z początku ja siedziałem na aktualnej Wyborczej, a Fedirko na jej ukraińskim odpowiedniku. Potem zamieniliśmy gazety.Ja mowiłem tekst o tym, kim jestem na konkretnym cmentarzu, a Fedirko tlumaczył. Potem rozkręciliśmy bąki. Bąk to żyroskop, uosobienie stanu równowagi. Jak już powiedzieliśmy wszystko, bąki ustały, poszliśmy na żydowski cmentarz. Tam pisałem wodą na kamieniu z Florynki. Potem przenieśliśmy się na drugą stronę ulicy, na cmentarz chrześcijański i pisałem to samo. Scenariusz to te 2 pliki screenplay 1 i screenplay 2. Na wystawie były pokazane jako kseroA0. Za ksero A0 Fedirko dostał nagrodę na Triennale. Stał się ten format oficjalnym sposobem przekazywania myśli w naszej polsko-ukraińskiej Komandzie.
Stałem się performerem całą gębą. Zrobilismy z Fedirką performance na cmentarzu żydowskim a potem zaraz na chrześcijanskim, co w Czerniowcach ocnacza cheścijaństwo kompletne.Czekam na zdjęcia, ale tak czy inaczej narobiliśmy szumu, bo filmowaly to wszystkie ukrańskie tvizje. Ja pisałem wodą na kamieniu. Bąki też były. Pierwsza wiadomość w kanale 1+1, czyli jakby w naszej jedynce. Kuczma, Kwaśniewski i Chawiński. Potem telefony z konsulatu, ambasady: "Czemu nie wiedzieliśmy, że wy tam, na prowincji, takie ważne rzeczy robicie?". A my: "wiedzieliście, tylko nie macie wyczucia, co jest ważne"....Paweł Chawiński


fotoreportaż

Goethe-Institut
Jan Simon
„Spacer po poligonie”
13-19 maja,
Rynek Glówny 20, Kraków

fotoreportaż z pokazu

Pierwsza indywidualna wystawa Jana Simona z 2003 roku, nosila nazwe „Gry i zabawy”. Tytul ten adekwatnie oddaje charakter dotychczasowej twórczosci artysty. Jego filmy oraz instalacje interaktywne sa grami dla doroslych dzieci. Jak kazda dobra gra, prace Simona oprócz zabawy niosa ze soba jakis pierwiastek edukacyjny, korygujacy nasze zle nawyki czy schematy myslowe. Do tej pory moglismy tworzyc kompozycje audiowizualne za pomoca „3D Music Instrument”, przy pomocy krzyku „zapanowac” nad grupa biegajacych po sniegu dzieci w wideo „Balwan”, czy strzelac do insektów w grze komputerowej, której motywy graficzne zostaly zaczerpniete z kaukaskiego dywanu modlitewnego.
Pokazywane w Instytucie Goethego najnowsze wideo Jana Simona swiadczy, o zmianie jego strategii dzialania. To zapis przechadzki artysty do miejsca nie kojarzacego sie z beztroska i zabawa lecz spelnieniem obywatelskiego obowiazku. „Spacer po poligonie” jest wieloznaczna opowiescia o procesie niszczenia i jednoczesnie zapisem dokonujacej sie destrukcji.

hotel LOGOS
Iwo Birkenmajer

malarstwo
05.05.04

 

fotoreportaż z wernisażu

Galeria Bielak
Zbigniew Bielawka

"pięć miejsc"
19.04.2004

 

fotoreportaż z wernisażu

klub Pauza
Sylwia Mierzyńska

otwarte mieszkanie
slajdy, video, instalacja
15.04.2004

fotoreportaż z wernisażu

Galeria Majsternia w Kijowie
Paweł Chawiński
"Water Paintings"
kwiecień 2004

fotoreportaż z wystawy
Jest w galeria Majsternia, mieści się w budynku tamtejszego Związku Chudożników. Zorganizowana przy wspólpracy Instytutu Polskiego w Kijowie. Nazywa się "Water Paintings".
Posyłam scenopis performance, z którego korzystałem. Zaczęło się od tego, że ustawiłem kamień główny i inne gadgety, pędzle, biblię, kamień z nautralnym krzyżem, 2 suszarki, 2 bąki. Ekipa zainstalowała kamerę, rzutnik video i ekran. Wszystko szło w realnym czasie na ekran. Najpierw Fedirko Anatolij przykleił mi dwie suszarki do rąk poczem podłączył mnie do prądu. Usiedlośmy w kucki stykając się plecami. Fedirko w stronę kamienia, ja w stronę publiczności. Rozkręciłem bąki poczem dokonaliśmy obrotu o 180 stopni. Fedirko napędzał bąki, a ja zacząłem pisanie wodą na kamieniu, z oboma suszarkami pracującymi. Musialem je od czasu do dzasu wyłaczać, bo
parzyły mi ręce. Wszystko trwalo jakieś 25 minut.
Na wystawę składały się 2 ksero A0 ze scenopisem, ciąg 24 fotografi 20x30 cm z serią Water Paintings, instalacja z fotografii 170x100 cm, papieru preparowanego gliną i lini kamieni, z których każdy ma jedną prostą, naturalną kwarcową linię. Kamienie tak są ulożone na podlodze, że linia się kontynuje. Dochodzi do stojącej na podlodze fotografii z Północnej Szkocji. Kamienie są z Florynki koło Nowego Sącza. Do tego jeszcze 2 rysunki ołówkiem na preparowanym gliną papierze 70x100 cm. Dźwięk potoku z Florynki i projekcja serii 600 Water Paintings z ekranu monitora idąca na okrągło.

"Pod flagą biało-czerwoną. Młoda sztuka z Polski".
Wystawa prezentowana w wileńskim Centrum Sztuki Współczesnej

Zorganizowana przez Zachętę i Narodowe Centrum Sztuki Współczesnej w Moskwie. Kuratorami są: Magda Kardasz, Irina Gorlova i Mikhail Mindlin. Wcześniej (styczeń - luty 2004) pokazywana była w Talinie, obecnie od 19 marca do 2 maja w Wilnie. Potem jedzie do Rosji (Nizhny Novgorod, Nizhny Tagil i Moskwa).
fotoreportaż z wystawy - fotografie i tekst o wystawie Moniki Kozień
Wystawa "Pod flagą biało-czerwoną" powstała jako odpowiedź na prezentowaną w Zachęcie w 2002 roku wystawę sztuki rosyjskiej "Śnieżynka". Autorzy obecnej wystawy stawiali sobie za cel pokazanie czołówki artystów polskich, którzy wpłynęli na obraz sztuki przełomu wieków.
Artyści biorący udział tej wystawie: Paweł Althamer, Supergrupa Azorro, Anna Baumgart, Kuba Bąkowski, Agnieszka Brzeżańska, Rafał Bujnowski, Bogna Burska, Hubert Czerepok, Oskar Dawicki, Leszek Golec i Tatiana Czekalska, Elżbieta Jabłońska, Małgorzata Jabłońska, Agnieszka Kalinowska, Katarzyna Kozyra, Zbigniew Libera, Piotr Lutyński, Marcin Maciejowski, Zbigniew Rogalski, Robert Rumas, Daniel Rumiancew, Wilhelm Sasnal, Jadwiga Sawicka, Grzegorz Sztwiertnia, Julita Wójcik, Artur Żmijewski



Migawki z Wilna - fotografie Moniki Kozień

witryna biura Krakowskiego Oddziału SARP
Pl. Szczepański 6

Karolina Kowalska "Opcja boska"

projekcja video, 12-14 marca w godzinach 18-22,
Karolina Kowalska do wprowadzania ładu i harmonii w otaczającą , chaotyczną rzeczywistość używa sztuki video. W jej filmach ręka wyposażona w pilota telewizyjnego, za pomocą jednego guzika oczyszcza przestrzeń miejską z oszpecających ją, zbędnych elementów. Z fasad domów znikają reklamy, graffiti oraz niegustowne szyldy. Dematerializują się porzucone, bezużyteczne przyczepy i budki. Bryły zdewastowanych budynków stopniowo zaczynają się rozmywać, by ostatecznie zniknąć pod warstwą rozrastającej się dzikiej zieleni. To ulotne, magiczne działanie jest jedyną interwencją, na jaką może sobie pozwolić artystka. Naruszenie skostniałych, architektonicznych ram wymaga nadludzkiej interwencji.
Projekt Karoliny Kowalskiej jest pierwszą realizacją w ramach Wolnej Strefy Artystycznej. Prezentowana w witrynie biura SARP praca stanowić ma komentarz, odnoszący się do architektury Krakowa.
"Opcja boska"- projekt Wolna Strefa Artystyczna jest cyklem przygotowywanym przez
krakowski oddzial Goethe Instytut we wspolpracy z Krakowskim Oddziałem Stowarzyszenia Architektów Polskich
kurator: Beata Seweryn

fototografie Marka Gardulskiego
ze spektaklu

Dea Loher NIEWINA

teatr stary

Rezyseria Pawel Miskiewicz.
"Swieto kobiet"
6 - 8 marzec 2004
Galeria Lokal 6.03.2004
"Wernisaz w Galerii Lokal, Dietla 29, godz. 17.00. Uczestniczki: Anna Baumgart (szkice, fotografie do nowego projektu), Laura Pawela (fotografia), Monika Wiechowska (fotografia), Gosia Markiewicz (obiekt), Karolina Kowalska (obiekt),
Aleksandra Polisiewicz (fotografia), Anna Jaros (fotografia)

klub“Piekny Pies”

6.03.2004
"Druga czesc pokazów w “Pieknym Psie”,
Uczestniczki: Gosia Markiewicz (wyswietlacz Oddychaj i nalepki), Julita Wójcik (obrusy), Anna Baumgart (fotografie + filmy), Marta Deskur (fotografia), Karolina Kowalska (obiekt)

kawiarnia naukowa 7.03.2004
Aleksandra Kubiak
"Performance Sedzia Glówny

 

Klubie Mute 8.03.2004
"Targi grzendowe" + impreza grzendowa - wieczór panienski, Katarzyna Holda, Arti Grabowski
J a wszystkie Was dziewczynki....



więcej o wydarzeniach swięta kobiet - www.grzenda.art.pl/swientokobiet

[performance Angeliki Fojtuch, 8 marca, g. 14 - 17, Kraków, w ramach trzydniowej imprezy artystycznej "Święto kobiet"]

 

 

informacja prasowa >>>

galeria sztukpuk | wydarzenia | galerie | forum-teksty | recenzje | archiwum | linki | kontakt


Copyright by "SZTUK PUK" 2001 - 2007 Kraków , Ryszard Bobek, Filip Konieczny