wydarzenia |
|
|
Domowa Atmosfera |
|
Triennale Grafiki
w Krakowie
|
Projekt
Konfrontationen /
konfrontacje
|
MIĘDZYNARODOWY
FESTIWAL
TKANINY
ARTYSTYCZNEJ
|
|
WYDARZENIA 2003 - 2004
|
|
3
po 3' pub
'Kesher Pe Gimel'
performance art project in Poland
Dariusz Fodczuk, Pawel Gorecki, Artur Grabowski,
Peter Grzybowski, Angel Pastor, Jed Speare, Antoni Szoska, Artur
Tajber
10.12. -11.12. 2004
fotoreportaż
z imprezy |
Klub
Piękny Pies
Izabella "Degardo" Pajonk
VIVERE
fotografia
2 - 27 XII 2004
fotoreportaż
z wernisażu |
Hotel
Pegaz
Andrzej Folfas
malarstwo
od 26.11.2004
fotoreportaż
z wernisażu |
 Sekcja
Sztuki Współczesnej
"Ładnie? o ładnym..." oraz na performance
Małgosi Butterwick.
od 18.11.04 do 2.12.2004 (finisaż
18:00)
fotoreportaż
z wernisażu |
Klub
Piękny Pies
Ryszard Bobek, Filip Konieczny
"na marginesie sztukpuk" fotografia
pierwsza wystawa związana z pismem sztukpuk
od 11.11.2004
fotoreportaż
z wernisażu
Laudacja
na trzylecie - i wystawę - sztukpuk.art.pl
W liście do przyjaciela w roku 1960 Marek Hłasko pisał, iż jego zdaniem na
Zachodzie jest nie do życia, a w Polsce nie do wytrzyma-nia. Wydaje mi się,
że pomimo upływu 43 lat słowa te zupełnie nie stra-ciły na aktualności, szczególnie
dotyczące Polski. Kiedy patrzy się na mapę naszego ukochanego kraju wyraźnie
widać, jak trzy czwarte jego mieszkańców zapadło w lunatyczny, poniżej mi-nimum
socjalnego, letarg, warszawka goni za własnym, teraz orle-nowskim, ogonem,
a tylko w Krakowie co mniej więcej czternaście minut odbywa się godna uwagi
impreza z gatunku pogranicza kiczu lub prawdziwej Sztuki. Jeżeli coś takiego
jeszcze w ogóle istnieje.
Z drugiej strony jest absolutną prawdą, iż trzydziestoośmiomiliono-wy kraj
taki jak Polska nie dorósł do tygodnika poświęconego szeroko rozumianej kulturze,
więc niewątpliwą zasługą Ryszarda Bobka i Fili-pa Koniecznego jest, że trzy
lata temu weszli w tę pustkę – a że czas nie stoi w miejscu –
zamiast gazety wymyślili i wprowadzili w życie, gazetę internetową.
Co prawda z początku w większości poświęcona była szeroko rozu-mianej plastyce
i fotografii, ale za sprawą Macieja Szybista, profesora Szoska a także trochę
i moją ( a w przyszłości Adama Komorowskie-go i Leszka Bugajskiego ) zwróciła
się także ku filozofii, literaturze i wszystkiemu, co ma związek z tak zwanym
słowem pisanym, a już niedługo poszerzy, i to znacznie, swoje umowne łamy literackie.
W tym miejscu chciałbym podziękować, jak i współczuć, rodzinom naszych dwóch
dzisiejszych bohaterów wieczoru, autorów wystawy, ponieważ codzienne bywanie –
i zdawanie z tego relacji – na tylu im-prezach mogło doprowadzić
ich zdrowie – w szczególności – wątroby – do
granic skrajnego wyczerpania.
Ale czego nie robi się dla Sztuki. To Filip i Ryszard wiedzą najlepiej z nas.
Z przyjaciółmi jakoś dają sobie rade, ale na szczęście dla siebie wrogów, czyli
kicz i ignorancję, olewają.
Roman Wysogląd
|
Nowa
Prowincja
Tomasz Sikora
"ziemia obiecana" fotografia
od 8.11.2004
fotoreportaż
z wernisażu |
Maciej
Szybist
Witaj nowy eksponacie,
awangardowa rada miasta Krakowa w osobie
prezydenta Majchrowskiego nie skąpi na renowację zabytków przeszłości; najnowszym
i najwartościowszym czynem renowacyjnym jest reaktywacja miesięcznika "Kraków",
którego
skład redakcyjny też składa się z żywych jeszcze i o dziwo zabytków byłej
młodzieży realnego socjalizmu.. wydaje się, że choć nie mówi się tego
głośno, to czasopismo Kraków wraz z redaktorami w zmumifikowanej formie
znajdzie się na czele eksponatów muzeum komunizmu które Krystyna
Zachwatowicz (bo taka głupia to ja już nie jestem.) od lat proponuje umiejscowić
w byłej walcowni Lenina w Nowej Hucie, wyborcy prezydenta Majchrowskiego
zamieszkali w tej dzielnicy województwa małopolskiego zapewne docenia
staranie o ich poziom i kierunek kultury i stawią się do urn z właściwa intencja
dla reelekcji prezydenta.
życzymy powodzenia!, spodziewany się, że akcja mumifikacji i włączenia w skład
eksponatów obejmie nie tylko redaktorów ale także i wydawców
oraz sponsorów politycznych tego zjawiska kulturalnego
|
Małgorzata
Markiewicz "Ciepło - zimno"
22 października - 30 listopada
przejscie podziemne "Magda" przy Dworcu Głównym
Goethe-Institut w Krakowie
fotoreportaż z wydarzenia
Wystawa "Ciepło-zimno" jest podwójnym pokazem tworczości
młodej krakowskiej artystki Małgorzaty Markiewicz. Prezentowane prace
posiadają odmienną temperaturę, zostały też osadzone w dwóch skrajnie
różnych przestrzeniach: w przejściu podziemnym Dworca Głównego i
w krakowskiej siedzibie Goethe Institut.Budulcem prac Małgorzaty
Markiewicz są tkaniny z przeszłością, zużyte i wtórnie wykorzystane.
Przerabiane, niszczone, rozbudowywane do rozmiarów, w których zaczynają
tracić swoją użteczną funkcję, a także powierzchowny i pospolity
charakter. Ubrania to specyficzne medium, bez względu na status społeczny "nosiciela",
określają jego miejsce w świecie, potwierdzają jego tożsamości. Papierowa
kolekcja autorstwa Markiewicz, pokazywana w przejściu podziemnym,
zostala nakreslona za pomoca samych słów (np. Faith Wilding
"waiting", fragmenty "Estetyka i anestetyka" Welsha) Odzież
tak jak architektura zmieniaj swoich lokatorów, ulega destrukcji lub odnowie.
Miękkie i delikatne materiały, są przeciwieństwem i alternatywą dla obcej i chłodnej
architektury. Bezdomni, lokatorzy dworcowych poczekalni za pomocą starych ubrań,
kartonów wyznaczają swoją prywatną przestrzeń, konstruują prowizoryczne domostwa,
bedące ich jedynym schronieniem.
Wykorzystując te same, ubogie materiały, Markiewicz "ociepli" przed
zimą budynek Instytutu Goethego.
|
Muzeum
Historii Fotografii
Wystawa
w 100. rocznicę urodzin
Jana
Sztaudyngera
"Każda
zmarszczka ma historię swą, każda rzeźbiona uśmiechem lub łzą"
od 14.10.2004
fotoreportaż
z wernisażu (fot. Wojciech Staszkiewicz) |
Galeria
Malarstwa ASP w Krakowie
Sławomir Karpowicz
malarstwo
od 05.10.2004
fotoreportaz
z wernisazu |
Galeria
Dom Polonii
Ewa Mann
malarstwo
0d 4.10.2004
fotoreportaż
wernisażu |
Klub
Pauza
Anita Andrzejewska
fotografia
od 1 października 2004
fotoreportaż
z wernisażu |
W
ramach wstepnej informacji Pawetoly
Fedynski i Anatawel Chawirko pragna
poinfotmowac, ze 23.09.2004., na
Krymie, w jego wschodniej czesci, pomiedzy Morzem
Azowskim a Morzem Czarnym odbyl sie performance pod tyt. "Dzieci
buduja lotnisko dla Taty". Bylo to otwarcie pomnika
Josepha Beuysa, ktorego Junkers Ju 87 rozbil sie w 1943 roku
wlasnie w tym miejscu. Tam Beuys, uratowany przez krymskich
Tatarów narodzil sie ponownie, lecz juz jako artysta. My,
jako w wielu aspektach, jego duchowi spadkobiercy, postanowilismy
postawic mu pomnik wlasnie tam. Przygotowalismy lotnisko,
aby mial gdzie wyladowac na wypadek, gdyby zechcial wrocic.
Projekt jest dlugofalowy. Ten material to tylko jego wizytowka.
fotoreportaż
z performance |
Centrum
Kultury Żydowskiej
Elżbieta Lempp
zaczarowany Kazimierz - fotografia
od 21.09.2004
fotoreportaż
wernisażu |
Nowa
Prowincja
Maciej Plewiński
"Notatki
z Litwy
od20 IX .2004
fotoreportaż
z wernisażu |
Galeria
Hotelu Logos
Mira
Skoczek - Wojnicka
Malarstwo
wrzesień - październik 2004 r.
fotoreportaż
z wernisażu |
12
Międzynarodowy Festiwal Sztuki Performance "ZAMEK WYOBRAŹNI"
26- sierpnia - 2 września2004 Ustka
/ Slupsk, Kraków, Bielsko-Biała
Fabryka Schindlera / Krakow
dzień
I fotoreportaż z festiwalu
dzień
II fotoreportaż z festiwalu
Artur Grabowski & Maciej Adamczyk / Krakow, Poland
. Ewa Rybska & Wladyslaw Kazmierczak / Slupsk, Poland . Antoni
Karwowski / Szczecin, Poland . Roberto Rossini / Genoa, Italy
. Angel Pastor / Barcelona, Spain . Magda Sowierszenko / Bochum
/ Slupsk, Poland . Jeffery Byrd, Iova, USA . Karolina Stepniowska
/ Torun, Poland . Andrzej Pawelczyk / Swinoujscie, Poland . BBB
Johannes Deimling / Berlin / Germany . Anthony Padgett / UK
"Zamek Wyobraźni" jest cyklicznym, międzynarodowym
festiwalem sztuki performance na Pomorzu i w Polsce. Jest jednym
z nielicznych festiwali sztuki w Europie i na świecie. W ciągu
11 lat w festiwalu uczestniczyło 302 artystów z 31 krajów.
Z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, Niemiec, Danii, Japonii,
Holandii, Słowacji, Estonii, Polski, Francji, Ukrainy, Korei
Południowej, Litwy, Portugalii, Węgier, Hong Kongu, Finlandii,
Hiszpanii, Singapuru, Szwecji, Czech, Belgii, Północnej Irlandii,
Białorusi, Meksyku, Izraela, Jugosławii, Austrii, Kanady i
USA. http://www.performance.art.pl
Ilustrowany
komentaż Antoniego Szoski: "fotografując performance kątem
oka" |
|
galeria
Irsa Fine Art
Beata Sarapata
"ślady przodków" -
malarstwo
od 28.06.2004
fotoreportaż
z wystawy
|
W
dniu 02.06.2004. w Kamieńcu Podolskim odbyła
się moja wystawa w miejscowym muzeum, oraz performance przygotowany
i wykonany przeze mnie i Anatolija Fedirko,
artystę z Ukrainy. Performance zatytułowany był: "(Nie)Golgota".
Poprzedni
performance wykonaliśmy na cmentarzach: żydowskim i chrześcijańskim
w Czerniowcach 28.04.2004.
Oba cmentarze odzielone są ulicą, na środku której rozpoczęliśmy akcję.
Potem przenieśliśmy się na cmentarz żydowski, poczym powtórzyliśmy działanie
na cmentarzu chrześcijańskim.
Jeszcze wcześniej w Galerii Majsternia w Kijowie odbyła się moja wystawa, poprzedzona
performance w dniu 19.03.2004.
fotoreportaz z performance
Zasadniczą częścią wszystkich trzech performance było pisanie i malowanie wodą
na starannie wyselekcjonowanych i przywiezionych przeze mnie z Polski kamieniach.
Wszystkie trzy wydarzenia były częścią Roku Kultury Polskiej na Ukrainie, organizowanego
przez Ambasadę RP i Instytut Polski w Kijowie.
W czasie performance Nie)Golgota pisaliśmy z Anatolijem Fedirko ten sam tekst
jednocześnie na dwóch symetrycznych kamieniach, siedząc po obu stronach krzyża
wniesionego przez nas i ustawionego w najwyższym punkcie miasta, na wzgórzu górującym
nad fortecą. Tekst tyczył mentalnego fenomenu fortyfikacji.
Występowaliśmy jako
Paweł Chawinski vel Pawetoly Chawirko vel Anatawel
Fedynsk
Kraków, 25.06.2004.
|
Grzegorz
Sztwiertnia
Teatr i Film
premiera 25.05.2004 godz.18
fotoreportaż
z wydarzenia
Zabłocie ul. Lipowa 4 / tereny dawnej fabryki Schindlera "Emalia" /
wystawa czynna w dniach 26-28.05.2004 w godz. 14-18 / scenariusz i reżyseria: Dominik
Kuryłek, Małgorzata Tatar / według pomysłu Karoliny
Nowak, Magdaleny Szędzielarz / kierownik produkcji: Joanna
Ostrowska
|
Galeria
Pod Rejentem
Adam Wsiołkowski
"Felek i ja" malarstwo
od 21.05.2004
fotoreportaż
z wernisażu |
W
sobotę 24 kwietnia odbyło się spotkanie zorganizowane przez Domową
Inicjatywę Artystyczną. Miejsce: Lublin, ul. Czwartek,
mieszkanie prywatne. Czas trwania: dwie godziny od 18. do 20.
Udział wzięli: Tomasz Ciecierski, Andrzej Ćwikła, Marek Firek,
Sylwia Gruda, Cezary Klimaszewski, Dariusz Kociński, Tomasz Kozak,
Agnieszka Kucharz, Robert Kuśmirowski, Katarzyna Lis, Alicja
Łukasiak i Grzegorz Drozd (ZOR), Tomasz Malec, Krzysztof Rukasz,
Piotr Saran, Grzegorz Sztwiertnia, Sławomir Toman, Marcin Wilk.
fotoreportaż
z wydarzenia
|
Festiwal
Tkaniny Kraków 2004 Towarzyszący XI Międzynarodowemu
Triennale Tkaniny w Łodzi
Organizator:
Zarząd Okręgu Związku Polskich Artystów Plastyków w Krakowie i Rada artystyczna Klubu Twórczego "Struktura"
Współpraca: Muzeum Narodowe w Krakowie, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych
w Krakowie, Galeria Artemis Janiny Górki-Czarneckiej, Galerie ZPAP Sukiennice,
PryzmatPatronat honorowy: Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł, Prezydent Miasta Krakowa prof. Jacek Majchrowski
Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie prof. Jan Pamuła
Kilimy i batiki z pracowni krakowskich 1900 1930 ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie
Gmach Główny Muzeum Narodowego w Krakowie komisarz dr Beata BiedrońskaSłota
wernisaż: 13 maja 2004 r wystawa otwarta do końca lipca 2004
|
|
Splot
- mała forma tkacka Galeria Artemis
>komisarz
Ewa Rosiek-Buszko
wernisaż: 14 maja 2004 r.
wystawa czynna od 14 - 30 maja 2004 r |
|
Galeria ZPAP Pryzmat
Odległe powiązania komisarz Joanna Warchoł
wernisaż: 14 maja 2004 r.
wystawa czynna od 14 - 30 maja 2004 r.
|
JEWISH & CHRISTIAN
CEMETARIES, CZERNIOWCE, (ukraina)
PERFORMANCE WATER PAINTINGS
PAWETOLY CHAWIRKO & ANATOWEL FEDYNSKI
26.04.2004
fotoreportaż
Człowiek w moim wieku musi nieco się chwalić. Niczego nie nałgałem.
Zaczęliśmy od akcji na środku ulicy oddzielającej w Czerniowcasch cmentarzżydowski
i chrześcijański. Geograficznie jest to sytuacja w Środkowej Europie unikalna.
Kamień, ktory pochodzi z Florynki jest tej sytuacji mapą. Czekał 10 lat aby
go we właściwy sposób użyc. Leży na szybie pomiędzy bąkami. Z początku ja siedziałem
na aktualnej Wyborczej, a Fedirko na jej ukraińskim odpowiedniku. Potem zamieniliśmy
gazety.Ja mowiłem tekst o tym, kim jestem na konkretnym cmentarzu, a Fedirko
tlumaczył. Potem rozkręciliśmy bąki. Bąk to żyroskop, uosobienie stanu równowagi.
Jak już powiedzieliśmy wszystko, bąki ustały, poszliśmy na żydowski cmentarz.
Tam pisałem wodą na kamieniu z Florynki. Potem przenieśliśmy się na drugą stronę
ulicy, na cmentarz chrześcijański i pisałem to samo. Scenariusz to te 2 pliki
screenplay 1 i screenplay 2. Na wystawie były pokazane jako kseroA0. Za ksero
A0 Fedirko dostał nagrodę na Triennale. Stał się ten format oficjalnym sposobem
przekazywania myśli w naszej polsko-ukraińskiej Komandzie.
Stałem
się performerem całą gębą. Zrobilismy z Fedirką performance na
cmentarzu żydowskim a potem zaraz na chrześcijanskim, co w Czerniowcach
ocnacza cheścijaństwo kompletne.Czekam na zdjęcia, ale tak czy
inaczej narobiliśmy szumu, bo filmowaly to wszystkie ukrańskie
tvizje. Ja pisałem wodą na kamieniu. Bąki też były. Pierwsza
wiadomość w kanale 1+1, czyli jakby w naszej jedynce. Kuczma,
Kwaśniewski i Chawiński. Potem telefony z konsulatu, ambasady: "Czemu
nie wiedzieliśmy, że wy tam, na prowincji, takie ważne rzeczy
robicie?". A my: "wiedzieliście, tylko nie macie wyczucia,
co jest ważne"....Paweł Chawiński
fotoreportaż
|
Goethe-Institut
Jan Simon
„Spacer po poligonie”
13-19 maja,
Rynek Glówny 20, Kraków
fotoreportaż
z pokazu
Pierwsza
indywidualna wystawa Jana Simona z 2003 roku, nosila nazwe „Gry
i zabawy”. Tytul ten adekwatnie oddaje charakter dotychczasowej
twórczosci artysty. Jego filmy oraz instalacje interaktywne
sa grami dla doroslych dzieci. Jak kazda dobra gra, prace Simona
oprócz zabawy niosa ze soba jakis pierwiastek edukacyjny,
korygujacy nasze zle nawyki czy schematy myslowe. Do tej pory
moglismy tworzyc kompozycje audiowizualne za pomoca „3D
Music Instrument”, przy pomocy krzyku „zapanowac” nad
grupa biegajacych po sniegu dzieci w wideo „Balwan”,
czy strzelac do insektów w grze komputerowej, której
motywy graficzne zostaly zaczerpniete z kaukaskiego dywanu modlitewnego.
Pokazywane w Instytucie Goethego najnowsze wideo Jana Simona swiadczy, o zmianie
jego strategii dzialania. To zapis przechadzki artysty do miejsca nie kojarzacego
sie z beztroska i zabawa lecz spelnieniem obywatelskiego obowiazku. „Spacer
po poligonie” jest wieloznaczna opowiescia o procesie niszczenia i jednoczesnie
zapisem dokonujacej sie destrukcji. |
hotel
LOGOS
Iwo Birkenmajer
malarstwo
05.05.04
fotoreportaż
z wernisażu |
Galeria
Bielak
Zbigniew Bielawka
"pięć
miejsc"
19.04.2004
fotoreportaż
z wernisażu |
klub
Pauza
Sylwia Mierzyńska
otwarte mieszkanie
slajdy, video, instalacja
15.04.2004
fotoreportaż
z wernisażu |
Galeria
Majsternia w Kijowie
Paweł Chawiński
"Water Paintings"
kwiecień 2004
fotoreportaż z wystawy
Jest w galeria Majsternia, mieści się w budynku tamtejszego Związku Chudożników. Zorganizowana przy wspólpracy Instytutu Polskiego w Kijowie. Nazywa się "Water Paintings".
Posyłam scenopis performance, z którego korzystałem. Zaczęło się od tego, że
ustawiłem kamień główny i inne gadgety, pędzle, biblię, kamień z nautralnym
krzyżem, 2 suszarki, 2 bąki. Ekipa zainstalowała kamerę, rzutnik video i ekran.
Wszystko szło w realnym czasie na ekran. Najpierw Fedirko Anatolij przykleił
mi dwie suszarki do rąk poczem podłączył mnie do prądu. Usiedlośmy w kucki
stykając się plecami. Fedirko w stronę kamienia, ja w stronę publiczności.
Rozkręciłem bąki poczem dokonaliśmy obrotu o 180 stopni. Fedirko napędzał bąki,
a ja zacząłem pisanie wodą na kamieniu, z oboma suszarkami pracującymi. Musialem
je od czasu do dzasu wyłaczać, bo
parzyły mi ręce. Wszystko trwalo jakieś 25 minut. Na
wystawę składały się 2 ksero A0 ze scenopisem, ciąg 24 fotografi 20x30 cm z
serią Water Paintings, instalacja z fotografii 170x100 cm, papieru preparowanego
gliną i lini kamieni, z których każdy ma jedną prostą, naturalną kwarcową linię.
Kamienie tak są ulożone na podlodze, że linia się kontynuje. Dochodzi do stojącej
na podlodze fotografii z Północnej Szkocji. Kamienie są z Florynki koło Nowego
Sącza. Do tego jeszcze 2 rysunki ołówkiem na preparowanym gliną papierze 70x100
cm. Dźwięk potoku z Florynki i projekcja serii 600 Water Paintings z ekranu
monitora idąca na okrągło. |
"Pod
flagą biało-czerwoną. Młoda sztuka z Polski".
Wystawa prezentowana w
wileńskim Centrum Sztuki Współczesnej
Zorganizowana przez Zachętę i Narodowe Centrum Sztuki Współczesnej w Moskwie.
Kuratorami są: Magda Kardasz, Irina Gorlova i Mikhail Mindlin. Wcześniej (styczeń
- luty 2004) pokazywana była w Talinie, obecnie od 19 marca do 2 maja w Wilnie.
Potem jedzie do Rosji (Nizhny Novgorod, Nizhny Tagil i Moskwa).
fotoreportaż
z wystawy - fotografie i tekst o wystawie Moniki
Kozień
Wystawa "Pod flagą biało-czerwoną" powstała jako odpowiedź na prezentowaną
w Zachęcie w 2002 roku wystawę sztuki rosyjskiej "Śnieżynka". Autorzy
obecnej wystawy stawiali sobie za cel pokazanie czołówki artystów polskich, którzy
wpłynęli na obraz sztuki przełomu wieków.
Artyści biorący udział tej wystawie: Paweł Althamer, Supergrupa Azorro, Anna
Baumgart, Kuba Bąkowski, Agnieszka Brzeżańska, Rafał Bujnowski, Bogna Burska,
Hubert Czerepok, Oskar Dawicki, Leszek Golec i Tatiana Czekalska, Elżbieta Jabłońska,
Małgorzata Jabłońska, Agnieszka Kalinowska, Katarzyna Kozyra, Zbigniew Libera,
Piotr Lutyński, Marcin Maciejowski, Zbigniew Rogalski, Robert Rumas, Daniel Rumiancew,
Wilhelm Sasnal, Jadwiga Sawicka, Grzegorz Sztwiertnia, Julita Wójcik, Artur Żmijewski

Migawki
z Wilna - fotografie Moniki Kozień
|
witryna
biura Krakowskiego Oddziału SARP
Pl. Szczepański 6
Karolina Kowalska "Opcja
boska"
projekcja video, 12-14 marca
w godzinach 18-22,
Karolina Kowalska do wprowadzania ładu i harmonii w otaczającą , chaotyczną rzeczywistość
używa sztuki video. W jej filmach ręka wyposażona w pilota telewizyjnego, za
pomocą jednego guzika oczyszcza przestrzeń miejską z oszpecających ją, zbędnych
elementów. Z fasad domów znikają reklamy, graffiti oraz niegustowne szyldy. Dematerializują
się porzucone, bezużyteczne przyczepy i budki. Bryły zdewastowanych budynków
stopniowo zaczynają się rozmywać, by ostatecznie zniknąć pod warstwą rozrastającej
się dzikiej zieleni. To ulotne, magiczne działanie jest jedyną interwencją, na
jaką może sobie pozwolić artystka. Naruszenie skostniałych, architektonicznych
ram wymaga nadludzkiej interwencji.
Projekt Karoliny Kowalskiej jest pierwszą realizacją w ramach
Wolnej Strefy Artystycznej. Prezentowana w witrynie biura SARP praca
stanowić ma komentarz, odnoszący się do architektury Krakowa.
"Opcja boska"- projekt Wolna Strefa Artystyczna jest cyklem przygotowywanym
przez
krakowski oddzial Goethe Instytut we wspolpracy
z Krakowskim Oddziałem Stowarzyszenia Architektów Polskich
kurator: Beata Seweryn

|
fototografie Marka
Gardulskiego
ze spektaklu
Dea Loher NIEWINA
teatr stary
Rezyseria Pawel Miskiewicz. |
"Swieto
kobiet"
6 - 8 marzec 2004
Galeria
Lokal 6.03.2004
"Wernisaz
w Galerii Lokal, Dietla 29, godz. 17.00. Uczestniczki:
Anna Baumgart (szkice, fotografie do nowego
projektu), Laura Pawela (fotografia), Monika
Wiechowska (fotografia), Gosia Markiewicz (obiekt), Karolina
Kowalska (obiekt),
Aleksandra Polisiewicz (fotografia), Anna Jaros (fotografia) |
klub“Piekny
Pies”
6.03.2004
"Druga czesc
pokazów w “Pieknym Psie”,
Uczestniczki: Gosia Markiewicz (wyswietlacz Oddychaj i nalepki), Julita Wójcik
(obrusy), Anna Baumgart (fotografie + filmy), Marta Deskur (fotografia), Karolina
Kowalska (obiekt)
|
kawiarnia naukowa 7.03.2004
Aleksandra Kubiak
"Performance Sedzia Glówny
|
Klubie Mute 8.03.2004
"Targi grzendowe" + impreza grzendowa - wieczór panienski, Katarzyna
Holda, Arti Grabowski
J a wszystkie Was dziewczynki....
|
więcej
o wydarzeniach swięta kobiet - www.grzenda.art.pl/swientokobiet
[performance
Angeliki Fojtuch, 8 marca, g. 14 - 17, Kraków, w ramach trzydniowej
imprezy artystycznej "Święto kobiet"]
informacja
prasowa >>> |
|