Ostatnie aktualizacje

Przypięte rzeczy
Ostatnia aktywność
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Bunkier Sztuki
    Bunkier Sztuki zmieniła okładkę swojego profilu
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Bunkier Sztuki
    Bunkier Sztuki utworzył -a nowe wydarzenie

    Adam Rzepecki "Stary Rzepecki patrzy na młodego Rzepeckiego"

    Wystawa w Bunkrze Sztuki jest pierwszą w Krakowie tak obszerną prezentacją prac Adama Rzepeckiego. W dużej mierze ma charakter retrospektywny i jest podzielona na dwie części.

    Pierwsza, mieszcząca się w przestrzeniach parteru, to prezentacja prac (głównie fotografii), które w większości powstawa...
    Wystawa w Bunkrze Sztuki jest pierwszą w Krakowie tak obszerną prezentacją prac Adama Rzepeckiego. W dużej mierze ma charakter retrospektywny i jest podzielona na dwie części.

    Pierwsza, mieszcząca się w przestrzeniach parteru, to prezentacja prac (głównie fotografii), które w większości powstawały w latach 70. i 80. Tworzą one kilka grup poruszających takie tematy jak między innymi: eksperymenty formalne z medium fotograficznym, doświadczenia z performansem, ironiczna refleksja dotycząca statusu artysty, dialog z dokonaniami innych twórców, swoboda artystyczna, fenomen „Kultury Zrzuty” oraz podział na sztukę męską i inną.

    Tę część wystawy uzupełniają prace innych artystów (Grupy „Łódź Kaliska”, Andrzeja Różyckiego, Marka Janiaka, Jacka Kryszkowskiego, Zbigniewa Libery, Grupy SEM, Anastazego Wiśniewskiego, Ryszarda Grzyba, Tibora Várnagy, Piotra Lutyńskiego i poety Miłosza Biedrzyckiego), którzy wywarli wpływ na twórczość Adama Rzepeckiego lub zajmują ważne miejsce w jego biografii. Ten aneks osadza dorobek twórcy w szerszym kontekście sztuki polskiej.

    Druga część wystawy, zajmująca pierwsze piętro Bunkra Sztuki, w znacznym stopniu jest opowieścią prywatną związaną z przeżyciami artysty – przebytą chorobą i procesem zdrowienia. Te trudne doświadczenia zaowocowały głębszym postrzeganiem życia w kontekście wszechświata i wieczności, co znalazło swoje odzwierciedlenie w najnowszych realizacjach.

    Tytuł wystawy – Stary Rzepecki patrzy na młodego Rzepeckiego – jest równocześnie tytułem rzeźby, która powstała specjalnie na tę prezentację. W tej wystawie twórca podsumowuje swoje życie i dorobek. Stosuje ciekawą strategię polegającą na pojawieniu się w dwóch postaciach. Dojrzały artysta konfrontuje się z młodym artystą i pokazuje, że to wszystko, co młody przeczuwał – dorosły już wie.



    Adam Rzepecki (ur. 1950)

    Uprawia malarstwo, fotografię i performanse, tworzy wideo i instalacje. W latach 1973–1979 studiował historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Od 1979 roku jest członkiem Grupy „Łódź Kaliska”, a od 1990 roku – grupy Stacja Pi.Stacja. W latach 1978–1981 prowadził Jaszczurową Galerię Fotografii w Krakowie. Współtworzył „Kulturę Zrzuty”. Jego prace znajdują się w kolekcjach CSW Zamek Ujazdowski i Zachęty Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Sztuki w Łodzi oraz Sammlung Verbund w Wiedniu.



    Cała wystawa będzie otwarta od 19 maja do 2 sierpnia.

    Od 21 sierpnia do 18 października będzie można zobaczyć część wystawy obejmującą parter i Galerię Dolną.
    Więcej
    29th Cze, 2020 13:00 - 2nd Sie, 2020 13:45 - UTC
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Bunkier Sztuki
    Bunkier Sztuki zmieniła okładkę swojego profilu
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Bunkier Sztuki
    Bunkier Sztuki utworzył -a nowe wydarzenie

    Kamil Kukla, „Frukta i paszczęki” | “Fruits and Maws”

    Kamil Kukla, „Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, muzyka”
    26.9-17.11.2019

    W wolnych chwilach buszuję po serwisach internetowych takich jak Reddit czy 4chan. Mogę zaspokoić w ten sposób dość wstydliwy głód treści, ogólnie rzecz ujmując, niepoprawnych, znajdujących się w strefie kulturowego ...
    Kamil Kukla, „Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, muzyka”
    26.9-17.11.2019

    W wolnych chwilach buszuję po serwisach internetowych takich jak Reddit czy 4chan. Mogę zaspokoić w ten sposób dość wstydliwy głód treści, ogólnie rzecz ujmując, niepoprawnych, znajdujących się w strefie kulturowego wyparcia. W tych czeluściach – obok skrajnej prawicy – wykluwają się i rozwijają mikrospołeczności, które łączy zamiłowanie do egzotycznych fetyszy. Różnej maści dewianci znajdują tam bezpieczną przystań z dala od restrykcji, jakie narzucają strzegące pruderii i politycznej poprawności wielkie portale społecznościowe. Ważną i witalną rolę odgrywają tu artyści tworzący obrazki „pożądaniowe”, stanowiące wizualną reprezentację fantazji, które z przyczyn prawnych lub technicznych nie mogą się ziścić w prawdziwym życiu. Jednym z obszarów zakazanych – szczególnie frapującym – jest worarefilia, w skrócie zwana vore. To rodzaj parafilii, w której podnietę stanowią rojenia, obrazy lub czynności związane z jedzeniem kogoś lub byciem przez kogoś zjadanym. Na takich „pożądaniowych” obrazkach można znaleźć najwymyślniejsze wariacje tego zboczenia. Liczba konfiguracji, koncepcji i subfetyszy jest wręcz oszałamiająca.
    Pociągają mnie te dziwactwa uprawiane na obskurnych peryferiach kultury i ilustrowane przez bezimiennych twórców-amatorów. Tworzą oni obrazy zaspokajające podniety, które można by uznać za „chore”, będące w istocie najbardziej wstydliwymi i skrywanymi przed światem fantazjami najzwyklejszych nieboraków, których codziennie mijamy, z którymi współpracujemy i których ręce ściskamy.
    To, co sam robię, rodzi się w podobnych zakamarkach mózgu. Karmię się tym, co niemożliwe do ucieleśnienia, sztuczne, powołane do fikcyjnego istnienia tylko w jednym celu – po to, by rajcować. Jako artysta nie spełniam żadnego obywatelskiego obowiązku ani nie wyrażam szczytnych racji. To, co maluję, lepię, formuję i ugniatam, nie jest wynikiem kalkulacji i rachuby, nie stoi za tym również intelektualny czy inteligencki wysiłek. To wszystko stanowi „jedynie” wyraz wewnętrznego drżenia, gorączki, która rozognia policzki, wywołuje ślinotok, spływa kropelką potu po skroni i rozkręca słodkie świdrowanie w brzuchu.

    ______________________

    Kamil Kukla, “Fruits and Maws. Painting, sculpture, music”
    26.9-3.11.2019
    Opening of the exhibition: Wednesday, 25th September, 6 pm

    In my spare time I browse websites like Reddit or 4chan. This is how I satisfy my rather embarrassing hankering for content, which is, generally speaking, improper, ousted and culturally repressed. These dark corners of the web have become a fertile ground for alt-right extremists as well as for a multitude of micro-communities fascinated by exotic fetishes. They offer a haven to all kinds of deviants, a safe space away from the restrictions imposed by larger social networking sites that adhere to prudishness and political correctness. Here reign supreme the artists who create “lustful” images – visual representations of fantasies that cannot come true in real life for legal or technical reasons. One of such taboo – but especially fascinating – areas is vorarephilia, or vore for short. This type of paraphilia involves the experience of intense sexual arousal that comes from dreams, images or acts associated with devouring or being devoured by someone. Lustful pictures of that kind present complex variations of the perversion: the sheer amount of scenarios, concepts, and configurations is simply staggering.
    I feel drawn to these kinks and quirks that exist in the cultural periphery, curated and illustrated by unknown amateur artists. They create images to quench the passions that might be deemed “sick” and which are, in essence, the most shameful fantasies and well-kept secrets of the most ordinary creatures who we pass by every day, with whom we work and shake hands on a daily basis.
    What I do is born in the same recesses of the mind. I feed on what is artificial, impossible to embody, called into fictitious existence for the sole purpose of excitement. As an artist, I neither fulfill a civic duty nor express any noble reasons. What I paint, mold, form and knead is not a product of careful calculation and consideration, not a result of a calibrated intellectual or intelligent endeavor. All of it is “just” an expression of an internal trepidation; a fever that causes flushed cheeks, makes you drool, forces beads of sweat down your temples and unfurls a sweet yearning inside you.
    Więcej
    25th Wrz, 2019 18:00 - 17th Lis, 2019 19:00
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Bunkier Sztuki
    Bunkier Sztuki utworzył -a nowe wydarzenie

    Dzień Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich w Bunkrze Sztuki

    Zapraszamy do Bunkra Sztuki na Dzień Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich. W niedzielę 17 listopada w godzinach 11–19, w cenie biletu specjalnego (3 zł) można zwiedzać wszystkie wystawy.

    Wydarzenie jest ostatnią okazją do zobaczenia wystawy Kamila Kukli Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, mu...
    Zapraszamy do Bunkra Sztuki na Dzień Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich. W niedzielę 17 listopada w godzinach 11–19, w cenie biletu specjalnego (3 zł) można zwiedzać wszystkie wystawy.

    Wydarzenie jest ostatnią okazją do zobaczenia wystawy Kamila Kukli Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, muzyka. Ze względu na duże zainteresowanie zwiedzających i mediów przedłużono ją właśnie do 17 listopada. Stworzona specjalnie z myślą o tej wystawie instalacja Frukta stanie się częścią budowanej od lat 60. Kolekcji Bunkra Sztuki. O powstaniu instalacji opowie artysta podczas oprowadzania kuratorskiego o godzinie 12.

    W trakcie Dnia Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich pokażemy również inne dzieła z Kolekcji Galerii. Na parterze obejrzycie wybrane prace wideo.

    Ponadto w przestrzeni Sali Audiowizualnej trwał będzie Festiwal Audio Art stanowiący integrację sztuk wizualnych z dźwiękowymi. Na 27. edycji festiwalu pojawią się artyści z całego świata i ich premierowe projekty. W Galerii zaprezentowana zostanie instalacja Edwina van der Heidego Shifting Noise Planes.

    Zachęcamy również do wizyty w naszej księgarni, gdzie z 20% zniżką kupicie wydawnictwa Bunkra Sztuki.


    ///


    We cordially invite you to the Bunkier Sztuki Gallery of Contemporary Art for the Doors Open Day at Krakow Museums. On Sunday, November 17, from 11 a.m. to 7 p.m., you will have the opportunity to visit all our exhibitions for the price of a special ticket (3 PLN).

    This event is your last chance to see Kamil Kulka’s exhibition Frukta i paszczęki. Malarstwo, rzeźba, muzyka [Fruits and maws. Painting, sculpture, music]. Due to high interest from the audience and the media, we are extending the exhibition to November 17. Frukta [Fruits], the installation created specially for this exhibition, will be included in the Bunkier Sztuki Collection that was started in the 1960s. During the guided tour of the exhibition at 12 noon, the artist himself will share the story of how this installation came to be.

    During the Doors Open Day at Krakow Museums, we will also showcase some other artworks from the Gallery’s Collection. Select video exhibits will be displayed on the ground floor.

    Furthermore, several projects of the Audio Art Festival are currently on display in the Audiovisual Hall of the Gallery. The Festival, now in its 27th edition, premieres projects by artists from all over the world, whose works are an integration of sound and visual art. At the Gallery, we will be presenting Shifting Noise Planes, the installation by Edwin Van der Heide.

    We hope you also visit our bookstore, where you can buy books by the Bunkier Sztuki publishing house at a 20% discount.

    ? Kamil Kukla, Frukta, instalacja, 2019, fot. P. Wodniak
    Więcej
    17th Lis, 2019 11:00 - 19:00
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Bunkier Sztuki
    Bunkier Sztuki utworzył -a nowe wydarzenie

    Koncert "Tuba, mirum spargens sonum" w ramach 27. Audio Art Festival

    Zapraszamy na koncert w wykonaniu Edwina van der Heidego i Jana-Petera E.R. Sonntaga, który odbędzie się w Bunkrze Sztuki 15 listopada, w piątek, o godzinie 18. Wydarzenie jest organizowane w ramach 27. Festiwalu Audio Art.

    Tuba, mirum spargens sonum
    ośmiokanałowa kompozycja przestrzenna na p...
    Zapraszamy na koncert w wykonaniu Edwina van der Heidego i Jana-Petera E.R. Sonntaga, który odbędzie się w Bunkrze Sztuki 15 listopada, w piątek, o godzinie 18. Wydarzenie jest organizowane w ramach 27. Festiwalu Audio Art.

    Tuba, mirum spargens sonum
    ośmiokanałowa kompozycja przestrzenna na puzony i instrumenty elektroniczne
    Edwin van der Heide – elektronika
    Jan-Peter E.R. Sonntag – puzony



    Edwin van der Heide

    Artysta, kompozytor i badacz obszarów dźwięku, przestrzeni i interakcji. Kompozycje muzyczne i język muzyki rozciąga w kierunku przestrzenności, interaktywności i interdyscyplinarności. Jego prace obejmują instalacje, performanse, environments. Widownia trafia w środek pracy i stoi przed wyzwaniem aktywnego odkrywania dzieła, reagowania z nim i odniesienia się do niego.

    Jan-Peter E.R. Sonntag

    Urodzony w 1965 w Lubece. Artysta i kompozytor. W latach 1986–1998 studiował sztukę, historię sztuki, muzykę, literaturę niemiecką, socjologię i filozofię (estetykę). W 1989 spotkał niemieckiego artystę Franza Erharda Walthera, co dało początek wspólnym występom. 1993–1995 doradca artystyczny fundacji Stiftung Weimarer Klassik w dziedzinie sztuki i muzyki eksperymentalnej powiązanej ze współczesnymi badaniami nad Nietzschem. Od 1990 tworzy interaktywne instalacje site-specific na temat postrzegania światła i dźwięku, a od 1995 prace nad punktami styczności ludzkiego ciała oraz systemów techniczno-medialnych prezentowane w kontekście „białego sześcianu”. Mieszkał w Oldenburgu, Barcelonie, obecnie w Berlinie.

    Więcej informacji o artystach:

    http://www.evdh.net

    https://monoskop.org/Jan-Peter_E.R._Sonntag
    Więcej
    15th Lis, 2019 18:00 - 21:30
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Bunkier Sztuki
    Bunkier Sztuki utworzył -a nowe wydarzenie

    27. Audio Art Festival

    Audio Art to eksperymentalna i postmodernistyczna sztuka przełomu wieków, będąca integracją sztuk wizualnych z dźwiękowymi.

    W ramach festiwalu odbywają się koncerty, performanse i instalacje, które bazują na nowej koncepcji źródła dźwięku: obiektu i instrumentu muzycznego istniejących w określ...
    Audio Art to eksperymentalna i postmodernistyczna sztuka przełomu wieków, będąca integracją sztuk wizualnych z dźwiękowymi.

    W ramach festiwalu odbywają się koncerty, performanse i instalacje, które bazują na nowej koncepcji źródła dźwięku: obiektu i instrumentu muzycznego istniejących w określonej przestrzeni i czasie. Jest to sztuka personalna – kompozytor, konstruktor i wykonawca unifikują cały proces tworzenia i wykonania dzieła.

    Festiwal Audio Art prezentuje artystów z całego świata oraz ich premierowe projekty.

    W Bunkrze Sztuki zaprezentowane zostaną instalacja Edwina van der Heidego Shifting Noise Planes i praca wideo Jana-Petera E.R. Sonntaga BOO84.

    Otwarciu festiwalu towarzyszy koncert Tuba, mirum spargens sonum, który odbędzie się 15 listopada, w piątek, o godzinie 18. Wykonanie: Edwin van der Heide i Jan-Peter E.R. Sonntag.

    Edwin van der Heide
    Artysta, kompozytor i badacz obszarów dźwięku, przestrzeni i interakcji. Kompozycje muzyczne i język muzyki rozciąga w kierunku przestrzenności, interaktywności i interdyscyplinarności. Jego prace obejmują instalacje, performanse, environments. Widownia trafia w środek pracy i stoi przed wyzwaniem aktywnego odkrywania dzieła, reagowania z nim i odniesienia się do niego.

    Jan-Peter E.R. Sonntag
    Urodzony w 1965 w Lubece. Artysta i kompozytor. W latach 1986–1998 studiował sztukę, historię sztuki, muzykę, literaturę niemiecką, socjologię i filozofię (estetykę). W 1989 spotkał niemieckiego artystę Franza Erharda Walthera, co dało początek wspólnym performansom. W latach 1993–1995 doradca artystyczny fundacji Stiftung Weimarer Klassik w dziedzinie sztuki i muzyki eksperymentalnej powiązanej ze współczesnymi badaniami nad Nietzschem. Od 1990 tworzy interaktywne instalacje site-specific na temat postrzegania światła i dźwięku, a od 1995 prace nad punktami styczności ludzkiego ciała oraz systemów techniczno-medialnych prezentowane w kontekście „białego sześcianu”. Mieszkał w Oldenburgu, Barcelonie, obecnie w Berlinie.
    Więcej
    15th Lis, 2019 18:00 - 24th Lis, 2019 19:00
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Bunkier Sztuki
    Bunkier Sztuki utworzył -a nowe wydarzenie

    Wystawa przedaukcyjna 28. Aukcji WIelkiego Serca

    Zapraszamy na wystawę przedaukcyjną XXVIII Aukcji Wielkiego Serca, która odbędzie się w Bunkrze Sztuki w dniach 9-15 listopada 2019. Będzie można na niej zobaczyć dzieła takich artystów jak Magdalena Abakanowicz, Zdzisław Beksiński, Jan Berdyszak, Stanisław Dróżdż, Edward Dwurnik, Stefan Gierows... Zapraszamy na wystawę przedaukcyjną XXVIII Aukcji Wielkiego Serca, która odbędzie się w Bunkrze Sztuki w dniach 9-15 listopada 2019. Będzie można na niej zobaczyć dzieła takich artystów jak Magdalena Abakanowicz, Zdzisław Beksiński, Jan Berdyszak, Stanisław Dróżdż, Edward Dwurnik, Stefan Gierowski, Edward Hartwig, Ryszard Horowitz, Jan Młodożeniec, Jerzy Kałucki, Ewa Kuryluk, Tomasz Kołodziejczyk, Jarosław Modzelewski, Jan Młodożeniec, Jerzy Nowosielski, Stanisław Rodziński, Jacek Sienicki, Franciszek Starowieyski, Natalia LL, Jan Tarasin, Jerzy Tchórzewski i ponad stu innych wybitnych twórców.

    Aukcja
    16 listopada o godzinie 15 w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej “Manggha” odbędzie się Aukcja Stowarzyszenia „Wielkie Serce” na rzecz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 im. Jana Matejki w Krakowie, który jest jedną z najstarszych placówek kształcących młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Krakowie. Obecny rok szkolny to już 74. rok istnienia Ośrodka. Wydarzenie jest doskonałą okazją dla miłośników i kolekcjonerów polskiej sztuki współczesnej. Dzieła na aukcji będą dostępne już od kilkuset złotych.

    Informacje o stowarzyszeniu “Wielkie Serce”
    Od początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia Stowarzyszenie “Wielkie Serce” szczyci się sympatią i zaufaniem najwybitniejszych polskich twórców. Pieniądze z licytacji ich dzieł, jak co roku, przekazane zostaną na rzecz Wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Matejki w Krakowie.

    W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 im. Jana Matejki uczy się 150 dzieci, z czego 40 mieszka w internacie. Są to dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, bardzo często pochodzące z rodzin biednych. Środki uzyskane z licytacji pozwolą realizować program wyjazdów terapeutyczno-rehabilitacyjnych podopiecznych Stowarzyszenia. Oprócz wyjazdów prowadzona jest akcja pomocy najbiedniejszym wychowankom, poprawy bazy dydaktycznej Ośrodka, warunków mieszkaniowych dzieci mieszkających w internacie.


    Katalog aukcyjny oraz więcej informacji na stronie Stowarzyszenia „Wielkie Serce” – www.wielkieserce.pl

    Honorowy patronat: Prezydent Miasta Krakowa oraz Rada Miasta Krakowa
    Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Galeria Dolna
    Wstęp: 2 zł
    Więcej
    9th Lis, 2019 11:00 - 15th Lis, 2019 19:00
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
Obecnie brak aktywności
Unable to load tooltip content.