Strumień wiadomości
Aplikacje

Wydarzenia (6)
Grupy (0)
Brak jeszcze grup

Ostatnie aktualizacje

Przypięte rzeczy
Ostatnia aktywność
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Massimo Bonutto „Odisha – Podróż do plemiennych Indii” – wystawa fotografii

    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.
    wernisaż wystawy – 3 października (piątek), g. 17.00


    Odisha lub Orisa to niezwykła kraina znana ze swojego dziedzictwa etnicznego i kulturowego. Orisa jest nazywana „ojczyzną plemion”, a sześćdziesiąt dwa plemiona pochodzenia drawidyjskiego ...
    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.
    wernisaż wystawy – 3 października (piątek), g. 17.00


    Odisha lub Orisa to niezwykła kraina znana ze swojego dziedzictwa etnicznego i kulturowego. Orisa jest nazywana „ojczyzną plemion”, a sześćdziesiąt dwa plemiona pochodzenia drawidyjskiego (w tym Bonda, Ghadaba, Kondh) stanowią 29% jej populacji. To pozwala jasno zrozumieć dlaczego jest to ziemia tak bogata w kulturę i wiekowe tradycje.

    Wystawa zabiera nas w podróż do małych wiosek, na niemal wszystkie najważniejsze cotygodniowe targi. Możemy tam spotkać mężczyzn i kobiety z lokalnych plemion, którzy zeszli z gór aby sprzedawać lub kupować, i podziwiać bogactwo i różnorodność ich strojów.

    Massimo Bonutto urodził się w Wenecji we wrześniu 1954 roku. Aktualnie mieszka w miejscowości Mira, w pobliżu Wenecji. Z zawodu jest informatykiem, z pasji – fotografem. Zdjęcia zaczął robić w 1976 roku i po pewnym czasie przerwy – około siedem lat temu – powrócił do tego zajęcia zapisując się na kurs fotografii. Jest członkiem klubu fotograficznego „L’Obiettivo” w Dolo oraz aktywnie uczestniczy w redagowaniu czasopisma online „Oltre”, wydawanego przez Università Popolare di Camponogara. Jest oficjalnym fotografem festiwalu muzycznego Suoni di Marca, który odbywa się co roku w lipcu i sierpniu w Treviso. Zazwyczaj tworzy w czerni i bieli, a jego ulubione gatunki to: street photografphy, zdjęcia podróżnicze i reportaże. Brał udział w licznych warsztatach poświęconych reportażowi, fotografii ulicznej, portretom i fotografii prasowej. Prezentował swoje prace na wystawach indywidualnych i zbiorowych we Włoszech i za granicą: Cesano Maderno, Porretta Terme, Noale, Bassano, Kraków, Warszawa, Saint-Marcellin i inne.
    Więcej
    1st Paź, 2025 - 31st Paź, 2025
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Piotr Stós „Fotografia podwodna” – wystawa fotografii

    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.
    spotkanie z Autorem – 9 października (czwartek), g. 18.00, sala kameralna 203


    Fotografia podwodna – zdjęcia malowane wodą i światłem

    Nurkowanie — a wraz z nim fotografia podwodna — nieprzerwanie przyciąga miłośników przygód i piękna ukry...
    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.
    spotkanie z Autorem – 9 października (czwartek), g. 18.00, sala kameralna 203


    Fotografia podwodna – zdjęcia malowane wodą i światłem

    Nurkowanie — a wraz z nim fotografia podwodna — nieprzerwanie przyciąga miłośników przygód i piękna ukrytego pod taflą wody. Dziś, w czasach powszechnej dostępności smartfonów i kompaktowych aparatów, uwiecznianie podwodnych krajobrazów nie wymaga już ani specjalistycznej wiedzy, ani rozbudowanego zaplecza technicznego. Wystarczy podstawowy kurs nurkowy i aparat zamknięty w szczelnej obudowie, by tworzyć obrazy malowane wodą i światłem.

    Jednak nawet najbardziej nowoczesna technologia nie oszuka praw fizyki. Pod wodą światło zachowuje się inaczej niż na powierzchni: traci intensywność, zmienia barwę i kierunek. Już kilka metrów pod powierzchnią dominują chłodne tony błękitu i zieleni, a czerwienie i żółcie znikają. To właśnie te warunki nadają zdjęciom podwodnym charakterystyczny, niemal oniryczny klimat – pełen ciszy, miękkich przejść tonalnych i atmosfery tajemnicy.

    Ta sama woda, która tworzy sceny niczym z innego świata, potrafi też skomplikować pracę fotografa: pochłania szczegóły, zniekształca kontury, ogranicza widoczność. Im bliżej fotografowanego obiektu znajdzie się aparat, tym lepszy rezultat – dlatego najczęściej sięga się tu po szkła makro oraz ultraszerokokątne, które pozwalają fotografować z bardzo bliska. Kluczową rolę odgrywa także sztuczne oświetlenie: lampy błyskowe i lampy światła stałego przywracają naturalne barwy i wydobywają ukryte detale.

    Warto pamiętać, że każda sesja zdjęciowa pod wodą ma swój limit – zazwyczaj nie dłuższy niż godzina, na tyle bowiem zwykle starcza zapas powietrza w butli fotografa. O sukcesie decydują więc nie tylko umiejętności i sprzęt, ale także uważność, refleks i łut szczęścia. Choć warunki panujące pod wodą mogą ograniczać swobodę twórczą nawet doświadczonym nurkom z profesjonalnym sprzętem, to właśnie te ograniczenia stają się częścią wyjątkowego języka podwodnej fotografii.

    Prezentowane zdjęcia to przekrój tematów, po które najchętniej sięgają pasjonaci tej niezwykłej dziedziny: od mikroskopijnych mieszkańców morskiego dna, przez zatopione wraki i sylwetki nurków, po majestatyczne krajobrazy raf koralowych. Autor ma nadzieję, że staną się one inspiracją do nauki nurkowania, poznawania świata i odkrywania piękna ukrytego pod powierzchnią wody.

    Piotr Stós (ur. 1965) – z urodzenia krakowianin, z wykształcenia biolog, a z zamiłowania – człowiek, który od lat z czułością i niesłabnącą ciekawością zagląda pod wodę. Absolwent Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Jagiellońskiego, instruktor nurkowania i fotografii podwodnej, potrafiący zanurzyć się nie tylko w głębiny, ale i w detale. Od ponad ćwierćwiecza związany z Centrum Nurkowym Nautica Safari, którego był współzałożycielem. Organizator wypraw i gospodarz bazy nurkowej na chorwackiej wyspie Vis – miejsca, gdzie wszyscy znają go po imieniu. Animator polskiej fotografii podwodnej, inicjator konkursów, warsztatów i wystaw, takich jak „Podwodny Świat” w Nowohuckim Centrum Kultury, Fotokonkurs Nautica Safari, cztery edycje Fotoweekendu w Deepspot oraz siedem Zlotów Fotografów Podwodnych na Visie. Od czterech dekad z wytrwałością godną żółwia słoniowego z Galápagos dokumentuje życie i przemiany w podmorskim świecie – łącząc wiedzę biologa z wrażliwością fotografa. W jego kadrach znajdziemy zarówno majestatyczne rekiny wielorybie, jak i mikroskopijny plankton – uchwycone w miejscach tak odległych jak Ekwador, Filipiny, Indonezja, Palau, Mikronezja, Malezja, Meksyk, Portugalia, Włochy, Hiszpania, Tajlandia, Malediwy, Kuba, Chorwacja czy Egipt. Fotografuje aparatami NIKON D850 i D700 w obudowach Subal – bo pod wodą liczy się nie tylko oko, ale i pełne zaufanie do sprzętu.
    Więcej
    1st Paź, 2025 - 31st Paź, 2025
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Tomasz Gudzowaty „ARE-BURE-BOKEH” – wystawa fotografii

    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.
    wernisaż wystawy – 1 października (środa), g. 18.00


    Zniszczyłem swoją pracę, efekt kilkuletnich przygotowań. Zabiłem detale w swoich zdjęciach, rozszarpywałem, wypalałem. Szczegóły rozpraszały wzrok, odwracały uwagę od głębszych warstw. W s...
    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.
    wernisaż wystawy – 1 października (środa), g. 18.00


    Zniszczyłem swoją pracę, efekt kilkuletnich przygotowań. Zabiłem detale w swoich zdjęciach, rozszarpywałem, wypalałem. Szczegóły rozpraszały wzrok, odwracały uwagę od głębszych warstw. W sumo trochę zabijam siebie, rezygnuję z tożsamości, z mojego perfekcjonizmu w prezentowaniu treści, bo boję się, że tylko wierzchnia warstwa zostanie obejrzana. Boje się, że prezentuję piękne pudełko, którego nikt nie otwiera. To co chcę opowiedzieć jest dla mnie zbyt ważne, żeby pozwolić sobie na błąd czy niedopowiedzenia w przekazie.

    To zaskakująca deklaracja artysty, którego wyrazisty, rozpoznawalny styl kojarzy się z perfekcyjnie zakomponowanymi, wycyzelowanymi, przemyślanymi do ostatniego szczegółu kadrami. Takie podejście do sumo – narodowego sportu Japończyków, otoczonego nimbem tradycji, zrytualizowanego i pełnego odniesień do sfery sacrum – wydawałoby się najbardziej naturalne. Tomasz Gudzowaty zderza jednak ten temat z buntowniczą, prowokacyjną estetyką are-bure-bokeh, inspirowaną pracami fotografów związanych z Provoke (Purovōku, プロヴォーク), eksperymentalnym magazynem fotograficznym, założonym w 1968 roku. Provoke było platformą dla nowego stylu ekspresji, zmierzając do uwolnienia fotografii od podporządkowania językowi werbalnemu. Obrazy wizualne nie mogą w pełni reprezentować idei, tak jak słowa – jak głosi manifest grupy – ale fotografie mogą prowokować język i idee, skutkując nowym językiem i nowymi znaczeniami. Fotograf może uchwycić to, co nie może być wyrażone słowami, prezentując fotografie jako „dokumenty” do czytania przez innych – stąd podtytuł magazynu: „prowokacyjne materiały do przemyśleń”.

    W Provoke forma została zredukowana do zera, pozostała sama treść. To właśnie była inspiracja do pokazania sumo jako symbolu tego co zobaczyłem pracując nad tym tematem – deklaruje Tomasz Gudzowaty. W sumo zdjęcia pędzą, ale też blakną, jakby zanikały. To podkreślenie tego, że trzeba się śpieszyć i dobudować szczegóły, od nowa zacząć uzupełniać to co zostało wypłukane lub wykruszyło się pod wpływem czasu i przemian. […] Chciałbym wytrącić z orbity myślenie o sumo jako statecznej i trwałej tradycji. Ruszyć z posad tę bryłę. Pokazać, że sumo żyje, że się zmienia, tylko my nie chcemy tego przyjąć do wiadomości. Łatwiej jest idealizować tradycję i nie negować jej plastyczności, niż zaakceptować zmiany aby przetrwała.

    Tomasz Gudzowaty, urodzony w 1971 roku w Warszawie, zyskał międzynarodowe uznanie w dziedzinie fotografii dokumentalnej i artystycznej jako wielokrotny laureat i finalista najważniejszych międzynarodowych konkursów, w tym World Press Photo (dziewięć nagród), Pictures of the Year International, NPPA’s Best of Photojournalism, International Photography Awards, B&W Spider Awards oraz National Portrait Gallery’s Taylor Wessing Photographic Portrait Prize. Fotograficzna pasja zaprowadziła go do ponad stu krajów i na wszystkie kontynenty. Podejmował takie tematy jak dzika porzyroda, sport i zjawiska społeczne. W jego dorobku jest wiele publikacji prasowych (m.in. w Cartier Art, Max, L’Equipe, The Guardian, Newsweek, Forbes, National Geographic Travel, Time, Photo, British Journal of Photography, Spook, Vogue Italia i L’Uomo Vogue) oraz kilkanaście książek wydanych w oficynach o międzynarodowej renomie, takich jak Hatje Cantz i, przede wszystkim, Steidl Verlag. W 2018 roku uzyskał stopień doktora sztuki w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, a w 2025 roku został mianowany profesorem zwyczajnym.
    Więcej
    1st Paź, 2025 - 31st Paź, 2025
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Arkadiusz Gola „Druga strona cegły” – wystawa fotografii

    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.
    wernisaż wystawy – 3 października (piątek), g. 18.00


    Druga strona cegły

    Cegła. Czerwona, ta sama z jakiej stawiano kopalnie i fabryki. Na Śląsku i w Zagłębiu wrosła w krajobraz jak hałdy. Dziś, gdy dym już nie przesłania nieba, te...
    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.
    wernisaż wystawy – 3 października (piątek), g. 18.00


    Druga strona cegły

    Cegła. Czerwona, ta sama z jakiej stawiano kopalnie i fabryki. Na Śląsku i w Zagłębiu wrosła w krajobraz jak hałdy. Dziś, gdy dym już nie przesłania nieba, te same mury zapisują w sobie inną opowieść. O miejscach, które zostały, pustoszeją i o ludziach, którzy z nich znikają.

    Arkadiusz Gola wszedł z aparatem tam, gdzie rzadko zaglądają nasze nasycone dobrobytem oczy. Jego zdjęcia to proste kadry z mieszkań, w których czas płynie inaczej. Nie ma tu luksusów, są ślady codzienności. Popękane ściany, meble z różnych epok, przedmioty, które mają swoją historię, choć nikt o nią nie pyta.

    Kuchnia z piecem, który pamięta lepsze czasy. Na stole resztki posiłku, niedopita herbata. W kącie łóżko przykryte starą narzutą. To nie są katalogowe wnętrza. To miejsca, gdzie żyje się, jak się umie. Nie na pokaz, bez udawania.

    Widać na tych zdjęciach próby udomowienia małej przestrzeni, znalezienia w niej swojego miejsca. Czasem jest ciasno, czasem pusto. Ale zawsze jest czyjś ślad. Ręka, która postawiła kubek na stole, wzrok, który spoczął na ścianie.

    Gola nie opowiada o upadku przemysłu w wielkich słowach. Pokazuje jego skutki w skali jednego mieszkania. W zmęczonej twarzy, w prowizorycznych naprawach, w drobnych przedmiotach, które mają wartość tylko dla tych, którzy z nimi żyją.

    „Druga strona cegły” to nie jest pomnik przeszłości. To zwykłe życie, które toczy się dalej, mimo zmian za oknem. To portret ludzi, którzy nie poddają się, którzy w swoich czterech ścianach budują swój świat. Bez patosu, po prostu. Z uporem cegły.

    – Michał Szalast


    Wnętrze mieszkania określa człowieka, bo niemal wszystko co się tam znajduje i w jaki sposób jest zakomponowane zależy od mieszkańca. Decyduje o tych kwestiach nie tylko poziom zamożności, ale również indywidualna dla każdego potrzeba estetyki, lub jej brak, przymus pomieszczenia kilku osób na niewielkiej przestrzeni, czy wybór najtańszego, ale efektywnego sposobu ogrzewania. Kluczem mojego wyboru mieszkań są robotnicze dzielnice Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego. Kwartały domów, które otaczały kiedyś potężne kopalnie, huty i cynkownie, a dzisiaj pozostały w tej przestrzeni same. Po likwidacji zakładu utraciły patrona, opiekuna, a w architekturze przestrzeni powstała potężna wyrwa. Od lat przyglądam się procesom zmian wynikających z likwidacji przemysłu ciężkiego w aglomeracji Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Ze swoich fotografii staram się budować cykle, swego rodzaju eseje o tym, jak poszczególny człowiek w tym wszystkim próbuje znaleźć dla siebie miejsce.

    – Arkadiusz Gola


    Arkadiusz Gola – fotograf, kurator wystaw, absolwent, a obecnie wykładowca w Instytucie Twórczej Fotografii Uniwersytetu Śląskiego w Opawie. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików, ambasador marki FUJIFILM. Przez 34 lata fotoreporter Prasy Śląskiej, głównie Dziennika Zachodniego, obecnie foto felietonista tego tytułu. Zawodowo związany z Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, dla którego fotografuje przemiany w społeczeństwach, u schyłku funkcjonowania przemysłu ciężkiego.

    Zdobywał nagrody w najważniejszych krajowych konkursach fotografii prasowej, w tym trzykrotnie Grand Press Photo, dwukrotny stypendysta Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury. Odznaczony odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Autor kilkudziesięciu wystaw i publikacji z zakresu fotografii dokumentalnej. Jego zdjęcia znajdują się w zbiorach muzeów w Polsce i za granicą.

    www.arekgola.com
    Więcej
    1st Paź, 2025 - 31st Paź, 2025
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    WORLD PRESS PHOTO – 68. edycja

    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.

    Najlepsze fotografie prasowe już po raz ósmy w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie! Tegoroczna wystawa to zbiór najlepszych zdjęć spośród 59 320 zgłoszonych do konkursu w 2025 roku przez 3778 fotografów ze 141 krajów.

    W tym roku niezależne...
    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.

    Najlepsze fotografie prasowe już po raz ósmy w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie! Tegoroczna wystawa to zbiór najlepszych zdjęć spośród 59 320 zgłoszonych do konkursu w 2025 roku przez 3778 fotografów ze 141 krajów.

    W tym roku niezależne jury nagrodziło prace, które ukazały głębię i niuanse jednych z najbardziej palących kwestii, z jakimi zmaga się dziś świat, od druzgocących konfliktów i wstrząsów politycznych po bezpieczny przepływ migrantów. Wśród tematów poruszanych w nagrodzonych pracach znalazły się również tak ważne kwestie jak: kryzys klimatyczny, zwierzęta, sport i rodzina. Jako całość, ta kolekcja historii z całego świata, domaga się naszej nieustannej uwagi, podważając nasze przekonania i zachęcając wszystkich zwiedzających do głębszego spojrzenia i odnalezienia nowych perspektyw. Z każdego z 7 regionów świata (Afryka, Azja i Pacyfik oraz Oceania, Europa, Ameryka Północna i Środkowa, Ameryka Południowa, Azja Zachodnia, Środkowa i Południowa) wybrano zwycięzców w trzech kategoriach (zdjęcia indywidualne, cykle fotograficzne oraz projekty długoterminowe).

    Zwycięzcami konkursu World Press Photo 2025 zostało 42 fotografów z 31 krajów: Bangladeszu, Białorusi, Brazylii, Kolumbii, Demokratycznej Republiki Konga, Salwadoru, Francji, Niemiec, Haiti, Indonezji, Iranu, Iranu/Kanady, Włoch, Myanmar, Holandii, Nigerii, Palestyny, Peru/Meksyku, Filipin, Portugalii, Rosji, Rosji/Niemiec, Korei Południowej, Hiszpanii, Sudanu, Tajlandii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Wenezueli.

    Zwycięskie projekty podkreślają siłę fotoreportażu i fotografii dokumentalnej w pogłębianiu zrozumienia, promowaniu dialogu i inspirowaniu do działania. Należy głośno poruszać kwestie wolności prasy, która jest coraz bardziej zagrożona – w 2024 r. na całym świecie zginęło co najmniej 103 dziennikarzy w 18 krajach, co czyni ten rok najbardziej śmiercionośnym od czasu, gdy Komitet Ochrony Dziennikarzy (CPJ) zaczął śledzić ofiary śmiertelne wśród dziennikarzy ponad trzy dekady temu.

    Główną nagrodę w konkursie World Press Photo 2025 zdobyła Samar Abu Elouf z Palestyny (fotografia dla The New York Times), za portret 9-letniego Mahmouda Ajjoura, rannego podczas izraelskiego ataku na Strefę Gazy, który znalazł schronienie i pomoc medyczną w Doha, w Katarze.


    Zdjęcie u góry strony (fragment):
    Gabriel Medina podczas Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 (region Azja i Pacyfik oraz Oceania, kategoria zdjęcia indywidualne)
    Kontekst: Brazylijczyk Gabriel Medina triumfalnie wyskakuje z wielkiej fali w piątym biegu trzeciej rundy zawodów surfingu mężczyzn podczas Igrzysk Olimpijskich 2024. Teahupo’o, Tahiti, Polinezja Francuska, 29 lipca 2024 r. Gabriel Medina uzyskał w tym biegu niemal idealny wynik 9,9 i ostatecznie sięgnął po brązowy medal, ustępując złota reprezentantowi Francji, Kauliemu Vaastowi. Zdjęcie to szybko obiegło media, zdobywając ponad 9,5 miliona polubień na samym tylko instagramowym profilu Mediny. Surfing zadebiutował jako dyscyplina olimpijska na igrzyskach w Tokio w 2020 roku. Podczas igrzysk w Paryżu w 2024 roku zawody surfingowe odbyły się niemal 26 000 kilometrów od Francji – na Tahiti, w częściowo autonomicznej Polinezji Francuskiej, słynącej z wymagających fal.
    fot. Jerome Brouillet Zied, Francja, Agence France-Presse


    INFORMACJE DLA ZWIEDZAJĄCYCH:

    Zabierz ze sobą słuchawki i telefon – po zeskanowaniu kodu QR przy fotografii usłyszysz historię zdjęcia (lektor w języku angielskim).

    Na ekspozycji World Press Photo niektóre fotografie są drastyczne, mogą wzbudzać lęk oraz poczucie niepokoju. Wejście na wystawę na własną odpowiedzialność, dzieci – pod opieką dorosłych.

    Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich prosimy o kontakt z Biurem Organizacji Widowni (tel. 12 644 02 66 w. 55, rezerwacja@nck.krakow.pl)

    Kuratorka projektu SIŁA FOTOGRAFII 2025 – Monika Stachnik-Czapla

    Partnerem wydarzenia są: www.gaz-system.pl oraz https://faktoriamlyn.pl/.
    Więcej
    3rd Paź, 2025 11:00 - 26th Paź, 2025 19:00
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    „Architektura krajobrazu” – wystawa fotografii Krzysztofa Ziemby

    wernisaż wystawy – 4 września (czwartek), g. 19.00

    Każde zdjęcie to opowieść – zatrzymana chwila, emocja zamknięta w kadrze, echo minionego czasu.

    Wystawa powstała z potrzeby zachowania tego, co ulotne – spojrzeń, uśmiechów, krajobrazów, które poruszyły serce. Oglądając kolejne zdję...
    wernisaż wystawy – 4 września (czwartek), g. 19.00

    Każde zdjęcie to opowieść – zatrzymana chwila, emocja zamknięta w kadrze, echo minionego czasu.

    Wystawa powstała z potrzeby zachowania tego, co ulotne – spojrzeń, uśmiechów, krajobrazów, które poruszyły serce. Oglądając kolejne zdjęcia, wracamy do miejsc i chwil, które kształtowały naszą drogę, budowały wspomnienia – a teraz opowiadają historię, która choć osobista, może być bliska każdemu. Niech ta wystawa będzie mostem między przeszłością a teraźniejszością – zaproszeniem do wspólnego przeżywania emocji, które nigdy nie tracą na sile, jednocześnie będąc dokumentem i poezją. Niech każdy obraz będzie osobistym spotkaniem z tym, co ulotne, ale poruszające – zapisem światła, przestrzeni i pamięci.

    „Architektura krajobrazu” to fotograficzna opowieść o miejscach, które mijamy każdego dnia – polach, ścieżkach, liniach wzgórz. Z pozoru zwyczajne, w obiektywie stają się bohaterami cichej narracji o czasie, przestrzeni i współistnieniu człowieka z naturą. Prezentowane fotografie powstawały przez około dwa lata na terenie głównie Małopolski – jako zapis chwil uchwyconych między światłem a cieniem, porami roku, geometrią a fakturą ziemi.

    Każdy kadr niesie w sobie nie tylko obraz, ale i emocje: echo minionego czasu, ślad obecności, rytm który znamy podświadomie. Ta wystawa jest zaproszeniem do zatrzymania się – do spojrzenia głębiej na krajobrazy, które nas otaczają i nieustannie kształtują.

    Architektura krajobrazu to dzieło bez autora, które nieustannie, z roku na rok się tworzy.
    Więcej
    4th Wrz, 2025 - 28th Wrz, 2025
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    „70 lat Krakowskiego Klubu Fotograficznego” – wystawa fotografii

    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.
    wernisaż wystawy – 2 października (czwartek), g. 18.00

    70 lat Krakowskiego Klubu Fotograficznego

    Krakowski Klub Fotograficzny w 2025 r. obchodzi swoje 70. urodziny. To wyjątkowy jubileusz, który zasługuje na szczególne wyróżnienie, ...
    Wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2025.
    wernisaż wystawy – 2 października (czwartek), g. 18.00

    70 lat Krakowskiego Klubu Fotograficznego

    Krakowski Klub Fotograficzny w 2025 r. obchodzi swoje 70. urodziny. To wyjątkowy jubileusz, który zasługuje na szczególne wyróżnienie, a wybór odpowiedniego prezentu na tę okazję stanowił nie lada wyzwanie. W gronie dyrekcji Nowohuckiego Centrum Kultury, zarządu oraz członków KKF powstał pomysł, którego realizacja uświetni tę rocznicę. Zaproponowano urządzenie w przestrzeniach NCK dwóch wystaw – archiwalnej i współczesnej, siedemdziesięciu indywidualnych ekspozycji członków KKF oraz opracowanie okolicznościowego wydawnictwa.

    Urzeczywistnienie tych ambitnych zamierzeń było niełatwym zadaniem, wymagało współpracy i zbiorowego wysiłku wielu osób. We wrześniu 2024 r. podjęto przygotowania do publikacji, polegające na kwerendzie zasobów archiwalnych KKF, obejmujących fotografie, katalogi, kroniki, zapiski, sprawozdania i czasopisma. Zaczęto także wybierać fotografie na wystawy: „Z archiwum Krakowskiego Klubu Fotograficznego” oraz „70 lat Krakowskiego Klubu Fotograficznego”, na które zgromadzono – zgodnie z założeniami – ważne i ulubione zdjęcia współczesnych autorów.

    Przegląd aktualnego dorobku KKF dowodzi, że zainteresowania jego członków są niezwykle szerokie – fotografia przyrodnicza, turystyczna, rodzinna i reportażowa, architektura, a wraz nią detale, refleksy, układy geometryczne i multiplikacje, portrety tradycyjne i kreacyjne, w studiu i w plenerze, sport i fotografia uliczna, przedkładająca twórczy pomysł ponad samą lokację. W tym zestawie ważne miejsce zajmują również: makrofotografia, niecodzienne formy graficzne, eksperymenty świadczące o kreatywnym podejściu do zagadnienia – efektowne faktury i budzące emocje zaskakujące gry światłocienia.

    Fotografia daje niezwykłą swobodę wypowiedzi oraz możliwość krytycznego i twórczego spojrzenia – subiektywnie przetwarza i estetyzuje życie. O końcowym powodzeniu efektów pracy decyduje wiele czynników: świadomość, temperament, warsztat, stylistyka, intuicja i szczęście, a wszystko ostatecznie tworzy w formie i treści indywidualne „theatrum mundi”. Klucz do zrozumienia procesu tworzenia znaleźć można w uniwersalnej wiedzy o kulturze – wartościach duchowych i materialnych.

    Sposób tworzenia i pojmowania sztuki uległ licznym zmianom na przestrzeni wieków. Czasami zachwycała, często oburzała, ale zawsze pozostaje ważną treścią życia. Dla jednych stanowi rodzaj narzędzia tworzenia dokumentacji, dla innych jest nośnikiem wartości indywidualnych, społecznych i kulturowych, odzwierciedlających wizualne bogactwo świata.

    Ryszard Kapuściński, mistrz pióra, autor słynnego reportażu o wczesnej Nowej Hucie, a także świetny fotograf powiedział: „Fotografować to przede wszystkim utrwalać rzeczywistość, która nas otacza. Ludzi, których twarze chcemy zachować. Pejzaże, które chcemy uwiecznić. I wydarzenia, których jesteśmy świadkami. A także całe skomplikowane życie wraz z jego złożoną obyczajowością. Fotografować wszystko. Wszystko, co jest żywe i martwe, żeby po prostu utrwalać, zatrzymywać.”

    Ta uniwersalna wykładnia dobrze odzwierciedla motywy, które inspirowały kolejne pokolenia członków KKF.

    – Adam Gryczyński, kurator wystawy

    Autorzy:
    Leszek Adamski, Justyna Balawender, Maryla Baścik, Katarzyna Bielec, Grzegorz Boniowski, Alicja Broda, Anna Bubula, Ryszard Cabała, Barbara Czopek, Grzegorz Dąbroś, Krzysztof Domanus, Stach Gacek, Ewa Gajewska, Janusz Gajewski, Bogdan Głowacki, Adam Głuc, Leopold Grela, Adam Gryczyński, Stanisław Guzik, Marta Hawlena, Bolesław Jamróz, Marek Janikowski, Mirek Janowski, Grzegorz Jarkiewicz, Jan Jasicki, Dariusz Jucha, Andrzej Jurkiewicz, Zbigniew Karge, Marcin Kopczyński, Piotr Kowenicki, Konrad Krawczyk, Bartłomiej Krężołek, Bogusław Kuderewicz, Krzysztof Labe, Zbigniew Labe, Magda Langer, Mieczysław Libront, Stanisław Łacny, Paweł Łyko, Anna Magdziarczyk, Monika Malkowska, Jarek Malkowski, Paweł Małota, Andrzej Małyga, Anna Moryś, Marcin Ochoński, Andrzej Olender, Monika Olender, Adam Olszowski, Tomasz Orłowski, Agata Piłat-Ciepiela, Bożena Pochopień, Gian Paolo Prando, Małgorzata Radziejowska, Barbara Radziszewska, Władysław Rospondek, Magdalena Samburska, Małgorzata Sęk-Tatomir, Janusz Skórski, Andrzej Skuciński, Katarzyna Skupień, Zbigniew Skupień, Witold Stachnik, Monika Stachnik-Czapla, Marek Stalmachowski, Dawid Stawiak, Anna Stawowy-Lampa, Agnieszka Stefańczyk, Beata Sulikowska, Agnieszka Sumara, Urszula Szaraniec, Piotrek Śniadowski, Agnieszka Świat, Ryszard Tatomir, Stanisław Tkacz, Monika Wierzbicka, Andrzej Wróbel, Leszek Zajkowski, Andrzej Zawada, Małgorzata Zeńczak, Krzysztof Ziemba, Jan Zych.

    Krakowski Klub Fotograficzny – istnieje od 1955 roku, tym samym jest jednym z najstarszych klubów fotograficznych w Polsce. Od 1983 roku swoją siedzibę ma w Nowohuckim Centrum Kultury, jednak z Nową Hutą związany jest od początku jej istnienia. Klub skupia pasjonatów i miłośników fotografii o różnorodnych zainteresowaniach i technikach fotografowania. Głównym celem działalności KKF jest rozwijanie i doskonalenie fotograficznych pasji poprzez szkolenia, prezentacje, warsztaty, a także wystawy, plenery i konkursy.
    Więcej
    1st Paź, 2025 - 31st Paź, 2025
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Magdalena Nałęcz „Stróżka. Kolor – Pamięć – Emocje” – wystawa malarstwa
    wernisaż – 12 sierpnia (wtorek), g. 18.00
    Dwuczęściowa wystawa malarstwa Magdaleny Nałęcz w Białej Galerii CENTRUM Nowohuckiego Centrum Kultury stanowi szeroką prezentację dorobku artystki, obejmującą zarówno retrospektywę, jak i premierowy cykl obrazów. To podróż przez blisko trzy dekady twórczości, która koncentruje się wokół martwej natury – tematu pozornie klasycznego, a w ujęciu artystki głęboko osobistego i...
    Magdalena Nałęcz „Stróżka. Kolor – Pamięć – Emocje” – wystawa malarstwa
    wernisaż – 12 sierpnia (wtorek), g. 18.00
    Dwuczęściowa wystawa malarstwa Magdaleny Nałęcz w Białej Galerii CENTRUM Nowohuckiego Centrum Kultury stanowi szeroką prezentację dorobku artystki, obejmującą zarówno retrospektywę, jak i premierowy cykl obrazów. To podróż przez blisko trzy dekady twórczości, która koncentruje się wokół martwej natury – tematu pozornie klasycznego, a w ujęciu artystki głęboko osobistego i symbolicznego.

    Pierwsza część ekspozycji ukazuje ewolucję malarstwa Nałęcz – od szkolnych i studenckich prac powstałych w pracowniach prof. Jana Szancenbacha i prof. Sławomira Karpowicza, po obrazy dyplomowe i cykle z lat 1996–2024. Retrospektywa pozwala prześledzić przemiany formalne, kolorystyczne i narracyjne, a także rozwój indywidualnego języka malarskiego, w którym martwa natura przekształca się w uniwersalne medium emocji, pamięci i refleksji. Obrazy Magdaleny Nałęcz opowiadają o człowieku i przestrzeni bez ich bezpośredniego przedstawienia – poprzez przedmioty, światło i barwę.

    Druga część wystawy to prezentacja nowego cyklu pt. Stróżka, przygotowanego specjalnie na tę ekspozycję. Prace te stanowią syntezę dotychczasowych doświadczeń artystycznych – pod względem treści, formy i warsztatu. Artystka operuje różnorodną materią malarską: od impast i faktur po laserunki i subtelne przejścia tonalne. Sięga po bogatą symbolikę: jelenie, poroże, żmije, czarne kwiaty, szklane kule, strużki wody – tworząc z nich kod emocjonalny, który oddaje zarówno osobiste przeżycia, jak i doświadczenia wspólne. Jej obrazy są zarówno zakorzenione w codzienności, jak i unoszące się w przestrzeni wewnętrznej refleksji.

    Malarstwo Magdaleny Nałęcz to balans między realnością a wyobrażeniem. Jej kompozycje, zakorzenione w codzienności, niosą mistyczną aurę i opowiadają o rzeczach ulotnych – czasie, pamięci, przemijaniu.

    – Joanna Gościej-Lewińska, kuratorka wystawy

     https://nck.krakow.pl/magdalena-nalecz-strozka-kolor-pamiec-emocje-wystawa-malarstwa/
    Więcej
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Magdalena Nałęcz „Stróżka. Kolor – Pamięć – Emocje” – wystawa malarstwa

    Dwuczęściowa wystawa malarstwa Magdaleny Nałęcz w Białej Galerii CENTRUM Nowohuckiego Centrum Kultury stanowi szeroką prezentację dorobku artystki, obejmującą zarówno retrospektywę, jak i premierowy cykl obrazów. To podróż przez blisko trzy dekady twórczości, która koncentruje się wokół martwej n... Dwuczęściowa wystawa malarstwa Magdaleny Nałęcz w Białej Galerii CENTRUM Nowohuckiego Centrum Kultury stanowi szeroką prezentację dorobku artystki, obejmującą zarówno retrospektywę, jak i premierowy cykl obrazów. To podróż przez blisko trzy dekady twórczości, która koncentruje się wokół martwej natury – tematu pozornie klasycznego, a w ujęciu artystki głęboko osobistego i symbolicznego.

    Więcej
    12th Sie, 2025 16:00 - 1st Wrz, 2025 16:45 - UTC
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • NH FEST // Sztuki wizualne
    W wakacje nie zwalniamy tempa w sferze wystawienniczej – zapraszamy na wystawy czasowe (w tym dwie plenerowe!) oraz do naszych galerii stałych. A oprócz indywidualnego zwiedzania zapraszamy też na wyjątkowe oprowadzania po naszych stałych galeriach – 25 lipca (piątek) – po Autorskiej Galerii Jerzego Dudy-Gracza oprowadzi historyczka sztuki, reżyserka, a zarazem córka Artysty – Agata Duda-Gracz (g. 17.00-18.30), z kolei do Galerii Zdzisława Beksińskiego w Krakowie...
    NH FEST // Sztuki wizualne
    W wakacje nie zwalniamy tempa w sferze wystawienniczej – zapraszamy na wystawy czasowe (w tym dwie plenerowe!) oraz do naszych galerii stałych. A oprócz indywidualnego zwiedzania zapraszamy też na wyjątkowe oprowadzania po naszych stałych galeriach – 25 lipca (piątek) – po Autorskiej Galerii Jerzego Dudy-Gracza oprowadzi historyczka sztuki, reżyserka, a zarazem córka Artysty – Agata Duda-Gracz (g. 17.00-18.30), z kolei do Galerii Zdzisława Beksińskiego w Krakowie zaprasza kuratorka Joanna Gościej-Lewińska (g. 15.30).
    Do zobaczenia w NCK!



    WYSTAWY CZASOWE:

    4. Krakowskie Spotkania Artystyczne 2025 – „Tożsamość idei”
    „Plakat 1948-1976 ze zbiorów Pracowni Projektowania Plakatu Wydziału Grafiki ASP w Krakowie i plakat współczesnych artystów krakowskich 2013-2023”
    4 czerwca – 13 lipca, Biała, Szara, Czarna i Złota Galeria CENTRUM, wstęp wolny
    <czytaj więcej – kliknij>

    Z archiwum Krakowskiego Klubu Fotograficznego
    część I: 26 czerwca – 31 sierpnia, FOTO-GALERIA, wstęp wolny
    część II: 6 sierpnia – 30 września, Złota Galeria CENTRUM, wstęp wolny
    <czytaj więcej – kliknij>

    CZESŁAW DŹWIGAJ „Gimnastyka polska” – plenerowa wystawa rzeźb
    29 maja – 31 sierpnia, plener przed NCK, wstęp wolny
    <czytaj więcej – kliknij>

    KRAKOWSKI KLUB FOTOGRAFICZNY „Cztery żywioły – ziemia” – wystawa plenerowa
    27 kwietnia – 31 lipca, Rynek NCK, wstęp wolny
    <czytaj więcej – kliknij>

    Wystawa prac absolwentów warsztatów fotograficznych 2024/2025
    5 – 28 sierpnia, Szara Galeria CENTRUM, wstęp wolny
    wernisaż wystawy – 7 sierpnia (czwartek)
    <czytaj więcej – kliknij>

    Marek Turkot „Niezwykłe spotkania” – wystawa linorytów
    18 lipca – 3 sierpnia, Złota Galeria CENTRUM, wstęp wolny
    wernisaż wystawy – 18 lipca (piątek), g. 18.00
    <czytaj więcej – kliknij>


    GALERIE STAŁE:

    GALERIA ZDZISŁAWA BEKSIŃSKIEGO Kolekcja Anny i Piotra Dmochowskich
    stała wystawa malarstwa
    czynna: wtorek – środa w g. 10.00-16.00 oraz czwartek – niedziela w g. 13.00-19.00
    <czytaj więcej – kliknij>
    Oprowadzanie kuratorskie z Joanną Gościej-Lewińską – 25 lipca, g. 15.30
    <czytaj więcej – kliknij>

    JERZY DUDA-GRACZ – GALERIA AUTORSKA Kolekcja Agaty Dudy-Gracz
    stała wystawa malarstwa i grafiki
    czynna: wtorek – środa w g. 10.00-16.00 oraz czwartek – niedziela w g. 13.00-19.00
    <czytaj więcej – kliknij>
    Oprowadzanie z Agatą Dudą-Gracz – 25 lipca, g. 17.00
    <czytaj więcej – kliknij>




    Informacje:
    Galeria CENTRUM
    tel. 12 644 02 66 wew. 25
    galeria@nck.krakow.pl
    Więcej
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Wystawa prac absolwentów warsztatów fotograficznych 2024/2025

    Na wystawę składają się prace wykonane podczas warsztatów fotograficznych: stopień podstawowy i zaawansowany oraz Studyjny Masterclass.



    Warsztaty prowadziły:

    Justyna Balawender – rodowita mieszkanka Krakowa. Z wykształcenia i zawodu finansistka, z zamiłowania fotografka. Pasjonuje ją f...
    Na wystawę składają się prace wykonane podczas warsztatów fotograficznych: stopień podstawowy i zaawansowany oraz Studyjny Masterclass.



    Warsztaty prowadziły:

    Justyna Balawender – rodowita mieszkanka Krakowa. Z wykształcenia i zawodu finansistka, z zamiłowania fotografka. Pasjonuje ją fotografia portretowa oraz wszelkie eksperymenty z formą. Nieustannie poszukuje nowych źródeł inspiracji, sięgając do fotografii konceptualnej i twórczej. Zafascynowana procesami historycznymi tworzy prace w technice mokrego kolodionu, prowadzi warsztaty z cyjanotypii, jednocześnie zgłębia tajniki pozostałych technik jak dagerotypia, guma dwuchromianowa czy brąz van dyke.

    Marzena Kolarz – urodzona w 1979 roku, mieszka i pracuje w Krakowie. W 2020 obroniła doktorat na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, otrzymując tytuł doktora sztuk. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny). Od ponad 20 lat nauczycielka i wykładowczyni fotografii. Obecnie adiunkt w Instytucie Sztuki i Designu Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Szczególnie zainteresowana jest eksperymentem, fotografią kreacyjną, technikami historycznymi, fotografią otworkową, fotografią mody. Techniki fotograficzne stara się świadomie wykorzystać do budowania własnych, autobiograficznych opowieści.
    Więcej
    5th Sie, 2025 13:00 - 28th Sie, 2025 14:45
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Marek Turkot „Niezwykłe spotkania” – wystawa linorytów

    Niezwykłe spotkania to nie tylko tytuł tej wystawy – to także istota twórczości Marka Turkota, artysty amatora, który poprzez grafikę spotyka się ze światem, z drugim człowiekiem i z samym sobą.

    Marek Turkot pochodzi z Ołdaków Polonii – niewielkiej, malowniczej wioski na kresach Mazowsza. Tam,...
    Niezwykłe spotkania to nie tylko tytuł tej wystawy – to także istota twórczości Marka Turkota, artysty amatora, który poprzez grafikę spotyka się ze światem, z drugim człowiekiem i z samym sobą.

    Marek Turkot pochodzi z Ołdaków Polonii – niewielkiej, malowniczej wioski na kresach Mazowsza. Tam, w otoczeniu pól, łąk i dróg rowerowych, które przemierza z pasją, dojrzewały jego pierwsze inspiracje. Przełomowym momentem była dla niego decyzja o uczęszczaniu do Środowiskowego Domu Samopomocy w Łomży, gdzie w 2001 roku po raz pierwszy zetknął się z techniką linorytu. Ta graficzna forma ekspresji stała się jego prawdziwą pasją i środkiem wyrazu.

    Twórczość Turkota jest zakorzeniona w codzienności i naturze, ale nie ogranicza się do rejestracji rzeczywistości. Jego linoryty opowiadają o emocjach, obserwacjach i przeżyciach – są zapisem indywidualnego widzenia świata, pełnego czułości i refleksji. Jak sam mówi, wszystko zaczęło się od bukietu polnych kwiatów, który przeniósł z kartki na linoleum. Dziś – po ponad dwóch dekadach – ma na koncie udział w wielu ogólnopolskich konkursach i warsztatach, a szczególnie ceni sobie międzynarodowe plenery artystyczne w Kuklach na Suwalszczyźnie, gdzie może rozwijać swoje umiejętności pod okiem profesorów i spotykać innych twórców.

    Wystawa w Nowohuckim Centrum Kultury to niezwykła okazja, by zetknąć się z dojrzałą i jednocześnie szczerą w wyrazie twórczością artysty, który z pasją, pokorą i wytrwałością tworzy swój własny graficzny świat. Każda z prezentowanych prac to spotkanie – z krajobrazem, wspomnieniem, detalem codzienności. Ale przede wszystkim: z drugim człowiekiem.

    – Joanna Gościej-Lewińska, Kuratorka Galerii CENTRUM
    Więcej
    18th Lip, 2025 13:00 - 3rd Sie, 2025 14:45
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Z archiwum Krakowskiego Klubu Fotograficznego – wystawa fotografii

    Jubileusz 70-lecia Krakowskiego Klubu Fotograficznego daje okazję aby przybliżyć dawnych fotografów związanych z nim w różnych okresach działalności, a poprzez uprawianą twórczość, miejsce pracy lub zamieszkania – także z Nową Hutą. To byli ludzie wpisani w historię miasta z którego czerpali swoj... Jubileusz 70-lecia Krakowskiego Klubu Fotograficznego daje okazję aby przybliżyć dawnych fotografów związanych z nim w różnych okresach działalności, a poprzez uprawianą twórczość, miejsce pracy lub zamieszkania – także z Nową Hutą. To byli ludzie wpisani w historię miasta z którego czerpali swoje inspiracje, utrwalając jego wczesne i późniejsze oblicze, którzy udowodnili swoją długoletnią i ofiarną pracą na rzecz swojej ulubionej dziedziny sztuki, że warto było tak żyć. Stwierdzenie to posiada kontekst historyczny jak i współczesny, bo choć nasza wyobraźnia nie sięga tak daleko, to jednak ich postawa i dorobek zawierają istotny przekaz również na dziś.

    Oni odeszli już z tego świata pozostawiając nam swoje czyny i pracę wyrażającą miłość do fotografii. Za jej pośrednictwem wskazywali pasjonackie drogi aktywności i przesłanie dla młodszych kolegów, aby bacznie obserwując otaczający świat, na nowo odkrywali jego sens.

    Pamięć – to jest klucz naszej historycznej mądrości, który niestety, czasem rdzewieje, ale przynajmniej mając tę świadomość, nie można pozwolić, aby brakło dla nich miejsca na jubileuszowej wystawie.

    Wybrane zdjęcia pochodzą z archiwum Krakowskiego Klubu Fotograficznego i w większości prezentowane są po raz pierwszy.

    – Adam Gryczyński

    Wystawa podzielona na dwie części:
    I część – prezentowana w FOTO-Galerii w dniach 26.06-31.08.2025 r.
    II część – prezentowana w Złotej Galerii CENTRUM w dniach 6.08-30.09.2025 r.
    Więcej
    26th Cze, 2025 13:00 - 30th Wrz, 2025 14:45
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Czesław Dźwigaj „Gimnastyka polska” – plenerowa wystawa rzeźb

    „Gimnastyka polska”

    Wystawa prezentuje zbiorowy portret Polaków rozpisany na 10 kompozycji rzeźbiarskich (wysokość od 1,5 do 3 metrów), jednoznacznie określając polskie sposoby na utrzymanie się w zmiennych kolejach losu, których nie szczędzi nam historia w ostatnich latach. „Gimnastyka polska...
    „Gimnastyka polska”

    Wystawa prezentuje zbiorowy portret Polaków rozpisany na 10 kompozycji rzeźbiarskich (wysokość od 1,5 do 3 metrów), jednoznacznie określając polskie sposoby na utrzymanie się w zmiennych kolejach losu, których nie szczędzi nam historia w ostatnich latach. „Gimnastyka polska” to pytanie o to, jacy jesteśmy. To pytanie o poczucie naszego humoru, naszą kondycję osobistą i narodową. To osobliwa galeria rzeźb, bardzo sprawnych warsztatowo, technicznie i artystycznie. Kogo tutaj nie ma. Od artysty szarpanego osobistymi emocjami, poprzez nieszczęśliwego krytyka do polityków „wybrańców” narodu. To im od autora rzeźb dostało się bodaj najbardziej. Nie zabrakło sentymentu dla byłych i obecnych mieszkańców stołeczno–królewskiego miasta Krakowa. Pozostając w stylistyce rzeźby publicystycznej, można by powiedzieć, że to „niezłe kwiatki” utrwalone w spiżu i posadzone na trawniku przed Centrum Kultury w Nowej Hucie.

    Prezentowane kompozycje:

    Parlament klaunów, brąz lany, drewno, wys.185 cm
    Gimnastyka polska, brąz lany, stal, wys. 230 cm
    Sygnalista, acrylic A1, wys. 220 cm
    Bukiet polityków, acrylic A1, wys. 250 cm
    Pamięci Krakowian, acrylic A1, stal, wys. 335 cm
    Wybrańcy narodu, acrylic A1, stal, wys. 200 cm
    Sumienie polityka, brąz lany, beton, wys. 190 cm
    Terminal partii, brąz lany, beton, wys. 190 cm
    Krakowski paradygmat, brąz lany, stal, wys. 190 cm
    Słowiańska natura, brąz lany, blacha miedziana, wys. 190 cm
    Więcej
    18th Cze, 2025 13:00 - 31st Sie, 2025 14:45
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    HISTORIE Z PLAKATU /// 4. Krakowskie Spotkania Artystyczne 2025 – „Tożsamość idei”

    Festiwal sztuk wizualnych
    wernisaż – 4 czerwca (środa), g. 18.00, Biała Galeria CENTRUM

    Na wystawie będą projekty plakatów m.in.: Romana Cieślewicza, Juliana Antoniszczaka, Stanisława Wejmana, Leszka Misiaka, Grzegorza Banaszkiewicza, Ryszarda Otręby, Wilhelma Sasnala, Marcina Maciejowskiego,...
    Festiwal sztuk wizualnych
    wernisaż – 4 czerwca (środa), g. 18.00, Biała Galeria CENTRUM

    Na wystawie będą projekty plakatów m.in.: Romana Cieślewicza, Juliana Antoniszczaka, Stanisława Wejmana, Leszka Misiaka, Grzegorza Banaszkiewicza, Ryszarda Otręby, Wilhelma Sasnala, Marcina Maciejowskiego, Władysława Pluty, Piotra Kunce, Mieczysława Górowskiego.
    kurator – Michał Jandura

    TERMINY
    wystawa w NCK: 4 czerwca – 13 lipca;
    Wystawy główne: 30.05 – 30.06.2025;
    Wystawy towarzyszące: 01.05 – 31.07.2025;
    Otwarcie festiwalu: 30.05.2025, Pałac Sztuki TPSP w Krakowie.

    Festiwal obejmuje 11 wystaw organizowanych przez ZPAP OK zwanych wystawami głównymi oraz wystawy towarzyszące, które organizują i finansują zaproszone do projektu instytucje kultury, muzea i prywatne galerie sztuki współczesnej, których w tym roku jest ok. 30. To chętne włączenie się innych instytucji do projektu wykazuje bardzo silną integrację środowisk artystycznych Krakowa oraz potrzebę wspólnego działania w celu promocji rodzimych artystów i popularyzacji ich twórczości.
    Więcej
    18th Cze, 2025 13:00 - 13th Lip, 2025 14:30
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • MAJ W GALERIACH NCK

    W nadchodzącym miesiącu otwieramy jedną nową wystawę. „Blisko serca natury” Agnieszki Sumary to czarno-białe, fotograficzne obrazy utrwalające wszystko to, co w przyrodzie nieodwracalnie ulega przeobrażeniom lub ginie. Zawarty w nich ładunek emocjonalny przywołuje skojarzenia, wprowadzając widza w świat osobistych interpretacji, przeżyć i doświadczeń.
    Pozostałych sześć ekspozycji to kontynuacje.
    „Międzynarodowe Biennale Miniatury” - cykliczny konkurs plastyczny o...
    MAJ W GALERIACH NCK

    W nadchodzącym miesiącu otwieramy jedną nową wystawę. „Blisko serca natury” Agnieszki Sumary to czarno-białe, fotograficzne obrazy utrwalające wszystko to, co w przyrodzie nieodwracalnie ulega przeobrażeniom lub ginie. Zawarty w nich ładunek emocjonalny przywołuje skojarzenia, wprowadzając widza w świat osobistych interpretacji, przeżyć i doświadczeń.
    Pozostałych sześć ekspozycji to kontynuacje.
    „Międzynarodowe Biennale Miniatury” - cykliczny konkurs plastyczny o zasięgu światowym, podczas którego prezentowane są prace w formacie nie przekraczającym wymiarów 10/10 cm. Co dwa lata artyści z całego świata – profesjonalni oraz studenci lat dyplomowych uczelni artystycznych – udostępniają swoje prace, które następnie są eksponowane w galeriach w Polsce i za granicą.
    Malarskie „Metamorfozy” Ewy Misiak są zaproszeniem do zabawy kolorem, formą i wyobraźnią. To próba uchwycenia momentów transformacji, które zachodzą w szeroko pojętej naturze. Artystka tworzy motywy roślinne i wyimaginowane postacie tak, by były nośnikami emocji i uczuć.
    Krakowski Klub Fotograficzny ekspozycją „Cztery żywioły – ziemia” zamyka cykl wystaw odnoszących się do najpotężniejszych sił natury, warunkujących, stymulujących, ale i ograniczających życie na naszej planecie. Kilkudziesięciu członków KKF podjęło próbę przyjrzenia się im na nowo.
    „Buntowniczki” Lucyny Cwiach – to z kolei rysunkowe portrety niezwykłych kobiet, które zmieniły i zmieniają świat.
    Autorami wystawy „Niezapomniani” są Wacław Taranczewski – mistrz i Zbysław Marek Maciejewski – uczeń, dziś klasycy polskiej sztuki współczesnej, obaj związani z Akademią Sztuk Pięknych w Krakowie.
    Nieustająco zapraszamy też do dwóch naszych stałych galerii – Zdzisław Beksiński i Jerzy Duda-Gracz wciąż zachwycają.
    To wszystko w Nowohuckiego Centrum Kultury – do zobaczenia.

    nowa wystawa:
    AGNIESZKA SUMARA „Blisko serca natury”
    8 maja-22 czerwca, FOTO-GALERIA
    wernisaż - 8 maja (czwartek), g. 18.00
    wstęp wolny

    wystawy kontynuowane:
    EWA MISIAK „Metamorfozy” - wystawa malarstwa
    11 kwietnia - 18 maja, Czarna Galeria CENTRUM
    wstęp wolny

    13. Międzynarodowe Biennale Miniatury – wystawa
    24 kwietnia – 25 maja, Szara Galeria CENTRUM
    wstęp wolny

    LUCYNA CWIACH „Buntowniczki” - wystawa rysunku
    25 kwietnia – 18 maja, Złota Galeria CENTRUM
    wstęp wolny

    KRAKOWSKI KLUB FOTOGRAFICZNY „Cztery żywioły – ziemia” – wystawa plenerowa
    27 kwietnia – 31 lipca, Rynek NCK
    wstęp wolny

    ZBYSŁAW MAREK MACIEJEWSKI i WACŁAW TARANCZEWSKI „Niezapomniani” - wystawa malarstwa i rysunku – dzieła z kolekcji firmy ALADYN
    29 kwietnia – 30 maja, Biała Galeria CENTRUM
    wstęp wolny

    BARWY ŚWIATA PRZYRODY 2025 - wystawa Związku Polskich Fotografów Przyrody
    6 marca - 4 maja, FOTO-GALERIA
    wstęp wolny

    wystawy stałe:

    GALERIA ZDZISŁAWA BEKSIŃSKIEGO Kolekcja Anny i Piotra Dmochowskich
    stała wystawa malarstwa
    czynna: wtorek-środa w g. 10.00-16.00, czwartek-niedziela, w g. 13.00-19.00
    bilety: 20/15 zł

    JERZY DUDA-GRACZ - GALERIA AUTORSKA Kolekcja Agaty Dudy-Gracz
    stała wystawa malarstwa, rysunku i grafiki
    czynna: wtorek-środa w g. 10.00-16.00, czwartek-niedziela, w g. 13.00-19.00
    bilety: 20/15 zł
    Więcej
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Agnieszka Sumara „Blisko serca natury” – wystawa fotografii

    Fotografią zajmuję się amatorsko, to jest mój sposób na relaks i oderwanie się od wszystkich problemów. Ulubiony temat fotograficzny to przyroda w różnych odsłonach. Ciągle poszukuję abstrakcyjnych kadrów w otaczającej mnie rzeczywistości.

    Lubię poczuć ziemię pod stopami, dotykać drzewa, tak aby...
    Fotografią zajmuję się amatorsko, to jest mój sposób na relaks i oderwanie się od wszystkich problemów. Ulubiony temat fotograficzny to przyroda w różnych odsłonach. Ciągle poszukuję abstrakcyjnych kadrów w otaczającej mnie rzeczywistości.

    Lubię poczuć ziemię pod stopami, dotykać drzewa, tak aby jego energia przeniknęła do mojego krwiobiegu. Ważna jest dla mnie rozmowa z przyrodą. Miłość do przyrody staram się łączyć z moją wielką pasją, fotografią. W ten sposób powstała wystawa „Blisko serca natury”, czyli podejdź bliżej i poczuj jej siłę.

    Na fotografiach przedstawiam przyrodę w formie odrealnionej, co pozwala tworzyć dowolne formy, ważna jest tu tekstura, kompozycja, światło i cień. Czarno-białe kadry, pozbawione koloru pozwalają poczuć miękkość, szorstkość, łagodność, ale i drapieżność natury.

    Inspirację czerpię z fotografii takich twórców jak: Fabrice Domenet, Edward Weston, Bill Brandt.

    Jestem członkiem Krakowskiego Klubu Fotograficznego od 2017 r.

    – Agnieszka Sumara
    Więcej
    8th Maj, 2025 12:00 - 22nd Cze, 2025 12:15 - UTC
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Wystawa już oficjalnie otwarta! Zapraszamy na Rynek NCK.
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    ZBYSŁAW MAREK MACIEJEWSKI i WACŁAW TARANCZEWSKI „Niezapomniani” – wystawa malarstwa i rysunku

    Mistrzowie odchodzą, ale zostają ich dzieła oraz uczniowie, którzy później sami stają się mistrzami – przynajmniej niektórzy z nich. Choć „wybili się na niepodległość” i kroczą własną drogą, w ich pracach odruchowo doszukujemy się nawiązań do dorobku słynnych Nauczycieli. Niekiedy ślady owej rela... Mistrzowie odchodzą, ale zostają ich dzieła oraz uczniowie, którzy później sami stają się mistrzami – przynajmniej niektórzy z nich. Choć „wybili się na niepodległość” i kroczą własną drogą, w ich pracach odruchowo doszukujemy się nawiązań do dorobku słynnych Nauczycieli. Niekiedy ślady owej relacji znajdujemy pod postacią czytelnej inspiracji czy nawet cytatu, a czasem musimy ich poszukać bardziej wnikliwie, niemal z lupą w ręku. Zazwyczaj też ta wyraźna początkowo nić kontynuacji staje się, wraz z indywidualnym rozwojem ucznia, coraz cieńsza, coraz bardziej pogmatwana, wreszcie całkiem zanika. I właśnie o przypadku powiązań między dwoma Mistrzami, nauczycielem i uczniem, opowiada nasza wystawa.

    Jej bohaterami są Wacław Taranczewski (Mistrz-nauczyciel) i Zbysław Marek Maciejewski (Mistrz-uczeń) – dziś klasycy polskiej sztuki współczesnej. Obaj związani z Krakowem i tutejszą Akademią Sztuk Pięknych, w której spotkali się w latach 60., gdy Maciejewski studiował malarstwo w pracowni prowadzonej właśnie przez Taranczewskiego. Profesor cieszył się już wówczas na uczelni statusem legendy, zaliczany był również do najwybitniejszych polskich kolorystów – kierunku kształtowanego głównie przez tzw. kapistów (od Komitetu Paryskiego), czyli grupę artystów, którzy w latach 20. XX wielu studiowali i tworzyli we francuskiej stolicy (m.in. Jan Cybis, Józef Czapski, Artur Nacht-Samborski, Czesław Rzepiński, Zygmunt Waliszewski). Miłością do koloru trwale zaraził Taranczewskiego na początku lat 30. Tytus Czyżewski, lecz nie była to miłość ślepa – pozostał bowiem, co podkreśla wielu historyków sztuki, artystą otwartym, wciąż poszukującym nowych środków wyrazu, niejednokrotnie flirtującym z impresjonizmem, kubizmem czy nawet abstrakcjonizmem. Pozostawił bogaty i różnorodny dorobek – głównie pejzaże, portrety i martwe natury, malowane z wyrafinowaną prostotą i rzecz jasna bogatą kolorystyką.

    Tym, co Maciejewski przejął od swojego Mistrza, było przede wszystkim głębokie docenienie funkcji, jaką w malarstwie czy w rysunku pełni kolor. Wpływ odebranej w czasie studiów lekcji widoczny jest w całej dojrzałej twórczości artysty. Dla porządku dodać trzeba, że duch koloryzmu przenikał wówczas głęboko mury całej krakowskiej uczelni, pozostając zresztą w polemice z dominującą w polskiej i europejskiej sztuce awangardą.

    Tu jednak kończą się proste kontynuacje na linii mistrz-uczeń. Maciejewskiego niezbyt bowiem interesują estetyzujące gry z rzeczywistością, fascynuje go człowiek – jego otoczenie, uwikłanie w kulturę, konwenans i konwencję, w fizjologię i seks. Przenosi na swoje obrazy ludzką rzeczywistość, prawdę – czasem uwodzącą pięknem, ale najczęściej ukazaną od gorszej strony, nie upozowaną, pełną pęknięć i dysharmonii. Na tle dość statecznej twórczości swojego akademickiego promotora malarstwo Maciejewskiego aż kipi od emocji, których amplituda wydaje się niekiedy wykraczać poza skalę, sięgając od nastrojów sentymentalnych, pełnych miłości i ciepłej pobłażliwości dla ludzi po lodowato precyzyjną analizę czy wręcz okrucieństwo, z jakim traktuje postacie. Bohaterowie tych obrazów przedstawieni są bowiem w momencie rozluźnienia, chwilowej utraty maski, rezygnacji z pozy. Takimi, jakimi są naprawdę. „W obrazach Zbysława obecne są żądze i namiętności, ekstatyczne olśnienia i poetycka zaduma, pikanteria estetycznej delektacji pomieszana z podskórnym niepokojem, z ciemną stroną erotycznego rozbudzenia. Gdzieś, z groźnych cieni, gęstych zakamarków i soczystych połaci zieleni wydobywa się subtelny, liryczny szept człowieka pełnego uczuć i wątpliwości…” – tak przed laty pisał o twórczości Maciejewskiego Stanisław Tabisz. Jakaż szkoda, że wciąż niemal nieobecna w galeriach i salach wystawienniczych…

    Tym bardziej miło nam zaprosić na ekspozycję w Galerii CENTRUM NCK. Choć nie jest to niestety pełen przegląd dorobku obu znakomitych artystów, pozwala on uchwycić charakterystyczne przecięcia i rozbieżności ich twórczości. W znacznej części prezentowane prace pochodzą bowiem z okresu, rzec można, „stykowego” – z pierwszych lat samodzielnej pracy Zbysława Marka Maciejewskiego (około 300 rysunków i grafik głównie z lat 60. i 70. XX wieku oraz nie pokazywane dotychczas unikatowe projekty scenograficzne) oraz z ostatniego okresu aktywności twórczej Wacława Taranczewskiego (24 pastele z początku lat 80. oraz dwa niezwykle cenne obrazy olejne: autoportret z lat 20. oraz portret z 1984 roku namalowany przez syna artysty – Pawła Taranczewskiego). Wszystkie prezentowane na wystawie obrazy, rysunki i grafiki Zbysława Marka Maciejewskiego oraz pastele i obrazy olejne Wacława Taranczewskiego pochodzą ze zbiorów Bronisława Nowaka i Jarosława Mudyna z Firmy ALADYN.
    Więcej
    29th Kwi, 2025 11:00 - 30th Maj, 2025 11:45 - UTC
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    „Cztery żywioły – ZIEMIA” – wystawa Krakowskiego Klubu Fotograficznego

    „Cztery żywioły” to cykl plenerowych wystaw organizowanych od 2022 roku przez Krakowski Klub Fotograficzny. Pomysłodawcą projektu jest Zbigniew Grzyb, dyrektor Nowohuckiego Centrum Kultury. Wystawy mają na celu ukazanie piękna i znaczenia żywiołów w codziennym życiu oraz ich artystycznych interpr... „Cztery żywioły” to cykl plenerowych wystaw organizowanych od 2022 roku przez Krakowski Klub Fotograficzny. Pomysłodawcą projektu jest Zbigniew Grzyb, dyrektor Nowohuckiego Centrum Kultury. Wystawy mają na celu ukazanie piękna i znaczenia żywiołów w codziennym życiu oraz ich artystycznych interpretacji.

    Więcej
    29th Kwi, 2025 11:00 - 31st Lip, 2025 11:45 - UTC
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    13. Międzynarodowe Biennale Miniatury – wystawa

    Na trzynastą edycję konkursu 265 autorów nadesłało ogółem 723 miniatur z 12 krajów.
    Komisja konkursowa w składzie:
    – dr hab. Marta Bożyk (Wydział grafiki ASP w Krakowie), przewodnicząca Jury
    – dr hab. prof. ASP Marcin Białas (Wydział Artystyczny ASP w Katowicach)
    – dr hab. prof. UJD Jakub Jakubow...
    Na trzynastą edycję konkursu 265 autorów nadesłało ogółem 723 miniatur z 12 krajów.
    Komisja konkursowa w składzie:
    – dr hab. Marta Bożyk (Wydział grafiki ASP w Krakowie), przewodnicząca Jury
    – dr hab. prof. ASP Marcin Białas (Wydział Artystyczny ASP w Katowicach)
    – dr hab. prof. UJD Jakub Jakubowski (Wydział Sztuki Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie)

    postanowiła zakwalifikować na wystawę 253 prace 186 autorów i przyznać 3 nagrody regulaminowe oraz 10 wyróżnień honorowych.
    Więcej
    29th Kwi, 2025 11:00 - 25th Maj, 2025 11:45 - UTC
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • W kwietniu w NCK:
    ZBYSŁAW MAREK MACIEJEWSKI i WACŁAW TARANCZEWSKI „Niezapomniani” – wystawa malarstwa i rysunku
    Kolekcja Bronisława Nowaka
    29 kwietnia – 30 maja, Biała Galeria CENTRUM
    wernisaż – 29 kwietnia (wtorek), g. 18.00
    wstęp wolny
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • W kwietniu w NCK:
    KRAKOWSKI KLUB FOTOGRAFICZNY „Cztery żywioły – ziemia” – wystawa plenerowa
    27 kwietnia – 31 lipca, Rynek NCK
    wernisaż – 27 kwietnia (niedziela) g. 18.00
    wstęp wolny
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • W kwietniu w NCK:

    13. Międzynarodowe Biennale Miniatury – wystawa
    24 kwietnia – 25 maja, Szara Galeria CENTRUM
    wernisaż – 25 kwietnia (piątek), g. 17.00
    wstęp wolny
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Ewa Misiak „Metamorfozy” – wystawa malarstwa

    Ewa Misiak „Metamorfozy” – wystawa malarstwa
    wernisaż wystawy – 11 kwietnia (piątek), g. 18.00

    Wystawa „Metamorfozy” jest zaproszeniem do zabawy – zabawy kolorem, formą i wyobraźnią. Chciałam stworzyć świat pełen barw i fantazji i zachęcić do przyjęcia postawy dziecka, które nie boi się marzyć...
    Ewa Misiak „Metamorfozy” – wystawa malarstwa
    wernisaż wystawy – 11 kwietnia (piątek), g. 18.00

    Wystawa „Metamorfozy” jest zaproszeniem do zabawy – zabawy kolorem, formą i wyobraźnią. Chciałam stworzyć świat pełen barw i fantazji i zachęcić do przyjęcia postawy dziecka, które nie boi się marzyć i tworzyć. Podjęłam próbę uchwycenia momentów transformacji, które zachodzą w szeroko pojętej „naturze”. Nie są one od razu widoczne. Dzieją się w tle, w szczegółach, w ciszy. W tym kontekście, kolory, kontrasty i formy pełnią rolę opowieści. Chciałam, aby zarówno motywy roślinne jaki i wyimaginowane postacie były nośnikami emocji i uczuć. „Metamorfozy” to przestrzeń, w której każdy moment zmiany jest początkiem nowego spojrzenia na rzeczywistość.
    – Ewa Misiak
    Więcej
    11th Kwi, 2025 13:00 - 18th Maj, 2025 13:15 - UTC
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Gerard Banach „Moja cisza” – wystawa fotografii

    Gerard Banach „Moja cisza” – wystawa fotografii
    wystawa w ramach Navigator Festival 2025

    wernisaż wystawy – 29 marca (sobota), g. 14.30



    Gerard Banach zajmuje się fotografią górską i pejzażową od 2015 roku. Z fotograficznego hobby czerpie niezwykłą satysfakcję, więc poświęca mu niemal każdą c...
    Gerard Banach „Moja cisza” – wystawa fotografii
    wystawa w ramach Navigator Festival 2025

    wernisaż wystawy – 29 marca (sobota), g. 14.30



    Gerard Banach zajmuje się fotografią górską i pejzażową od 2015 roku. Z fotograficznego hobby czerpie niezwykłą satysfakcję, więc poświęca mu niemal każdą chwilę wolną od pracy zawodowej, a ponieważ mieszka niedaleko Tatr – stały się one naturalnym miejscem jego wędrówek z aparatem.
    Więcej
    29th Mar, 2025 13:00 - 21st Kwi, 2025 13:15 - UTC
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Nowohuckie Centrum Kultury
    Nowohuckie Centrum Kultury utworzył -a nowe wydarzenie

    Monika Tarsa „W ramach gór” – wystawa malarstwa

    Monika Tarsa „W ramach gór” – wystawa malarstwa
    wystawa w ramach Navigator Festival 2025

    wernisaż wystawy – 28 marca (piątek), g. 18.30
    spotkanie z autorką w czasie Festiwalu – 29 marca (sobota), g. 11.00-16.00, sala C-4

    Wystawa „W ramach gór” to podróż przez surowe szczyty, zmienne światło i n...
    Monika Tarsa „W ramach gór” – wystawa malarstwa
    wystawa w ramach Navigator Festival 2025

    wernisaż wystawy – 28 marca (piątek), g. 18.30
    spotkanie z autorką w czasie Festiwalu – 29 marca (sobota), g. 11.00-16.00, sala C-4

    Wystawa „W ramach gór” to podróż przez surowe szczyty, zmienne światło i niepowtarzalną atmosferę górskich krajobrazów, uchwyconą pędzlem i sercem. To opowieść o wędrówce – zarówno tej fizycznej, jak i duchowej – oraz fascynacji naturą, która nieustannie inspiruje i daje siłę.
    Więcej
    28th Mar, 2025 13:00 - 21st Kwi, 2025 13:15 - UTC
    Post jest w trakcie moderacji
    Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
  • Rzecz została pomyślnie opublikowana w strumieniu. Teraz będzie też widoczna.
Obecnie brak aktywności
Unable to load tooltip content.