Wydarzenia
Kalendarz
Filtruj wedle daty
Kategorie wydarzeń
Wyszykiwanie wydarzeń blisko ciebie
Minione wydarzenia
Kwi
29
ZBYSŁAW MAREK MACIEJEWSKI i WACŁAW TARANCZEWSKI „Niezapomniani” – wystawa malarstwa i rysunku
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 29th Kwi, 2025 11:00 - 30th Maj, 2025 11:45 - UTC
Mistrzowie odchodzą, ale zostają ich dzieła oraz uczniowie, którzy później sami stają się mistrzami – przynajmniej niektórzy z nich. Choć „wybili się na niepodległość” i kroczą własną drogą, w ich pra...
Mistrzowie odchodzą, ale zostają ich dzieła oraz uczniowie, którzy później sami stają się mistrzami – przynajmniej niektórzy z nich. Choć „wybili się na niepodległość” i kroczą własną drogą, w ich pracach odruchowo doszukujemy się nawiązań do dorobku słynnych Nauczycieli. Niekiedy ślady owej relacji znajdujemy pod postacią czytelnej inspiracji czy nawet cytatu, a czasem musimy ich poszukać bardziej wnikliwie, niemal z lupą w ręku. Zazwyczaj też ta wyraźna początkowo nić kontynuacji staje się, wraz z indywidualnym rozwojem ucznia, coraz cieńsza, coraz bardziej pogmatwana, wreszcie całkiem zanika. I właśnie o przypadku powiązań między dwoma Mistrzami, nauczycielem i uczniem, opowiada nasza wystawa.
Jej bohaterami są Wacław Taranczewski (Mistrz-nauczyciel) i Zbysław Marek Maciejewski (Mistrz-uczeń) – dziś klasycy polskiej sztuki współczesnej. Obaj związani z Krakowem i tutejszą Akademią Sztuk Pięknych, w której spotkali się w latach 60., gdy Maciejewski studiował malarstwo w pracowni prowadzonej właśnie przez Taranczewskiego. Profesor cieszył się już wówczas na uczelni statusem legendy, zaliczany był również do najwybitniejszych polskich kolorystów – kierunku kształtowanego głównie przez tzw. kapistów (od Komitetu Paryskiego), czyli grupę artystów, którzy w latach 20. XX wielu studiowali i tworzyli we francuskiej stolicy (m.in. Jan Cybis, Józef Czapski, Artur Nacht-Samborski, Czesław Rzepiński, Zygmunt Waliszewski). Miłością do koloru trwale zaraził Taranczewskiego na początku lat 30. Tytus Czyżewski, lecz nie była to miłość ślepa – pozostał bowiem, co podkreśla wielu historyków sztuki, artystą otwartym, wciąż poszukującym nowych środków wyrazu, niejednokrotnie flirtującym z impresjonizmem, kubizmem czy nawet abstrakcjonizmem. Pozostawił bogaty i różnorodny dorobek – głównie pejzaże, portrety i martwe natury, malowane z wyrafinowaną prostotą i rzecz jasna bogatą kolorystyką.
Tym, co Maciejewski przejął od swojego Mistrza, było przede wszystkim głębokie docenienie funkcji, jaką w malarstwie czy w rysunku pełni kolor. Wpływ odebranej w czasie studiów lekcji widoczny jest w całej dojrzałej twórczości artysty. Dla porządku dodać trzeba, że duch koloryzmu przenikał wówczas głęboko mury całej krakowskiej uczelni, pozostając zresztą w polemice z dominującą w polskiej i europejskiej sztuce awangardą.
Tu jednak kończą się proste kontynuacje na linii mistrz-uczeń. Maciejewskiego niezbyt bowiem interesują estetyzujące gry z rzeczywistością, fascynuje go człowiek – jego otoczenie, uwikłanie w kulturę, konwenans i konwencję, w fizjologię i seks. Przenosi na swoje obrazy ludzką rzeczywistość, prawdę – czasem uwodzącą pięknem, ale najczęściej ukazaną od gorszej strony, nie upozowaną, pełną pęknięć i dysharmonii. Na tle dość statecznej twórczości swojego akademickiego promotora malarstwo Maciejewskiego aż kipi od emocji, których amplituda wydaje się niekiedy wykraczać poza skalę, sięgając od nastrojów sentymentalnych, pełnych miłości i ciepłej pobłażliwości dla ludzi po lodowato precyzyjną analizę czy wręcz okrucieństwo, z jakim traktuje postacie. Bohaterowie tych obrazów przedstawieni są bowiem w momencie rozluźnienia, chwilowej utraty maski, rezygnacji z pozy. Takimi, jakimi są naprawdę. „W obrazach Zbysława obecne są żądze i namiętności, ekstatyczne olśnienia i poetycka zaduma, pikanteria estetycznej delektacji pomieszana z podskórnym niepokojem, z ciemną stroną erotycznego rozbudzenia. Gdzieś, z groźnych cieni, gęstych zakamarków i soczystych połaci zieleni wydobywa się subtelny, liryczny szept człowieka pełnego uczuć i wątpliwości…” – tak przed laty pisał o twórczości Maciejewskiego Stanisław Tabisz. Jakaż szkoda, że wciąż niemal nieobecna w galeriach i salach wystawienniczych…
Tym bardziej miło nam zaprosić na ekspozycję w Galerii CENTRUM NCK. Choć nie jest to niestety pełen przegląd dorobku obu znakomitych artystów, pozwala on uchwycić charakterystyczne przecięcia i rozbieżności ich twórczości. W znacznej części prezentowane prace pochodzą bowiem z okresu, rzec można, „stykowego” – z pierwszych lat samodzielnej pracy Zbysława Marka Maciejewskiego (około 300 rysunków i grafik głównie z lat 60. i 70. XX wieku oraz nie pokazywane dotychczas unikatowe projekty scenograficzne) oraz z ostatniego okresu aktywności twórczej Wacława Taranczewskiego (24 pastele z początku lat 80. oraz dwa niezwykle cenne obrazy olejne: autoportret z lat 20. oraz portret z 1984 roku namalowany przez syna artysty – Pawła Taranczewskiego). Wszystkie prezentowane na wystawie obrazy, rysunki i grafiki Zbysława Marka Maciejewskiego oraz pastele i obrazy olejne Wacława Taranczewskiego pochodzą ze zbiorów Bronisława Nowaka i Jarosława Mudyna z Firmy ALADYN.
Jej bohaterami są Wacław Taranczewski (Mistrz-nauczyciel) i Zbysław Marek Maciejewski (Mistrz-uczeń) – dziś klasycy polskiej sztuki współczesnej. Obaj związani z Krakowem i tutejszą Akademią Sztuk Pięknych, w której spotkali się w latach 60., gdy Maciejewski studiował malarstwo w pracowni prowadzonej właśnie przez Taranczewskiego. Profesor cieszył się już wówczas na uczelni statusem legendy, zaliczany był również do najwybitniejszych polskich kolorystów – kierunku kształtowanego głównie przez tzw. kapistów (od Komitetu Paryskiego), czyli grupę artystów, którzy w latach 20. XX wielu studiowali i tworzyli we francuskiej stolicy (m.in. Jan Cybis, Józef Czapski, Artur Nacht-Samborski, Czesław Rzepiński, Zygmunt Waliszewski). Miłością do koloru trwale zaraził Taranczewskiego na początku lat 30. Tytus Czyżewski, lecz nie była to miłość ślepa – pozostał bowiem, co podkreśla wielu historyków sztuki, artystą otwartym, wciąż poszukującym nowych środków wyrazu, niejednokrotnie flirtującym z impresjonizmem, kubizmem czy nawet abstrakcjonizmem. Pozostawił bogaty i różnorodny dorobek – głównie pejzaże, portrety i martwe natury, malowane z wyrafinowaną prostotą i rzecz jasna bogatą kolorystyką.
Tym, co Maciejewski przejął od swojego Mistrza, było przede wszystkim głębokie docenienie funkcji, jaką w malarstwie czy w rysunku pełni kolor. Wpływ odebranej w czasie studiów lekcji widoczny jest w całej dojrzałej twórczości artysty. Dla porządku dodać trzeba, że duch koloryzmu przenikał wówczas głęboko mury całej krakowskiej uczelni, pozostając zresztą w polemice z dominującą w polskiej i europejskiej sztuce awangardą.
Tu jednak kończą się proste kontynuacje na linii mistrz-uczeń. Maciejewskiego niezbyt bowiem interesują estetyzujące gry z rzeczywistością, fascynuje go człowiek – jego otoczenie, uwikłanie w kulturę, konwenans i konwencję, w fizjologię i seks. Przenosi na swoje obrazy ludzką rzeczywistość, prawdę – czasem uwodzącą pięknem, ale najczęściej ukazaną od gorszej strony, nie upozowaną, pełną pęknięć i dysharmonii. Na tle dość statecznej twórczości swojego akademickiego promotora malarstwo Maciejewskiego aż kipi od emocji, których amplituda wydaje się niekiedy wykraczać poza skalę, sięgając od nastrojów sentymentalnych, pełnych miłości i ciepłej pobłażliwości dla ludzi po lodowato precyzyjną analizę czy wręcz okrucieństwo, z jakim traktuje postacie. Bohaterowie tych obrazów przedstawieni są bowiem w momencie rozluźnienia, chwilowej utraty maski, rezygnacji z pozy. Takimi, jakimi są naprawdę. „W obrazach Zbysława obecne są żądze i namiętności, ekstatyczne olśnienia i poetycka zaduma, pikanteria estetycznej delektacji pomieszana z podskórnym niepokojem, z ciemną stroną erotycznego rozbudzenia. Gdzieś, z groźnych cieni, gęstych zakamarków i soczystych połaci zieleni wydobywa się subtelny, liryczny szept człowieka pełnego uczuć i wątpliwości…” – tak przed laty pisał o twórczości Maciejewskiego Stanisław Tabisz. Jakaż szkoda, że wciąż niemal nieobecna w galeriach i salach wystawienniczych…
Tym bardziej miło nam zaprosić na ekspozycję w Galerii CENTRUM NCK. Choć nie jest to niestety pełen przegląd dorobku obu znakomitych artystów, pozwala on uchwycić charakterystyczne przecięcia i rozbieżności ich twórczości. W znacznej części prezentowane prace pochodzą bowiem z okresu, rzec można, „stykowego” – z pierwszych lat samodzielnej pracy Zbysława Marka Maciejewskiego (około 300 rysunków i grafik głównie z lat 60. i 70. XX wieku oraz nie pokazywane dotychczas unikatowe projekty scenograficzne) oraz z ostatniego okresu aktywności twórczej Wacława Taranczewskiego (24 pastele z początku lat 80. oraz dwa niezwykle cenne obrazy olejne: autoportret z lat 20. oraz portret z 1984 roku namalowany przez syna artysty – Pawła Taranczewskiego). Wszystkie prezentowane na wystawie obrazy, rysunki i grafiki Zbysława Marka Maciejewskiego oraz pastele i obrazy olejne Wacława Taranczewskiego pochodzą ze zbiorów Bronisława Nowaka i Jarosława Mudyna z Firmy ALADYN.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Kwi
29
Lucyna Cwiach „Buntowniczki” – wystawa rysunku
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 29th Kwi, 2025 11:00 - 18th Maj, 2025 11:45
Wystawa ,,Buntowniczki” – według autorki Lucyny Cwiach – stanowi zaproszenie do świata kobiet, które na przestrzeni wieków wykazywały się wyjątkową siłą, determinacją, odwagą i wiedzą. Projekt ma form...
Wystawa ,,Buntowniczki” – według autorki Lucyny Cwiach – stanowi zaproszenie do świata kobiet, które na przestrzeni wieków wykazywały się wyjątkową siłą, determinacją, odwagą i wiedzą. Projekt ma formę otwartą i składa się z kilkudziesięciu portretów kobiet nauki, sztuki i polityki. Są wśród nich artystki bardzo znane, jak Olga Boznańska, oraz artystki wybitne, ale znacznie mniej rozpoznawalne, jak włoska malarka Artemizja Gentileschi. Są kobiety zajmujące się polityką z różnych epok i w różnych jej odsłonach: królowa Hatszepsut, czy członkini Kręgu ,,Krzyżowej” – Freya von Moltke. Przedstawione kobiety łączy jedno: każda z aktywistek, naukowczyń czy przywódczyń społecznych zmieniła jakiś element swojego świata.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Kwi
29
13. Międzynarodowe Biennale Miniatury – wystawa
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 29th Kwi, 2025 11:00 - 25th Maj, 2025 11:45 - UTC
Na trzynastą edycję konkursu 265 autorów nadesłało ogółem 723 miniatur z 12 krajów.
Komisja konkursowa w składzie:
– dr hab. Marta Bożyk (Wydział grafiki ASP w Krakowie), przewodnicząca Jury
– dr hab....
Na trzynastą edycję konkursu 265 autorów nadesłało ogółem 723 miniatur z 12 krajów.
Komisja konkursowa w składzie:
– dr hab. Marta Bożyk (Wydział grafiki ASP w Krakowie), przewodnicząca Jury
– dr hab. prof. ASP Marcin Białas (Wydział Artystyczny ASP w Katowicach)
– dr hab. prof. UJD Jakub Jakubowski (Wydział Sztuki Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie)
postanowiła zakwalifikować na wystawę 253 prace 186 autorów i przyznać 3 nagrody regulaminowe oraz 10 wyróżnień honorowych.
Komisja konkursowa w składzie:
– dr hab. Marta Bożyk (Wydział grafiki ASP w Krakowie), przewodnicząca Jury
– dr hab. prof. ASP Marcin Białas (Wydział Artystyczny ASP w Katowicach)
– dr hab. prof. UJD Jakub Jakubowski (Wydział Sztuki Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie)
postanowiła zakwalifikować na wystawę 253 prace 186 autorów i przyznać 3 nagrody regulaminowe oraz 10 wyróżnień honorowych.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Kwi
27
Marcin Dymek "Sok jabłkowy i robaki Edenu"
- Wystawa
- Wydarzenie na stronie
- 27th Kwi, 2025 17:00 - 11th Maj, 2025 09:00
"Czerpiące z doświadczeń surrealizmu malarstwo zachowuje pewien dystans do obszernego problemu koegzystencji kultury i natury. Swobodnie pląta się po subiektywnych doświadczeniach, eksplorując organic...
"Czerpiące z doświadczeń surrealizmu malarstwo zachowuje pewien dystans do obszernego problemu koegzystencji kultury i natury. Swobodnie pląta się po subiektywnych doświadczeniach, eksplorując organiczną przestrzeń wyobraźni, braków, pragnień… Chciałbym żeby za jego naiwnością szła uczciwa próba uchwycenia i wyrazu odczuć i emocji, powszechnych i dostępnych jak jabłka i robaki. Żeby tworzyło nie całkiem abstrakcyjną przestrzeń będącą metaforą (chcąc nie chcąc) zintegrowanego z naturą wewnętrznego życia osoby. Ciągle pulsującego marzeniami, lękiem lub moralną walką o przetrwanie Ludzkiego gatunku."
Kwi
24
KRAKERS 2025: "Na krańcu pustki" – Krakowski Klub Fotograficzny (KKF)
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 24th Kwi, 2025 16:00 - 30th Maj, 2025 18:00 - Europe/Warsaw
"Na krańcu pustki" – Krakowski Klub Fotograficzny (KKF)
Wystawa zbiorowa organizowana w ramach Cracow Art Week Krakers 2025
wernisaż: 26 kwietnia (sobota), godz. 16.00
Autorska Galeria Sztuki BIELEC A...
"Na krańcu pustki" – Krakowski Klub Fotograficzny (KKF)
Wystawa zbiorowa organizowana w ramach Cracow Art Week Krakers 2025
wernisaż: 26 kwietnia (sobota), godz. 16.00
Autorska Galeria Sztuki BIELEC ART, pl. Inwalidów 6, Kraków
kuratorki wystawy: Katarzyna Bielec, Agnieszka Julia Stefańczyk
Autorzy zdjęć:
Ryszard Cabała, Bogdan Głowacki, Marta Hawlena, Monika Malkowska, Anna Moryś, Marcin Ochoński, Monika Olender, Tomasz Orłowski, Bożena Pochopień, Małgorzata Radziejowska, Monika Stachnik-Czapla, Dawid Stawiak, Beata Sulikowska, Piotr Śniadowski, Agnieszka Świat, Stanisław Tkacz, Jan Zych.
Wystawa Na krańcu pustki, to zbiorowa refleksja nad rozumieniem znaczenia nicości, doświadczenia samotności i przemijania. Ta różnorodność artystycznych interpretacji tworzy platformę do dyskusji nad ludzką kondycją i siłami natury.
W trakcie Cracow Art Week Krakers 2025 wystawę można oglądać:
26.04 (sobota) w godz. 11:00-18:00
27.04 (niedziela) w godz. 11:00-18:00
28.04 (poniedziałek) w godz. 18:00-20:00
29.04 (wtorek) w godz. 18:00-20:00
30.04 (środa) w godz. 11:00-18:00
Wystawa jest prezentowana w ramach projektu " 70 WYSTAW NA 70-LECIE" realizowanego w 2025 roku z okazji Jubileuszu 70-lecia Krakowskiego Klubu Fotograficznego.
Patronat honorowy nad projektem i jubileuszem:
Nowohuckie Centrum Kultury | Muzeum Fotografii MuFo w Krakowie | Fotoklub Rzeczypospolitej Polskiej – Stowarzyszenie Twórców
Ekspozycja do 31 maja 2025 r.
BIELEC ART – Dom Fotografii i Malarstwa | Autorska Galeria Sztuki i Studio Fotograficzne
Pl. Inwalidów 6, Kraków
czynne: poniedziałek, wtorek, piątek: 11.00-18.00
Galeria Sztuki objęta programem mecenatu artystycznego Miasta Krakowa
https://bielec.art.pl/
https://www.instagram.com/bielec_art_gallery/
linki do wydarzenia:
https://fb.me/e/343zdEZnZ
https://cracowartweek.pl/na-krancu-pustki/
Wystawa zbiorowa organizowana w ramach Cracow Art Week Krakers 2025
wernisaż: 26 kwietnia (sobota), godz. 16.00
Autorska Galeria Sztuki BIELEC ART, pl. Inwalidów 6, Kraków
kuratorki wystawy: Katarzyna Bielec, Agnieszka Julia Stefańczyk
Autorzy zdjęć:
Ryszard Cabała, Bogdan Głowacki, Marta Hawlena, Monika Malkowska, Anna Moryś, Marcin Ochoński, Monika Olender, Tomasz Orłowski, Bożena Pochopień, Małgorzata Radziejowska, Monika Stachnik-Czapla, Dawid Stawiak, Beata Sulikowska, Piotr Śniadowski, Agnieszka Świat, Stanisław Tkacz, Jan Zych.
Wystawa Na krańcu pustki, to zbiorowa refleksja nad rozumieniem znaczenia nicości, doświadczenia samotności i przemijania. Ta różnorodność artystycznych interpretacji tworzy platformę do dyskusji nad ludzką kondycją i siłami natury.
W trakcie Cracow Art Week Krakers 2025 wystawę można oglądać:
26.04 (sobota) w godz. 11:00-18:00
27.04 (niedziela) w godz. 11:00-18:00
28.04 (poniedziałek) w godz. 18:00-20:00
29.04 (wtorek) w godz. 18:00-20:00
30.04 (środa) w godz. 11:00-18:00
Wystawa jest prezentowana w ramach projektu " 70 WYSTAW NA 70-LECIE" realizowanego w 2025 roku z okazji Jubileuszu 70-lecia Krakowskiego Klubu Fotograficznego.
Patronat honorowy nad projektem i jubileuszem:
Nowohuckie Centrum Kultury | Muzeum Fotografii MuFo w Krakowie | Fotoklub Rzeczypospolitej Polskiej – Stowarzyszenie Twórców
Ekspozycja do 31 maja 2025 r.
BIELEC ART – Dom Fotografii i Malarstwa | Autorska Galeria Sztuki i Studio Fotograficzne
Pl. Inwalidów 6, Kraków
czynne: poniedziałek, wtorek, piątek: 11.00-18.00
Galeria Sztuki objęta programem mecenatu artystycznego Miasta Krakowa
https://bielec.art.pl/
https://www.instagram.com/bielec_art_gallery/
linki do wydarzenia:
https://fb.me/e/343zdEZnZ
https://cracowartweek.pl/na-krancu-pustki/
- BIELEC ART Autorska Galeria Sztuki
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Kwi
11
Ewa Misiak „Metamorfozy” – wystawa malarstwa
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 11th Kwi, 2025 13:00 - 18th Maj, 2025 13:15 - UTC
Ewa Misiak „Metamorfozy” – wystawa malarstwa
wernisaż wystawy – 11 kwietnia (piątek), g. 18.00
Wystawa „Metamorfozy” jest zaproszeniem do zabawy – zabawy kolorem, formą i wyobraźnią. Chciałam stworz...
Ewa Misiak „Metamorfozy” – wystawa malarstwa
wernisaż wystawy – 11 kwietnia (piątek), g. 18.00
Wystawa „Metamorfozy” jest zaproszeniem do zabawy – zabawy kolorem, formą i wyobraźnią. Chciałam stworzyć świat pełen barw i fantazji i zachęcić do przyjęcia postawy dziecka, które nie boi się marzyć i tworzyć. Podjęłam próbę uchwycenia momentów transformacji, które zachodzą w szeroko pojętej „naturze”. Nie są one od razu widoczne. Dzieją się w tle, w szczegółach, w ciszy. W tym kontekście, kolory, kontrasty i formy pełnią rolę opowieści. Chciałam, aby zarówno motywy roślinne jaki i wyimaginowane postacie były nośnikami emocji i uczuć. „Metamorfozy” to przestrzeń, w której każdy moment zmiany jest początkiem nowego spojrzenia na rzeczywistość.
– Ewa Misiak
wernisaż wystawy – 11 kwietnia (piątek), g. 18.00
Wystawa „Metamorfozy” jest zaproszeniem do zabawy – zabawy kolorem, formą i wyobraźnią. Chciałam stworzyć świat pełen barw i fantazji i zachęcić do przyjęcia postawy dziecka, które nie boi się marzyć i tworzyć. Podjęłam próbę uchwycenia momentów transformacji, które zachodzą w szeroko pojętej „naturze”. Nie są one od razu widoczne. Dzieją się w tle, w szczegółach, w ciszy. W tym kontekście, kolory, kontrasty i formy pełnią rolę opowieści. Chciałam, aby zarówno motywy roślinne jaki i wyimaginowane postacie były nośnikami emocji i uczuć. „Metamorfozy” to przestrzeń, w której każdy moment zmiany jest początkiem nowego spojrzenia na rzeczywistość.
– Ewa Misiak
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Mar
29
Gerard Banach „Moja cisza” – wystawa fotografii
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 29th Mar, 2025 13:00 - 21st Kwi, 2025 13:15 - UTC
Gerard Banach „Moja cisza” – wystawa fotografii
wystawa w ramach Navigator Festival 2025
wernisaż wystawy – 29 marca (sobota), g. 14.30
Gerard Banach zajmuje się fotografią górską i pejzażową od ...
Gerard Banach „Moja cisza” – wystawa fotografii
wystawa w ramach Navigator Festival 2025
wernisaż wystawy – 29 marca (sobota), g. 14.30
Gerard Banach zajmuje się fotografią górską i pejzażową od 2015 roku. Z fotograficznego hobby czerpie niezwykłą satysfakcję, więc poświęca mu niemal każdą chwilę wolną od pracy zawodowej, a ponieważ mieszka niedaleko Tatr – stały się one naturalnym miejscem jego wędrówek z aparatem.
wystawa w ramach Navigator Festival 2025
wernisaż wystawy – 29 marca (sobota), g. 14.30
Gerard Banach zajmuje się fotografią górską i pejzażową od 2015 roku. Z fotograficznego hobby czerpie niezwykłą satysfakcję, więc poświęca mu niemal każdą chwilę wolną od pracy zawodowej, a ponieważ mieszka niedaleko Tatr – stały się one naturalnym miejscem jego wędrówek z aparatem.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Mar
28
Monika Tarsa „W ramach gór” – wystawa malarstwa
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 28th Mar, 2025 13:00 - 21st Kwi, 2025 13:15 - UTC
Monika Tarsa „W ramach gór” – wystawa malarstwa
wystawa w ramach Navigator Festival 2025
wernisaż wystawy – 28 marca (piątek), g. 18.30
spotkanie z autorką w czasie Festiwalu – 29 marca (sobota), g. ...
Monika Tarsa „W ramach gór” – wystawa malarstwa
wystawa w ramach Navigator Festival 2025
wernisaż wystawy – 28 marca (piątek), g. 18.30
spotkanie z autorką w czasie Festiwalu – 29 marca (sobota), g. 11.00-16.00, sala C-4
Wystawa „W ramach gór” to podróż przez surowe szczyty, zmienne światło i niepowtarzalną atmosferę górskich krajobrazów, uchwyconą pędzlem i sercem. To opowieść o wędrówce – zarówno tej fizycznej, jak i duchowej – oraz fascynacji naturą, która nieustannie inspiruje i daje siłę.
wystawa w ramach Navigator Festival 2025
wernisaż wystawy – 28 marca (piątek), g. 18.30
spotkanie z autorką w czasie Festiwalu – 29 marca (sobota), g. 11.00-16.00, sala C-4
Wystawa „W ramach gór” to podróż przez surowe szczyty, zmienne światło i niepowtarzalną atmosferę górskich krajobrazów, uchwyconą pędzlem i sercem. To opowieść o wędrówce – zarówno tej fizycznej, jak i duchowej – oraz fascynacji naturą, która nieustannie inspiruje i daje siłę.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Kwi
23
Finisaż wystawy komiksu Tomasza Bereźnickiego i licytacja prac na rzecz Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Krakowie
- Happening / Performance
- Otwarte wydarzenie
- 23rd Kwi, 2025 17:00 - 18:00 - UTC
Zapraszamy na wyjątkowe zakończenie plenerowej wystawy Tomasza Bereźnickiego „Pewnego razu w Nowym Mieście, czyli historia Nowej Huty 1949-2024”, które odbędzie się 23 kwietnia o godzinie 17:00 na Ryn...
Zapraszamy na wyjątkowe zakończenie plenerowej wystawy Tomasza Bereźnickiego „Pewnego razu w Nowym Mieście, czyli historia Nowej Huty 1949-2024”, które odbędzie się 23 kwietnia o godzinie 17:00 na Rynku NCK. Finisaż będzie nie tylko okazją do ponownego przyjrzenia się niezwykłej, komiksowej opowieści o Nowej Hucie, ale także do wsparcia szczytnego celu.
Licytacja dla Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Krakowie
Podczas wydarzenia odbędzie się aukcja unikalnych plansz wystawowych, z której dochód zostanie przekazany na rzecz podopiecznych krakowskiego schroniska. To przepiękna i niepowtarzalna okazja, aby stać się posiadaczem oryginalnego dzieła sztuki (z podpisem Autora), a jednocześnie pomóc zwierzętom w potrzebie. Na miłośników sztuki współczesnej, komiksu i Nowej Huty czekają aż 32 plansze (każda w formacie 102 x 135 cm), które można było podziwiać w trakcie wystawy plenerowej prezentowanej z okazji 75-lecia dzielnicy najpierw na Placu Centralnym, a następnie na Rynku Nowohuckiego Centrum Kultury. Licytację każdej z plansz rozpoczniemy od kwoty wywoławczej – 200 zł.
Muzyczne zakończenie: koncert zespołu INNY
To jednak nie koniec emocji i atrakcji, ponieważ po licytacji czeka nas energetyczne zwieńczenie wieczoru – koncert Tomasz Bereźnickiego (śpiew, gitara), który wystąpi ze swoim projektem muzycznym – INNY. Zespół wykona głównie utwory z płyty „Nowe miasto”, której motywem przewodnim jest Nowa Huta i jej wpływ na losy jednostki. Od strony muzycznej będzie to powrót do początków artystycznego rocka lat 60.
Pewnego razu w Nowym Mieście, czyli historia Nowej Huty 1949-2024
Komiksowa opowieść o Nowej Hucie przybliża historię nie tylko założonego 75 lat temu miasta, ale także ludzi i miejsc czasów zamierzchłych, sięgających wczesnego średniowiecza. Kopiec Wandy, klasztor cystersów w Mogile, dworek Matejki czy lotnisko w Czyżynach, to tylko niektóre z miejsc na trwałe związanych z obecną XVIII dzielnicą Krakowa. Ponieważ forma prezentacji ekspozycji jest w dużej mierze oparta na rysunku i ilustracji, a wykorzystuje elementy narracji i stylu komiksowego, nie mogło obyć się bez ikonicznych bohaterów: narratorami są dwaj gwiazdorzy przygodowego kina, czyli Toshiro Mifune i John Wayne, którzy stanowią malowniczy kontrast dla bohaterów reżimu komunistycznego, który Nową Hutę po 1949 roku, zbudował. W tej komiksowej gawędzie nie zabraknie też Kapitana Żbika, czyli legendy peerelowskich „kolorowych zeszytów” (słowo komiks nie było wtedy mile widziane ze względu na swój „imperialistyczny” rodowód).
Tomasz Bereźnicki – rysownik, ilustrator, projektant, malarz i muzyk. Ukończył Wydział Form Przemysłowych w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki. Jest autorem komiksów, ilustracji, wiraży, okładek prasowych i książkowych. Projektuje witraże oraz grafikę użytkową. Gra i komponuje muzykę (m.in. do swoich albumów komiksowych).
PARTNER WYDARZENIA:
Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami
Licytacja dla Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Krakowie
Podczas wydarzenia odbędzie się aukcja unikalnych plansz wystawowych, z której dochód zostanie przekazany na rzecz podopiecznych krakowskiego schroniska. To przepiękna i niepowtarzalna okazja, aby stać się posiadaczem oryginalnego dzieła sztuki (z podpisem Autora), a jednocześnie pomóc zwierzętom w potrzebie. Na miłośników sztuki współczesnej, komiksu i Nowej Huty czekają aż 32 plansze (każda w formacie 102 x 135 cm), które można było podziwiać w trakcie wystawy plenerowej prezentowanej z okazji 75-lecia dzielnicy najpierw na Placu Centralnym, a następnie na Rynku Nowohuckiego Centrum Kultury. Licytację każdej z plansz rozpoczniemy od kwoty wywoławczej – 200 zł.
Muzyczne zakończenie: koncert zespołu INNY
To jednak nie koniec emocji i atrakcji, ponieważ po licytacji czeka nas energetyczne zwieńczenie wieczoru – koncert Tomasz Bereźnickiego (śpiew, gitara), który wystąpi ze swoim projektem muzycznym – INNY. Zespół wykona głównie utwory z płyty „Nowe miasto”, której motywem przewodnim jest Nowa Huta i jej wpływ na losy jednostki. Od strony muzycznej będzie to powrót do początków artystycznego rocka lat 60.
Pewnego razu w Nowym Mieście, czyli historia Nowej Huty 1949-2024
Komiksowa opowieść o Nowej Hucie przybliża historię nie tylko założonego 75 lat temu miasta, ale także ludzi i miejsc czasów zamierzchłych, sięgających wczesnego średniowiecza. Kopiec Wandy, klasztor cystersów w Mogile, dworek Matejki czy lotnisko w Czyżynach, to tylko niektóre z miejsc na trwałe związanych z obecną XVIII dzielnicą Krakowa. Ponieważ forma prezentacji ekspozycji jest w dużej mierze oparta na rysunku i ilustracji, a wykorzystuje elementy narracji i stylu komiksowego, nie mogło obyć się bez ikonicznych bohaterów: narratorami są dwaj gwiazdorzy przygodowego kina, czyli Toshiro Mifune i John Wayne, którzy stanowią malowniczy kontrast dla bohaterów reżimu komunistycznego, który Nową Hutę po 1949 roku, zbudował. W tej komiksowej gawędzie nie zabraknie też Kapitana Żbika, czyli legendy peerelowskich „kolorowych zeszytów” (słowo komiks nie było wtedy mile widziane ze względu na swój „imperialistyczny” rodowód).
Tomasz Bereźnicki – rysownik, ilustrator, projektant, malarz i muzyk. Ukończył Wydział Form Przemysłowych w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki. Jest autorem komiksów, ilustracji, wiraży, okładek prasowych i książkowych. Projektuje witraże oraz grafikę użytkową. Gra i komponuje muzykę (m.in. do swoich albumów komiksowych).
PARTNER WYDARZENIA:
Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Mar
07
GOTHIKA: FOTO – GRAFIKA | Monika Malkowska
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 7th Mar, 2025 19:00 - 7th Kwi, 2025 18:00
Serdecznie zapraszamy na wystawę „Gothika: foto – grafika” Moniki Malkowskiej
wernisaż: 7 marca (piątek), godz. 19.00
Autorska Galeria Sztuki BIELEC ART, pl. Inwalidów 6, Kraków
Ekspozycja do 07 k...
Serdecznie zapraszamy na wystawę „Gothika: foto – grafika” Moniki Malkowskiej
wernisaż: 7 marca (piątek), godz. 19.00
Autorska Galeria Sztuki BIELEC ART, pl. Inwalidów 6, Kraków
Ekspozycja do 07 kwietnia 2025 roku
kuratorka wystawy: Katarzyna Bielec
Mroczna, hipnotyzująca i pełna napięcia – taka jest „Gothika”, wyjątkowa wystawa prac Moniki Malkowskiej, gdzie fotografia spotyka się z grafiką warsztatową: (linorytem, monotypią) i cyjanotypią. Artystka zabiera widza w świat, w którym rzeczywistość przeplata się ze snem, a emocje przenikają materię obrazu. Deformacje ludzkich twarzy, sylwetki jak z koszmaru tworzą przestrzeń niepokoju i tajemnicy. Inspiracje ekspresjonizmem, symbolizmem i surrealizmem łączą się tu z gotycką estetyką, To wizualna podróż w głąb podświadomości – miejsce spotkania lęków, pragnień i urojonych wizji.
Więcej informacji przy wydarzeniu na Facebooku:
https://fb.me/e/9LQCfUd6G
Wystawa prezentowana w ramach projektu " 70 WYSTAW NA 70-LECIE" realizowanego w 2025 roku z okazji Jubileuszu 70-lecia Krakowskiego Klubu Fotograficznego.
Patronat honorowy nad projektem i jubileuszem:
Nowohuckie Centrum Kultury | Muzeum Fotografii MuFo w Krakowie | Fotoklub Rzeczypospolitej Polskiej – Stowarzyszenie Twórców
BIELEC ART | Dom Fotografii i Malarstwa | 120 lat tradycji, od 1038 r. w Krakowie
Otwarte: poniedziałek, wtorek, piątek: 11:00 - 18:00
wernisaż: 7 marca (piątek), godz. 19.00
Autorska Galeria Sztuki BIELEC ART, pl. Inwalidów 6, Kraków
Ekspozycja do 07 kwietnia 2025 roku
kuratorka wystawy: Katarzyna Bielec
Mroczna, hipnotyzująca i pełna napięcia – taka jest „Gothika”, wyjątkowa wystawa prac Moniki Malkowskiej, gdzie fotografia spotyka się z grafiką warsztatową: (linorytem, monotypią) i cyjanotypią. Artystka zabiera widza w świat, w którym rzeczywistość przeplata się ze snem, a emocje przenikają materię obrazu. Deformacje ludzkich twarzy, sylwetki jak z koszmaru tworzą przestrzeń niepokoju i tajemnicy. Inspiracje ekspresjonizmem, symbolizmem i surrealizmem łączą się tu z gotycką estetyką, To wizualna podróż w głąb podświadomości – miejsce spotkania lęków, pragnień i urojonych wizji.
Więcej informacji przy wydarzeniu na Facebooku:
https://fb.me/e/9LQCfUd6G
Wystawa prezentowana w ramach projektu " 70 WYSTAW NA 70-LECIE" realizowanego w 2025 roku z okazji Jubileuszu 70-lecia Krakowskiego Klubu Fotograficznego.
Patronat honorowy nad projektem i jubileuszem:
Nowohuckie Centrum Kultury | Muzeum Fotografii MuFo w Krakowie | Fotoklub Rzeczypospolitej Polskiej – Stowarzyszenie Twórców
BIELEC ART | Dom Fotografii i Malarstwa | 120 lat tradycji, od 1038 r. w Krakowie
Otwarte: poniedziałek, wtorek, piątek: 11:00 - 18:00
- BIELEC ART Autorska Galeria Sztuki
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Lut
27
Wernisaż i wystawa "Zamek Kliczków. 15-lecie Parku Sztuki" w Galerii Miejskiej
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 27th Lut, 2025 18:00 - 1st Kwi, 2025 18:30 - UTC
Od 28 lutego w przestrzeniach Galerii Miejskiej prezentowana będzie zbiorowa wystawa zrealizowana w związku z 15-leciem pleneru malarskiego „Park Sztuki – Zamek Kliczków”. Obejmie ona twórczość 49 art...
Od 28 lutego w przestrzeniach Galerii Miejskiej prezentowana będzie zbiorowa wystawa zrealizowana w związku z 15-leciem pleneru malarskiego „Park Sztuki – Zamek Kliczków”. Obejmie ona twórczość 49 artystek i artystów, których udział w wydarzeniu w wyjątkowy sposób przyczynił się do uformowania jego specyfiki. Poza klasycznymi obrazami, widzowie będą mieli okazję zobaczyć także m.in. prace graficzne, rzeźbiarskie, ceramiczne, instalacyjne oraz realizowane przy użyciu mieszanych technik.
Wernisaż odbędzie się 27 lutego (czwartek) o godzinie 18:00.
Wystawa potrwa do 1 kwietnia 2025.
Kuratorzy: Krystyna Szczepaniak, Mirosław Jasiński
Wernisaż odbędzie się 27 lutego (czwartek) o godzinie 18:00.
Wystawa potrwa do 1 kwietnia 2025.
Kuratorzy: Krystyna Szczepaniak, Mirosław Jasiński
- Galeria Miejska we Wrocławiu
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Mar
02
Jarema Chyrzyński "Współczesny świat lęków i agresji"
- Wystawa
- Wydarzenie na stronie
- 2nd Mar, 2025 17:00 - 16th Mar, 2025 17:00
Zapraszamy na wystawę dyplomową "Współczesny świat lęków i agresji" wcześniej pokazaną w budynku wydziału grafiki ASP przy ul. Syrokomli, która tym razem zostanie zaprezentowana w nowej przestrzeni - ...
Zapraszamy na wystawę dyplomową "Współczesny świat lęków i agresji" wcześniej pokazaną w budynku wydziału grafiki ASP przy ul. Syrokomli, która tym razem zostanie zaprezentowana w nowej przestrzeni - w Galerii Ukrytej,
"Zmiana miejsca niesie ze sobą inne emocje, nowy kontekst i świeże spojrzenie, dlatego instalacja zostanie wzbogacona o dodatkowe elementy."
Jarema Chyrzyński
Czego się spodziewać?
Instalacji składającej się z kolumn, animacji, rzeźb, poezji oraz podkładu muzycznego. Pierwotnej siły, połączenia prehistorii ze współczesnością, plemiennych totemów zestawionych z problematyką rozwoju technologicznego XXI wieku. Mistycyzmu w racjonalnym świecie nauki.
wernisaż 2.03.2025 g. 17:00
"Zmiana miejsca niesie ze sobą inne emocje, nowy kontekst i świeże spojrzenie, dlatego instalacja zostanie wzbogacona o dodatkowe elementy."
Jarema Chyrzyński
Czego się spodziewać?
Instalacji składającej się z kolumn, animacji, rzeźb, poezji oraz podkładu muzycznego. Pierwotnej siły, połączenia prehistorii ze współczesnością, plemiennych totemów zestawionych z problematyką rozwoju technologicznego XXI wieku. Mistycyzmu w racjonalnym świecie nauki.
wernisaż 2.03.2025 g. 17:00
Sty
09
„Geometria” – wystawa Krakowskiego Klubu Fotograficznego
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 9th Sty, 2025 10:00 - 2nd Mar, 2025 10:00
„Geometria” – wystawa Krakowskiego Klubu Fotograficznego
Otwarcie wystawy – 9 stycznia (czwartek), g. 18.00
Pochodząca z 3000 r. p.n.e. geometria ma swoje korzenie w starożytnym Egipcie. Ówcześni ...
„Geometria” – wystawa Krakowskiego Klubu Fotograficznego
Otwarcie wystawy – 9 stycznia (czwartek), g. 18.00
Pochodząca z 3000 r. p.n.e. geometria ma swoje korzenie w starożytnym Egipcie. Ówcześni matematycy stosowali geometrię do opracowywania wzorów i obliczania powierzchni obiektów o mniej lub bardziej nieregularnych kształtach i kątach. Dzięki geometrii odkryli sekrety architektury, projektowania i budownictwa. Dziś geometria jest nadal jedną z dziedzin matematyki, tradycyjnie definiowana jako nauka o przestrzeni i jej podzbiorach zwanych figurami, zajmująca się właściwościami punktów, linii, kątów, powierzchni i brył, ale odgrywa też ogromną rolę w wielu innych dziedzinach, m.in. w inżynierii, fizyce, informatyce oraz w sztuce, w której ma praktyczne zastosowania. Artyści wykorzystują zasady geometryczne w kompozycji, perspektywie i proporcjach, aby tworzyć wizualnie ciekawe, często zaskakujące dzieła sztuki, również fotografie.
W życiu codziennym obserwujemy różnorodność kształtów i wzorów – geometria jest właściwie wszędzie: począwszy od bloków, okien, dachów, kabli, znaków drogowych, ławek, poprzez falujące lub ukośne linie rysujące piękne pejzaże morza, gór lub pól uprawnych, a skończywszy na przedmiotach codziennego użytku, czy nawet wzorach materiału na sukienki i płaszcze. Niezależnie od tego, czy jest to konstrukcja stworzona przez człowieka, czy organiczna forma życia, geometryczne wzory kształtują świat wokół nas. Oczywiście na co dzień nie zwracamy na to uwagi, jednak kiedy geometria staje się tematem fotografii do wykonania okazuje się, że każdy zaobserwowany widok lub element jest zbiorem figur, linii i kształtów i bardzo dobrze może inspirować i pasować do fotograficznego wyzwania.
Wystawą „Geometria” otwieramy rok jubileuszowy Krakowskiego Klubu Fotograficznego: w 2025 roku świętujemy 70 lat działalności. Nasza wystawa ma numer 1 na liście jubileuszowego projektu pod hasłem „70 wystaw na 70-lecie”. To ogromne wyzwanie, ale jesteśmy zmotywowani i przygotowani, aby promować swoją twórczą działalność w coraz to nowych miejscach, aby trafiać do coraz większego grona sympatyków i pasjonatów fotografii. Przez rok będziemy prezentować wystawy nie tylko w Krakowie, ale w całej Polsce, ponadto kilka wystaw pojedzie za granicę. Będą wystawy grupowe i indywidualne, nowe, nigdzie jeszcze nie prezentowane oraz starsze w nowej, jubileuszowej odsłonie, a także archiwalne, wspominające fotografów, których nie ma już wśród nas, ale którzy wpisali się w historię Krakowskiego Klubu Fotograficznego zostawiając w archiwum klubowym znakomite, głównie czarno-białe fotografie.
– Monika Stachnik-Czapla, Prezes Krakowskiego Klubu Fotograficznego
Autorzy fotografii: Justyna Balawender, Maryla Baścik, Katarzyna Bielec, Alicja Broda, Anna Bubula, Ryszard Cabała, Barbara Czopek, Stach Gacek, Ewa Gajewska, Janusz Gajewski, Bogdan Głowacki, Leopold Grela, Adam Gryczyński, Stanisław Guzik, Marta Hawlena, Marek Janikowski, Mirosław Janowski, Dariusz Jucha, Paweł Łyko, Anna Magdziarczyk, Monika Malkowska, Jarek Malkowski, Paweł Małota, Andrzej Małyga, Anna Moryś, Marcin Ochoński, Adam Olszowski, Tomasz Orłowski, Bożena Pochopień, Małgorzata Radziejowska, Barbara Radziszewska, Magdalena Samburska, Janusz Skórski, Katarzyna Skupień, Zbigniew Skupień, Witold Stachnik, Monika Stachnik-Czapla, Dawid Stawiak, Beata Sulikowska, Agnieszka Sumara, Piotr Śniadowski, Agnieszka Świat, Ryszard Tatomir, Stanisław Tkacz, Małgorzata Zeńczak, Krzysztof Ziemba, Jan Zych.
Patronat honorowy Jubileuszu 70-lecia Krakowskiego Klubu Fotograficznego:
Fotoklub Rzeczypospolitej Polskiej – Stowarzyszenie Twórców
Muzeum Fotografii w Krakowie – MuFo
Otwarcie wystawy – 9 stycznia (czwartek), g. 18.00
Pochodząca z 3000 r. p.n.e. geometria ma swoje korzenie w starożytnym Egipcie. Ówcześni matematycy stosowali geometrię do opracowywania wzorów i obliczania powierzchni obiektów o mniej lub bardziej nieregularnych kształtach i kątach. Dzięki geometrii odkryli sekrety architektury, projektowania i budownictwa. Dziś geometria jest nadal jedną z dziedzin matematyki, tradycyjnie definiowana jako nauka o przestrzeni i jej podzbiorach zwanych figurami, zajmująca się właściwościami punktów, linii, kątów, powierzchni i brył, ale odgrywa też ogromną rolę w wielu innych dziedzinach, m.in. w inżynierii, fizyce, informatyce oraz w sztuce, w której ma praktyczne zastosowania. Artyści wykorzystują zasady geometryczne w kompozycji, perspektywie i proporcjach, aby tworzyć wizualnie ciekawe, często zaskakujące dzieła sztuki, również fotografie.
W życiu codziennym obserwujemy różnorodność kształtów i wzorów – geometria jest właściwie wszędzie: począwszy od bloków, okien, dachów, kabli, znaków drogowych, ławek, poprzez falujące lub ukośne linie rysujące piękne pejzaże morza, gór lub pól uprawnych, a skończywszy na przedmiotach codziennego użytku, czy nawet wzorach materiału na sukienki i płaszcze. Niezależnie od tego, czy jest to konstrukcja stworzona przez człowieka, czy organiczna forma życia, geometryczne wzory kształtują świat wokół nas. Oczywiście na co dzień nie zwracamy na to uwagi, jednak kiedy geometria staje się tematem fotografii do wykonania okazuje się, że każdy zaobserwowany widok lub element jest zbiorem figur, linii i kształtów i bardzo dobrze może inspirować i pasować do fotograficznego wyzwania.
Wystawą „Geometria” otwieramy rok jubileuszowy Krakowskiego Klubu Fotograficznego: w 2025 roku świętujemy 70 lat działalności. Nasza wystawa ma numer 1 na liście jubileuszowego projektu pod hasłem „70 wystaw na 70-lecie”. To ogromne wyzwanie, ale jesteśmy zmotywowani i przygotowani, aby promować swoją twórczą działalność w coraz to nowych miejscach, aby trafiać do coraz większego grona sympatyków i pasjonatów fotografii. Przez rok będziemy prezentować wystawy nie tylko w Krakowie, ale w całej Polsce, ponadto kilka wystaw pojedzie za granicę. Będą wystawy grupowe i indywidualne, nowe, nigdzie jeszcze nie prezentowane oraz starsze w nowej, jubileuszowej odsłonie, a także archiwalne, wspominające fotografów, których nie ma już wśród nas, ale którzy wpisali się w historię Krakowskiego Klubu Fotograficznego zostawiając w archiwum klubowym znakomite, głównie czarno-białe fotografie.
– Monika Stachnik-Czapla, Prezes Krakowskiego Klubu Fotograficznego
Autorzy fotografii: Justyna Balawender, Maryla Baścik, Katarzyna Bielec, Alicja Broda, Anna Bubula, Ryszard Cabała, Barbara Czopek, Stach Gacek, Ewa Gajewska, Janusz Gajewski, Bogdan Głowacki, Leopold Grela, Adam Gryczyński, Stanisław Guzik, Marta Hawlena, Marek Janikowski, Mirosław Janowski, Dariusz Jucha, Paweł Łyko, Anna Magdziarczyk, Monika Malkowska, Jarek Malkowski, Paweł Małota, Andrzej Małyga, Anna Moryś, Marcin Ochoński, Adam Olszowski, Tomasz Orłowski, Bożena Pochopień, Małgorzata Radziejowska, Barbara Radziszewska, Magdalena Samburska, Janusz Skórski, Katarzyna Skupień, Zbigniew Skupień, Witold Stachnik, Monika Stachnik-Czapla, Dawid Stawiak, Beata Sulikowska, Agnieszka Sumara, Piotr Śniadowski, Agnieszka Świat, Ryszard Tatomir, Stanisław Tkacz, Małgorzata Zeńczak, Krzysztof Ziemba, Jan Zych.
Patronat honorowy Jubileuszu 70-lecia Krakowskiego Klubu Fotograficznego:
Fotoklub Rzeczypospolitej Polskiej – Stowarzyszenie Twórców
Muzeum Fotografii w Krakowie – MuFo
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Paź
24
Galeria Miejska we Wrocławiu zaprasza na wernisaż i wystawę grupy „Silesium”!
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 24th Paź, 2024 18:00 - 20th Lis, 2024 18:00 - UTC
Wystawa „Silesium est memoria. Memoria est silentium” prezentuje twórczość powstałej w 2012 roku grupy „Silesium”, określającej się jako projekt artystyczno – badawczy, co odróżnia ją od znanych kręgó...
Wystawa „Silesium est memoria. Memoria est silentium” prezentuje twórczość powstałej w 2012 roku grupy „Silesium”, określającej się jako projekt artystyczno – badawczy, co odróżnia ją od znanych kręgów twórców-regionalistów. Złożona w większości z profesorów i pracowników ASP we Wrocławiu, traktuje kulturową przestrzeń Dolnego Śląska jako palimpsestowy podkład do artystycznych rozważań i kreacji przy pomocy różnorodnych środków i mediów skupionych wokół pamięci, kondycji ludzkiej, słowa i przekładalności naszych doświadczeń. Z jednej strony Śląsk a z drugiej kolejni ludzie w łańcuchu pokoleń dokładający dzięki swoim zdolnościom, talentowi i doświadczeniu artystycznemu kolejną warstwę do wielowiekowej tradycji naszego regionu.
Wernisaż odbędzie się 24 października, ekspozycja czynna do 20 listopada.
Kuratorzy: Mirosław Jasiński, Anna Szewczyk
Artyści: Maciej Albrzykowski, Grażyna Jaskierska-Albrzykowska, Małgorzata Kazimierczak, Anna Kołodziejczyk, Kamil Moskowczenko, Renata Pacyna, Anna Szewczyk, Igor Wójcik
szczegóły: https://galeriamiejska.pl/silesium-est-memoria-memoria-est-silencium/
Galeria Miejska czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 18:00 i sobotę 12:00 – 16:00. Wstęp wolny.
Wernisaż odbędzie się 24 października, ekspozycja czynna do 20 listopada.
Kuratorzy: Mirosław Jasiński, Anna Szewczyk
Artyści: Maciej Albrzykowski, Grażyna Jaskierska-Albrzykowska, Małgorzata Kazimierczak, Anna Kołodziejczyk, Kamil Moskowczenko, Renata Pacyna, Anna Szewczyk, Igor Wójcik
szczegóły: https://galeriamiejska.pl/silesium-est-memoria-memoria-est-silencium/
Galeria Miejska czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 18:00 i sobotę 12:00 – 16:00. Wstęp wolny.
- Galeria Miejska we Wrocławiu
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Wrz
29
Michał Zakrzewski akwarele
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 29th Wrz, 2024 17:00 - 12th Paź, 2024 13:30
To już druga wystawa akwareli Michała Zakrzewskiego w Galerii Ukryta. Otwarcie, wernisaż godz 17, 29.09.2024 niedziela. W tym samym dniu zapraszamy również do udziału w warsztatach z tej techniki mal...
To już druga wystawa akwareli Michała Zakrzewskiego w Galerii Ukryta. Otwarcie, wernisaż godz 17, 29.09.2024 niedziela. W tym samym dniu zapraszamy również do udziału w warsztatach z tej techniki malarskiej gdzie artysta podzieli się swoimi tajnikami warsztatowymi. Więcej informacji na: https://www.rysunek.edu.pl/warsztaty#akwarela
Warsztaty przygotował i poprowadzi artysta akwarelista, historyk sztuki Pan Michał Zakrzewski. Jest to jego autorska propozycja przygotowana w zakresie projektu: Salwatorskie Studio Artystyczne
Warsztaty przygotował i poprowadzi artysta akwarelista, historyk sztuki Pan Michał Zakrzewski. Jest to jego autorska propozycja przygotowana w zakresie projektu: Salwatorskie Studio Artystyczne
- Filip Konieczny
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Paź
04
Wojtek Moskwa „SANSARA Nepal” – wystawa fotografii
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 4th Paź, 2024 12:00 - 3rd Gru, 2024 13:30
Wojtek Moskwa „SANSARA Nepal” – wystawa fotografii
wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2024
otwarcie wystawy – 4 października (piątek), g. 18.00
Wyposażony w średnioformatowy, anal...
Wojtek Moskwa „SANSARA Nepal” – wystawa fotografii
wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2024
otwarcie wystawy – 4 października (piątek), g. 18.00
Wyposażony w średnioformatowy, analogowy aparat przemierzył już tysiące kilometrów. Nie potrafił jednak nazwać tematu swoich fotografii a decyzję, kiedy nacisnąć spust podejmował intuicyjnie. Po wyprawie do Nepalu w 2012 roku zaczął zgłębiać zjawisko kremacji obecne w obu największych religiach tamtego regionu, doszedł do pojęcia sansary i znalazł sedno swych wędrówek.
Sansara – w hinduizmie i buddyzmie termin dosłownie oznacza nieustanne wędrowanie, czyli kołowrót narodzin i śmierci, cykl reinkarnacji, któremu od niezmierzonego okresu podlegają wszystkie żywe istoty włącznie z istotami boskimi (dewy). Po każdym kolejnym wcieleniu następne jest wybierane w zależności od nagromadzonej karmy. Według hinduistów dusza przechodzi przez coraz wyższe postacie od przedmiotu, przez postać rośliny, zwierzęcia, człowieka (i jeszcze parę wyższych). Hinduiści dążą do zakończenia sansary i zjednoczenia się na zawsze z Bogiem (Brahmanem). W buddyzmie wyzwolenie z sansary następuje dzięki kroczeniu szlachetną ośmioraką ścieżką, która prowadzi do nirwany. Sansarę w przeciwieństwie do nirwany cechuje występowanie cierpienia.
/źródło – wikipedia/
Na wystawę składają się kwadratowe fotografie w formatach o boku od 20 do 90 cm. Zdjęciom towarzyszą osobiste teksty, które autor pisał ponad rok po wyprawie. Zawarł w nich historie towarzyszące ich powstawaniu oraz myśli i autobiograficzne wspomnienia pojawiające się podczas przygotowywania zdjęć do wystawy.
Prace Wojtka Moskwy są dla mnie bardzo ciekawym zjawiskiem udowodnienia ciągłej i nieprzerwanej wartości klasycznej fotografii czarno-białej. Atrakcyjny i egzotyczny temat jak Nepal, widziany na tysiącach „turystycznych” kolorowych zdjęć, na jego fotografiach nabiera szczególnej szlachetności. Zdjęcia są przemyślane, świetnie skomponowane, różnorodne i stanowią zwartą całość. Zachęcają do podróży, nie tylko do tego kraju, ale w szerszym symbolicznym znaczeniu, bowiem zawierają w sobie element pewnego niedopowiedzenia i tajemnicy. Zmienność planów, perspektywy ujęć, gradacja szarości, wszystko to składa się na pogłębione odczuwanie tych niezwykłych krajobrazów i sytuacji. Warto przy takiej fotografii zatrzymać się i zadumać nad siłą fotograficznego zapisu wykonanego z pasją i pełnym, świadomym zaangażowaniem autora.
– Marek Grygiel
Wojtek Moskwa – artysta fotograf, urodzony 1976 w Ełku, mieszka w Warszawie. W 2001 ukończył Politechnikę Gdańską, po dwóch latach porzucił pracę w zawodzie dla fotografii. Debiutował w 2012 wystawą oraz albumem „SANSARA Nepal”. Ostatni zakończony projekt to „KRAINA – opowieść o wąskim torze”, który zrealizował dla Muzeum Historycznego w Ełku. Obecnie pracuje nad projektem „WĘDRÓWKA DUSZ” tworzonym od 2006 w Polsce. Choć jeszcze nie było oficjalnej premiery, prace z tego cyklu zostały już wyróżnione w międzynarodowych konkursach w Polsce i USA. Prezentując fotografie autor zestawia je często z osobistymi tekstami. Fotografuje średnioformatowym, analogowym aparatem.
Ważniejsze nagrody: 2020 – stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kategorii sztuki wizualne; 2019 – fotograf miesiąca magazynu SZEROKI KADR; 2015 – GRAND PRIX FOTOFESTIWAL 2015 – wyróżnienie; 2008 – Pilzner Urquell International Photography Awards w USA – II nagroda.
Albumy: „KRAINA – opowieść o wąskim torze”, tekst Michał Olszewski, Muzeum historyczne w Ełku, 2016; „SANSARA Nepal”, tekst Wojtek Moskwa, Marek Grygiel, SPLOT Akademia Działań Szkoleniowo-Artystycznych, 2012.
Kuratorka projektu SIŁA FOTOGRAFII 2024 – Monika Stachnik-Czapla
wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2024
otwarcie wystawy – 4 października (piątek), g. 18.00
Wyposażony w średnioformatowy, analogowy aparat przemierzył już tysiące kilometrów. Nie potrafił jednak nazwać tematu swoich fotografii a decyzję, kiedy nacisnąć spust podejmował intuicyjnie. Po wyprawie do Nepalu w 2012 roku zaczął zgłębiać zjawisko kremacji obecne w obu największych religiach tamtego regionu, doszedł do pojęcia sansary i znalazł sedno swych wędrówek.
Sansara – w hinduizmie i buddyzmie termin dosłownie oznacza nieustanne wędrowanie, czyli kołowrót narodzin i śmierci, cykl reinkarnacji, któremu od niezmierzonego okresu podlegają wszystkie żywe istoty włącznie z istotami boskimi (dewy). Po każdym kolejnym wcieleniu następne jest wybierane w zależności od nagromadzonej karmy. Według hinduistów dusza przechodzi przez coraz wyższe postacie od przedmiotu, przez postać rośliny, zwierzęcia, człowieka (i jeszcze parę wyższych). Hinduiści dążą do zakończenia sansary i zjednoczenia się na zawsze z Bogiem (Brahmanem). W buddyzmie wyzwolenie z sansary następuje dzięki kroczeniu szlachetną ośmioraką ścieżką, która prowadzi do nirwany. Sansarę w przeciwieństwie do nirwany cechuje występowanie cierpienia.
/źródło – wikipedia/
Na wystawę składają się kwadratowe fotografie w formatach o boku od 20 do 90 cm. Zdjęciom towarzyszą osobiste teksty, które autor pisał ponad rok po wyprawie. Zawarł w nich historie towarzyszące ich powstawaniu oraz myśli i autobiograficzne wspomnienia pojawiające się podczas przygotowywania zdjęć do wystawy.
Prace Wojtka Moskwy są dla mnie bardzo ciekawym zjawiskiem udowodnienia ciągłej i nieprzerwanej wartości klasycznej fotografii czarno-białej. Atrakcyjny i egzotyczny temat jak Nepal, widziany na tysiącach „turystycznych” kolorowych zdjęć, na jego fotografiach nabiera szczególnej szlachetności. Zdjęcia są przemyślane, świetnie skomponowane, różnorodne i stanowią zwartą całość. Zachęcają do podróży, nie tylko do tego kraju, ale w szerszym symbolicznym znaczeniu, bowiem zawierają w sobie element pewnego niedopowiedzenia i tajemnicy. Zmienność planów, perspektywy ujęć, gradacja szarości, wszystko to składa się na pogłębione odczuwanie tych niezwykłych krajobrazów i sytuacji. Warto przy takiej fotografii zatrzymać się i zadumać nad siłą fotograficznego zapisu wykonanego z pasją i pełnym, świadomym zaangażowaniem autora.
– Marek Grygiel
Wojtek Moskwa – artysta fotograf, urodzony 1976 w Ełku, mieszka w Warszawie. W 2001 ukończył Politechnikę Gdańską, po dwóch latach porzucił pracę w zawodzie dla fotografii. Debiutował w 2012 wystawą oraz albumem „SANSARA Nepal”. Ostatni zakończony projekt to „KRAINA – opowieść o wąskim torze”, który zrealizował dla Muzeum Historycznego w Ełku. Obecnie pracuje nad projektem „WĘDRÓWKA DUSZ” tworzonym od 2006 w Polsce. Choć jeszcze nie było oficjalnej premiery, prace z tego cyklu zostały już wyróżnione w międzynarodowych konkursach w Polsce i USA. Prezentując fotografie autor zestawia je często z osobistymi tekstami. Fotografuje średnioformatowym, analogowym aparatem.
Ważniejsze nagrody: 2020 – stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kategorii sztuki wizualne; 2019 – fotograf miesiąca magazynu SZEROKI KADR; 2015 – GRAND PRIX FOTOFESTIWAL 2015 – wyróżnienie; 2008 – Pilzner Urquell International Photography Awards w USA – II nagroda.
Albumy: „KRAINA – opowieść o wąskim torze”, tekst Michał Olszewski, Muzeum historyczne w Ełku, 2016; „SANSARA Nepal”, tekst Wojtek Moskwa, Marek Grygiel, SPLOT Akademia Działań Szkoleniowo-Artystycznych, 2012.
Kuratorka projektu SIŁA FOTOGRAFII 2024 – Monika Stachnik-Czapla
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Paź
04
WORLD PRESS PHOTO – 67. edycja
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 4th Paź, 2024 12:00 - 27th Paź, 2024 13:30
WORLD PRESS PHOTO – 67. edycja
wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2024
Najlepsze fotografie prasowe już po raz siódmy w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie!
Od wyniszczających konfli...
WORLD PRESS PHOTO – 67. edycja
wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2024
Najlepsze fotografie prasowe już po raz siódmy w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie!
Od wyniszczających konfliktów i wstrząsów politycznych po kryzys klimatyczny i bezpieczeństwo przemieszczania się migrantów. Wybrane przez niezależne jury opowieści mają zachęcać do podjęcia próby lepszego zrozumienia bieżących wydarzeń, budzić świadomość, a także przypominać o potrzebie wolności prasy we wszystkich zakątkach świata. 24 zwycięzców, sześć wyróżnień honorowych i dwa wyróżnienia specjalne jury zostały wybrane spośród 61 062 zgłoszeń nadesłanych przez 3851 fotografów ze 130 krajów.
Z każdego z 6 regionów świata (Afryka, Ameryka Północna i Środkowa, Ameryka Południowa, Azja, Azja Południowo-Wschodnia i Oceania oraz Europa) wybrano zwycięzców w czterech kategoriach (zdjęcie pojedyncze, reportaż, projekt długoterminowy oraz „format dowolny”), wybrano także „zwycięzców globalnych”.
Główną nagrodę w konkursie World Press Photo 2024 zdobył Mohammed Salem z Palestyny (Reuters), za fotografię ukazującą Palestyńska kobietę Inas obejmującą ciało swojej 5-leltniej siostrzenicy, która zginęła w trakcie bombardowań.
INFORMACJE DLA ZWIEDZAJĄCYCH:
Zabierz ze sobą słuchawki i telefon – po zeskanowaniu kodu QR przy fotografii usłyszysz historię zdjęcia (lektor w języku angielskim).
Na ekspozycji World Press Photo niektóre fotografie są drastyczne, mogą wzbudzać lęk oraz poczucie niepokoju. Wejście na wystawę na własną odpowiedzialność, dzieci – pod opieką dorosłych.
Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich prosimy o kontakt z Biurem Organizacji Widowni (tel. 12 644 02 66 w. 55, rezerwacja@nck.krakow.pl)
Kuratorka projektu SIŁA FOTOGRAFII 2024 – Monika Stachnik-Czapla
wystawa w ramach wydarzenia SIŁA FOTOGRAFII 2024
Najlepsze fotografie prasowe już po raz siódmy w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie!
Od wyniszczających konfliktów i wstrząsów politycznych po kryzys klimatyczny i bezpieczeństwo przemieszczania się migrantów. Wybrane przez niezależne jury opowieści mają zachęcać do podjęcia próby lepszego zrozumienia bieżących wydarzeń, budzić świadomość, a także przypominać o potrzebie wolności prasy we wszystkich zakątkach świata. 24 zwycięzców, sześć wyróżnień honorowych i dwa wyróżnienia specjalne jury zostały wybrane spośród 61 062 zgłoszeń nadesłanych przez 3851 fotografów ze 130 krajów.
Z każdego z 6 regionów świata (Afryka, Ameryka Północna i Środkowa, Ameryka Południowa, Azja, Azja Południowo-Wschodnia i Oceania oraz Europa) wybrano zwycięzców w czterech kategoriach (zdjęcie pojedyncze, reportaż, projekt długoterminowy oraz „format dowolny”), wybrano także „zwycięzców globalnych”.
Główną nagrodę w konkursie World Press Photo 2024 zdobył Mohammed Salem z Palestyny (Reuters), za fotografię ukazującą Palestyńska kobietę Inas obejmującą ciało swojej 5-leltniej siostrzenicy, która zginęła w trakcie bombardowań.
INFORMACJE DLA ZWIEDZAJĄCYCH:
Zabierz ze sobą słuchawki i telefon – po zeskanowaniu kodu QR przy fotografii usłyszysz historię zdjęcia (lektor w języku angielskim).
Na ekspozycji World Press Photo niektóre fotografie są drastyczne, mogą wzbudzać lęk oraz poczucie niepokoju. Wejście na wystawę na własną odpowiedzialność, dzieci – pod opieką dorosłych.
Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich prosimy o kontakt z Biurem Organizacji Widowni (tel. 12 644 02 66 w. 55, rezerwacja@nck.krakow.pl)
Kuratorka projektu SIŁA FOTOGRAFII 2024 – Monika Stachnik-Czapla
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Wrz
22
„Pewnego razu w nowym mieście, czyli historia Nowej Huty 1949-2024” – plenerowa wystawa komiksu Tomasza Bereźnickiego
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 22nd Wrz, 2024 12:00 - 30th Mar, 2025 13:15
„Pewnego razu w nowym mieście, czyli historia Nowej Huty 1949-2024” – plenerowa wystawa komiksu Tomasza Bereźnickiego
otwarcie wystawy – 22 września (niedziela), g. 15.30, Plac Centralny
Komiksowa...
„Pewnego razu w nowym mieście, czyli historia Nowej Huty 1949-2024” – plenerowa wystawa komiksu Tomasza Bereźnickiego
otwarcie wystawy – 22 września (niedziela), g. 15.30, Plac Centralny
Komiksowa opowieść o Nowej Hucie przybliża historię nie tylko założonego 75 lat temu miasta, ale także ludzi i miejsc czasów zamierzchłych, sięgających wczesnego średniowiecza. Kopiec Wandy, klasztor cystersów w Mogile, dworek Matejki czy lotnisko w Czyżynach, to tylko niektóre z miejsc na trwałe związanych z obecną XVIII dzielnicą Krakowa. Ponieważ forma prezentacji ekspozycji jest w dużej mierze oparta na rysunku i ilustracji, a wykorzystuje elementy narracji i stylu komiksowego, nie mogło obyć się bez ikonicznych bohaterów: narratorami są dwaj gwiazdorzy przygodowego kina, czyli Toshiro Mifune i John Wayne, którzy stanowią malowniczy kontrast dla bohaterów reżimu komunistycznego, który Nową Hutę po 1949 roku, zbudował. W tej komiksowej gawędzie nie zabraknie też Kapitana Żbika, czyli legendy peerelowskich „kolorowych zeszytów” (słowo komiks nie było wtedy mile widziane ze względu na swój „imperialistyczny” rodowód).
Tomasz Bereźnicki
Rysownik, ilustrator, projektant, malarz i muzyk. Ukończył Wydział Form Przemysłowych w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki. Jest autorem komiksów, ilustracji, okładek prasowych i książkowych. Projektuje witraże oraz grafikę użytkową. Gra i komponuje muzykę m.in. do swoich albumów komiksowych.
otwarcie wystawy – 22 września (niedziela), g. 15.30, Plac Centralny
Komiksowa opowieść o Nowej Hucie przybliża historię nie tylko założonego 75 lat temu miasta, ale także ludzi i miejsc czasów zamierzchłych, sięgających wczesnego średniowiecza. Kopiec Wandy, klasztor cystersów w Mogile, dworek Matejki czy lotnisko w Czyżynach, to tylko niektóre z miejsc na trwałe związanych z obecną XVIII dzielnicą Krakowa. Ponieważ forma prezentacji ekspozycji jest w dużej mierze oparta na rysunku i ilustracji, a wykorzystuje elementy narracji i stylu komiksowego, nie mogło obyć się bez ikonicznych bohaterów: narratorami są dwaj gwiazdorzy przygodowego kina, czyli Toshiro Mifune i John Wayne, którzy stanowią malowniczy kontrast dla bohaterów reżimu komunistycznego, który Nową Hutę po 1949 roku, zbudował. W tej komiksowej gawędzie nie zabraknie też Kapitana Żbika, czyli legendy peerelowskich „kolorowych zeszytów” (słowo komiks nie było wtedy mile widziane ze względu na swój „imperialistyczny” rodowód).
Tomasz Bereźnicki
Rysownik, ilustrator, projektant, malarz i muzyk. Ukończył Wydział Form Przemysłowych w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki. Jest autorem komiksów, ilustracji, okładek prasowych i książkowych. Projektuje witraże oraz grafikę użytkową. Gra i komponuje muzykę m.in. do swoich albumów komiksowych.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Wrz
16
Mariusz Mikołajek „Łykacz czasu” – malarstwo, instalacja, video projekcja
- Wystawa
- Otwarte wydarzenie
- 16th Wrz, 2024 13:00 - 29th Wrz, 2024 13:15 - UTC
Mariusz Mikołajek – urodzony we Wrocławiu w 1958 roku. Artysta malarz, animator wydarzeń kulturalnych, performer.
Dyplom uzyskał w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu w pracowni...
Mariusz Mikołajek – urodzony we Wrocławiu w 1958 roku. Artysta malarz, animator wydarzeń kulturalnych, performer.
Dyplom uzyskał w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu w pracowni prof. Konrada Jarodzkiego w 1984 roku. Autor kilkudziesięciu wystaw indywidualnych, uczestnik wielu wystaw zbiorowych, animator działań plastycznych, akcji, warsztatów, happeningów i spotkań. Organizował wystawy i akcje plastyczne w niekonwencjonalnych miejscach: dworzec, schronisko dla bezdomnych, podwórko, kino, galeria handlowa, więzienie etc.
Mariusz Mikołajek – urodzony we Wrocławiu w 1958 roku. Artysta malarz, animator wydarzeń kulturalnych, performer.
Dyplom uzyskał w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu w pracowni prof. Konrada Jarodzkiego w 1984 roku. Autor kilkudziesięciu wystaw indywidualnych, uczestnik wielu wystaw zbiorowych, animator działań plastycznych, akcji, warsztatów, happeningów i spotkań. Organizował wystawy i akcje plastyczne w niekonwencjonalnych miejscach: dworzec, schronisko dla bezdomnych, podwórko, kino, galeria handlowa, więzienie etc.
- Nowohuckie Centrum Kultury
- 1
-
- Przepraszamy, ale wydarzenie zostało zakończone i nie można potwierdzić w nim udziału lub cokolwiek zmienić.
Brak wydarzenia utworzonego w przeszłości.
Unable to load tooltip content.